Hesabım
    Doğruluk Mu Cesaret Mi?
    Ortalama puan
    2,2
    yayın
    • Habertürk
    • Sözcü
    • Hurriyet

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Habertürk

    Yazar: Mehmet Açar

    Sonuçta “Şeytan” (The Exorcist) da muhafazakâr bir alt metne sahiptir ama hikâyesi ve anlatımı itibarıyla sağlam bir korku filmidir. “Doğruluk mu, Cesaret mi?” ise hikâyesinin imkânlarını değerlendiremeyen, olay kalabalığı içinde ağırlığını yitiren sığ bir film. “Kick-Ass 2”den tanıdığımız Jeff Wadlow, iddiasız, sıradan bir rejiyle geliyor karşımıza. Ne korkunun ne gerilimin hakkını verebiliyor, sadece akıcı bir kurguyla hikâye anlatıyor, o kadar...

    Eleştirinin tamamı için: Habertürk

    Sözcü

    Yazar: Burak Göral

    Dört kişinin elinden çıkmış olan bu basit hikaye ilk bakışta "Son Durak" filmlerindeki gibi ilgi çekici bazı açılımlara sahip olabilecekken senaryoda bu avantaj pek de yaratıcı şekillerde değerlendirilememiş. Mesela açılış sahnesinin etkisizliği yüzünden film pek de yüksek başlamıyor. Karakterlerin bize tanıtıldığı bölümlerde de kötü yazılmış diyaloglar bizi karakterlerden adeta itiyor. Ama sonrasında gençlerin tatil anılarını derleyen sosyla medya paylaşımlarıyla kurgulanmış jenerik ve birkaç parlak buluş filmi belli bir oranda izlenebilir hale getirmeyi başarıyor.

    Eleştirinin tamamı için: Sözcü

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    Kariyerinde ‘Kick-Ass 2’ dışında pek de elle tutulur bir film bulunmayan Jeff Wadlow imzalı ‘Doğruluk mu Cesaret mi?’ (‘Truth or Dare’), ‘Son Durak’la (‘Final Destination’) ‘Geçen Yaz Ne Yaptığınızı Biliyorum’ (‘I Know What You Did Last Summer’) karışımı bir havaya sahip. Hoş, Amerikan gerilim sinemasının geleneğinin temel kurbanları gençlerdir; birbirine sıkı bağlarla bağlı grupların başına bir şeyler gelir, aralarından birileri sırayla hayatını kaybeder. ‘Doğruluk mu Cesaret mi?’ bu genel parantezi, yukarıda ismini andığımız iki filmin özeline indiriyor. İşin içine hafiften aldatma, yakın arkadaşının sevgilisine âşık olma, cinsel tercihini gizleme gibi temalar da katarak sözde ‘sosyal’ bir alt metne de sahip gözükme çabasındaki film, sezonun en vasat altı çalışmalarından.

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top