Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Aksam
Yazar: Derya Canan Süter
Müstakil, zorlama esprilerden kaçınarak karakterlerin, durumların kendi olağan hallerinden doğan komediyi hikâye örgüsünün içinde eriten anlatım biçimi Ali Atay ve beraberinde Feyyaz Yiğit, Aziz Kedi, Volkan Sümbül ile Ali Demirel’den oluşan senarist ekibinin başarısı olmuş. Ahmet Mümtaz Taylan, Alper Kul, Sarp Apak, İrem Sak, Doğu Demirkol, Feyyaz Yiğit, Meltem Kaptan, Özgür Emre Yıldırım ve Mehmet Özgür’den oluşan oyuncu kadrosu ile dikkat çeken filmde özellikle Alper Kul ve Feyyaz Yiğit’in oyunculuğu öne çıkıyor. Aynı zamanda filmin senaristlerinden de olan Feyyaz Yiğit, sanıyorum bu filmle birlikte artık daha çok kendisinden söz ettirecek. Sadece, nispeten kadın karakterlerin biraz daha yerli yerine oturmuş olması hikâyeyi karakterlerin gelişimi bakımından güçlendirebilirdi. Filmin giriş müziğinden de yönetmenin bize hissettirdiği, Yeşilçam filmlerindeki sevgi dolu aile ve birlik beraberlik ruhunun kendiliğinden komik olaylar örgüsü ile bir suç komedisindeki izdüşümü olan ‘Ölümlü Dünya’ son zamanların en iyi komedisi olarak kaçırılmaması gereken bir seyirlik.
Eleştirinin tamamı için: Aksam
Sözcü
Yazar: Burak Göral
Hikayenin önemli anlarını oluşturan bol çatışmalı aksiyon sahneleri genellikle bilgisayar destekli, ritmi yüksek sahneler ama böyle sahneler biraz daha fazla tecrübe ve daha yüksek bütçe istiyor elbette. Bu yüzden mesela filmin ortalarında yer alan, son derece fiyakalı ve çok heyecanlı olabilecek otel sahnesi beklentinin biraz altında kalmış. Finaldeki büyük çatışma da hızlı geçilmiş hissi yaratıyor. Ama "Ölüm Dünya" genel anlamda işlevini yerine getiren yani seyircisini gayet eğlendiren bir suç komedisi olmuş. Türün meraklıları hiç de mutsuz ayrılmayacaklar bu şiddetli komediden...
Eleştirinin tamamı için: Sözcü
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Başlarda ritmini ve rotasını ararken ağır ilerleyen film (ya da öykü), hızını adeta kıyıdan uzaklaştıkça buluyor. ‘Kara mizah’la yüklü ‘Ölümlü Dünya’ çok karakterli yapısı içinde ‘kiralık katil’ mantığıyla klasik aile değerlerini harmanlıyor. Bu bileşim sonucunda da perdeye hem kelime oyunlarına dayalı espriler hem de durum komedileri yansıyor. Kadro da elbette yetenekleri itibariyle tanıdık isimlerden oluşuyor. Ben doğrusu bu toplam içinde, senaryoya da katkıda bulunan Feyyaz Yiğit’i ‘biraz daha fazla’ beğendim. Hemen her hafta salonlarımıza uğrayan ve ‘Komedi’ adına yola çıkan ucubelerin yanında ‘Ölümlü Dünya’ takdiri hak ediyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Aksam
Müstakil, zorlama esprilerden kaçınarak karakterlerin, durumların kendi olağan hallerinden doğan komediyi hikâye örgüsünün içinde eriten anlatım biçimi Ali Atay ve beraberinde Feyyaz Yiğit, Aziz Kedi, Volkan Sümbül ile Ali Demirel’den oluşan senarist ekibinin başarısı olmuş. Ahmet Mümtaz Taylan, Alper Kul, Sarp Apak, İrem Sak, Doğu Demirkol, Feyyaz Yiğit, Meltem Kaptan, Özgür Emre Yıldırım ve Mehmet Özgür’den oluşan oyuncu kadrosu ile dikkat çeken filmde özellikle Alper Kul ve Feyyaz Yiğit’in oyunculuğu öne çıkıyor. Aynı zamanda filmin senaristlerinden de olan Feyyaz Yiğit, sanıyorum bu filmle birlikte artık daha çok kendisinden söz ettirecek. Sadece, nispeten kadın karakterlerin biraz daha yerli yerine oturmuş olması hikâyeyi karakterlerin gelişimi bakımından güçlendirebilirdi. Filmin giriş müziğinden de yönetmenin bize hissettirdiği, Yeşilçam filmlerindeki sevgi dolu aile ve birlik beraberlik ruhunun kendiliğinden komik olaylar örgüsü ile bir suç komedisindeki izdüşümü olan ‘Ölümlü Dünya’ son zamanların en iyi komedisi olarak kaçırılmaması gereken bir seyirlik.
Sözcü
Hikayenin önemli anlarını oluşturan bol çatışmalı aksiyon sahneleri genellikle bilgisayar destekli, ritmi yüksek sahneler ama böyle sahneler biraz daha fazla tecrübe ve daha yüksek bütçe istiyor elbette. Bu yüzden mesela filmin ortalarında yer alan, son derece fiyakalı ve çok heyecanlı olabilecek otel sahnesi beklentinin biraz altında kalmış. Finaldeki büyük çatışma da hızlı geçilmiş hissi yaratıyor. Ama "Ölüm Dünya" genel anlamda işlevini yerine getiren yani seyircisini gayet eğlendiren bir suç komedisi olmuş. Türün meraklıları hiç de mutsuz ayrılmayacaklar bu şiddetli komediden...
Hurriyet
Başlarda ritmini ve rotasını ararken ağır ilerleyen film (ya da öykü), hızını adeta kıyıdan uzaklaştıkça buluyor. ‘Kara mizah’la yüklü ‘Ölümlü Dünya’ çok karakterli yapısı içinde ‘kiralık katil’ mantığıyla klasik aile değerlerini harmanlıyor. Bu bileşim sonucunda da perdeye hem kelime oyunlarına dayalı espriler hem de durum komedileri yansıyor. Kadro da elbette yetenekleri itibariyle tanıdık isimlerden oluşuyor. Ben doğrusu bu toplam içinde, senaryoya da katkıda bulunan Feyyaz Yiğit’i ‘biraz daha fazla’ beğendim. Hemen her hafta salonlarımıza uğrayan ve ‘Komedi’ adına yola çıkan ucubelerin yanında ‘Ölümlü Dünya’ takdiri hak ediyor.