Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Yönetmen Alexandre Aja, bu dar mekanı oldukça verimli kullanıyor. Liz’in yaşadığı klostrofobi hissini seyirciye geçirmeyi başarıyor. Christie LeBlanc’ın metni de yalnızca Liz’in kim olduğunu değil, neden orada olduğuna dair gizemi iyi koyuyor ortaya. Bazı sorular cevap buldukça, yeni sorular çıkıyor ortaya ve bu bileşim seyircinin ilgisini filmde tutmayı başarıyor. Çünkü kamera, film boyunca sadece iki kez çıkıyor kapsülün dışına. İlki, Liz’in gerçekle yüzleştiği an, nasıl bir ortamda olduğunu seyirciye gösterme için, ikinci de ise finalde… Mélanie Laurent’in şapka çıkartılacak oyunculuğunu da ekleyelim.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Mélanie Laurent’in performansı filmin en önemli öğelerinden biri. Laurent, film boyunca ‘yattığı yer’den çok şey katıyor filme. MILO’nun sesi olarak dinlediğimiz Mathieu Amalric ise Fransızca dersi kıvamındaki tertemiz aksanı ve diksiyonuyla filme ayrı bir kalite getiriyor. Olayların çoğunun bir kapsül içinde geçtiği düşünüldüğünde, ‘Oxygène’, anlatım tekniği açısından heyecan verici bir tek mekân filmi.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Birgün
Yazar: Tuğçe Madayanti Dizici
Oksijen filmini tek oyunculu film diye değerlendirebiliriz. Soysuzlar Çetesi filmindeki karakteri ile akıllarda yer eden, ne yazık ki fiyasko aksiyon filmi 6 Underground’da Michael Bay'in azizliğine uğrayan aktris Mélanie Laurent bu filmde harika ve ikna ediciydi. Görüntü yönetmeninin daracık alan hissini vererek oyuncunun duygu durumlarını yakalamasını ise göz ardı etmemek gerekir. Filmin sanatsal dizaynı iyiydi, görsel efektleri makul bir seviyedeydi. Laboratuvar fareleri ve gökten düşen tohum kabukları gibi semboller kolay anlaşılır ve hikâye ile entegreydi. Ki yeri gelmişken bir kez daha söyleyelim bilim alanında kullanılan ‘denek hayvanları’nın yani hayvan şiddetinin tamamen bitmesi gerektiğini film belki ima etmiyor ama bizim bunu her fırsatta vurgulamamız şart.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Yönetmen Alexandre Aja, bu dar mekanı oldukça verimli kullanıyor. Liz’in yaşadığı klostrofobi hissini seyirciye geçirmeyi başarıyor. Christie LeBlanc’ın metni de yalnızca Liz’in kim olduğunu değil, neden orada olduğuna dair gizemi iyi koyuyor ortaya. Bazı sorular cevap buldukça, yeni sorular çıkıyor ortaya ve bu bileşim seyircinin ilgisini filmde tutmayı başarıyor. Çünkü kamera, film boyunca sadece iki kez çıkıyor kapsülün dışına. İlki, Liz’in gerçekle yüzleştiği an, nasıl bir ortamda olduğunu seyirciye gösterme için, ikinci de ise finalde… Mélanie Laurent’in şapka çıkartılacak oyunculuğunu da ekleyelim.
Habertürk
Mélanie Laurent’in performansı filmin en önemli öğelerinden biri. Laurent, film boyunca ‘yattığı yer’den çok şey katıyor filme. MILO’nun sesi olarak dinlediğimiz Mathieu Amalric ise Fransızca dersi kıvamındaki tertemiz aksanı ve diksiyonuyla filme ayrı bir kalite getiriyor. Olayların çoğunun bir kapsül içinde geçtiği düşünüldüğünde, ‘Oxygène’, anlatım tekniği açısından heyecan verici bir tek mekân filmi.
Birgün
Oksijen filmini tek oyunculu film diye değerlendirebiliriz. Soysuzlar Çetesi filmindeki karakteri ile akıllarda yer eden, ne yazık ki fiyasko aksiyon filmi 6 Underground’da Michael Bay'in azizliğine uğrayan aktris Mélanie Laurent bu filmde harika ve ikna ediciydi. Görüntü yönetmeninin daracık alan hissini vererek oyuncunun duygu durumlarını yakalamasını ise göz ardı etmemek gerekir. Filmin sanatsal dizaynı iyiydi, görsel efektleri makul bir seviyedeydi. Laboratuvar fareleri ve gökten düşen tohum kabukları gibi semboller kolay anlaşılır ve hikâye ile entegreydi. Ki yeri gelmişken bir kez daha söyleyelim bilim alanında kullanılan ‘denek hayvanları’nın yani hayvan şiddetinin tamamen bitmesi gerektiğini film belki ima etmiyor ama bizim bunu her fırsatta vurgulamamız şart.