Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Arka Pencere
Yazar: Yeşim Tabak
Çınar'ın aksiyon yerine zihinsel süreçleri öne çıkaran sinema anlayışı, Genco'nun süper kahramanlık biçiminde de ortaya çıkıyor. Bir eliyle bir arabayı kaldırmak, olağanüstü bir hızda koşmak veya duvarlara tırmanmak gibi fiziksel 'süperlik'ler söz konusu değil. Bu öyle bir güç ki, kullanabilmek için süper bir zihinsel odaklanmayı gerektiriyor. Gücün nereden / kimlerden geldiği ve 'kullanım klavuzu' ortaya çıktıkça, insanoğlunun güçle ilişkisi üzerine, derin düşünceli bir hale bürünüyor film.
Eleştirinin tamamı için: Arka Pencere
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Ali Kemal Çınar’ın hınzır, sinik mizahı ‘Gênco’da bir kez daha karşımıza çıkıyor. Gündelik hayatın ayrıntıları ve çelişkileri üzerinden yürüyen ve sağlam bir bakış açısı içeren bu mizah, yönetmenin sakin anlatımı ve üslubuyla kıvamını buluyor. Emekli olunca evden dışarı çıkmayan baba, her şeyi 180 derece ters gören bir genç kız, elde ettiği güçle ne yapacağını bilmeyen kapıcı derken ‘Süper’lik, sıradan hayatların taşımakta zorlandığı felsefi bir meseleye dönüşüyor. Diyalogların Kürtçe olduğu yapım, sinema için paradan ziyade yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunun kanıtı. Bence haftanın en kayda değer seçeneği; mutlaka izleyin derim. Not: ‘Gênco’, bu yıl ‘Ankara Film Festivali’nde ‘En iyi Film Ödülü’nü almıştı...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Arka Pencere
Çınar'ın aksiyon yerine zihinsel süreçleri öne çıkaran sinema anlayışı, Genco'nun süper kahramanlık biçiminde de ortaya çıkıyor. Bir eliyle bir arabayı kaldırmak, olağanüstü bir hızda koşmak veya duvarlara tırmanmak gibi fiziksel 'süperlik'ler söz konusu değil. Bu öyle bir güç ki, kullanabilmek için süper bir zihinsel odaklanmayı gerektiriyor. Gücün nereden / kimlerden geldiği ve 'kullanım klavuzu' ortaya çıktıkça, insanoğlunun güçle ilişkisi üzerine, derin düşünceli bir hale bürünüyor film.
Hurriyet
Ali Kemal Çınar’ın hınzır, sinik mizahı ‘Gênco’da bir kez daha karşımıza çıkıyor. Gündelik hayatın ayrıntıları ve çelişkileri üzerinden yürüyen ve sağlam bir bakış açısı içeren bu mizah, yönetmenin sakin anlatımı ve üslubuyla kıvamını buluyor. Emekli olunca evden dışarı çıkmayan baba, her şeyi 180 derece ters gören bir genç kız, elde ettiği güçle ne yapacağını bilmeyen kapıcı derken ‘Süper’lik, sıradan hayatların taşımakta zorlandığı felsefi bir meseleye dönüşüyor. Diyalogların Kürtçe olduğu yapım, sinema için paradan ziyade yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunun kanıtı. Bence haftanın en kayda değer seçeneği; mutlaka izleyin derim. Not: ‘Gênco’, bu yıl ‘Ankara Film Festivali’nde ‘En iyi Film Ödülü’nü almıştı...