Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Mel Gibson’un yıllar sonra yeniden polis olarak karşımıza çıktığı “Adaletsiz” türün sevenleri için biçilmiş kaftan. Yönetmen “Brawl in Cell Block 99” filminde de başrolü verdiği Vince Vaughn’u burada da ustaca kullanıyor. Yine önceki filmlerinde birlikte çalıştığı Jennifer Carpenter, Don Johnson, Fred Melamed gibi isimleri de filmde görmek mümkün.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
“Adaletsiz”, özellikle finali itibarıyla anaakım suç filmleri gibi net mesajlara, ahlaki önermelere sahip bir film değil... Tıpkı otomobil sahnelerinde yoldaki tümsekleri, çukurları bize hissettirmeye çalıştığı gibi anlattığı hikâyeye ve ele aldığı meselelere daha gerçekçi bir şekilde bakmayı hedefliyor. Sonuçta filmdeki herkesin derdi aynı, para kazanmak... Filmin en masum karakterlerinden biri olan genç annenin sorunu da bu değil mi? Para kazanmak zorunda olmasa neden 3 aylık bebeğini evde bırakıp çalışsın ki?
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Oyunculuklar açısından yaşlı polis Ridgeman’da Mel Gibson aslında bildiği sularda yüzüyor. Sanki ‘Cehennem Silahı’nın Martin Riggs’i yaşlanmış ve partnerini değiştirmiş. Adeta Murtaugh yerine sahaya çıkan Lusaretti’de de Vincent Vaughn’u izliyoruz. Aslında Vaughn’la birlikte Summer’da karşımıza gelen Jennifer Carpenter, polis şefi Calvert’ı canlandıran Don Johnson, iş insanı Fried- rich’te seyrettiğimiz Udo Kier ve banka müdürü Ermington’daki Fred Melamed, Zahler’in bir önceki filmi ‘Cell Block 99’ın kadrosunda da yer alan isimler... Yani neredeyse aynı ekiple yola devam edilmiş. Bu arada suçlular kanadında yer alan Henry Johns’taki Tory Kittles de gayet iyi.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Genel olarak sinemada bir polisin açgözlülük, hırs, kolay para kazanma gibi motivasyonlardan dolayı suça bulaştığı öğretisi işlenir. Zahler işini doğru yaptığını düşünen bir polisin mücadele ettiği bir şeye, suçluya dönüşmesinin temelinde aile gerçeği olduğunu vurgulayıp, genel geçer öğretilerden farklı bir şey söylüyor. Ki benzer bir şey Henry için de geçerli... Fakat Zahler bu iki karakterine karşı ne kadar anlayışlı olsa da mesela bankada çalışan, hikayesini bir parantez açıp anlattığı, üç aylık anne Kelly Summer'a karşı (Jennifer Carpenter) anlayışlı değil. Önceki filmlerindeki gibi kimi sert sahneleri koyma konusunda da ısrarcı... Zahler'in, Sam Peckinpah'ın açtığı yoldan giden yönetmenlerden biri olduğu söylenebilir, Tarantino gibi suç dünyasını da seviyor. Ama şu ana kadar dilinin ve sinemasının peltek olduğu söylenebilir. Fakat bu peltek halde bile Adaletsiz yönetmenin en iyi filmi...
Eleştirinin tamamı için: Sabah
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Zahler, biri uygun bir şekilde Mel Gibson tarafından canlandırılan ırkçı polis memurlarıyla sevimli karakterler yaratma derdinde değil. Hatta bilerek siyaseten doğruculuğa arkasını dönen bir tavrı var ve bu, rahatsız edici bulunabilir. Ancak bu durumu ve tek tipleştirdiği karakterleri bir yana bırakmaya razıysanız “Adaletsiz”de usta bir yönetmenlik, ağır kaynayan bir hikaye ve bu dengenin hiç bozulmadığı bir zanaat görmek mümkün.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Mel Gibson’un yıllar sonra yeniden polis olarak karşımıza çıktığı “Adaletsiz” türün sevenleri için biçilmiş kaftan. Yönetmen “Brawl in Cell Block 99” filminde de başrolü verdiği Vince Vaughn’u burada da ustaca kullanıyor. Yine önceki filmlerinde birlikte çalıştığı Jennifer Carpenter, Don Johnson, Fred Melamed gibi isimleri de filmde görmek mümkün.
Habertürk
“Adaletsiz”, özellikle finali itibarıyla anaakım suç filmleri gibi net mesajlara, ahlaki önermelere sahip bir film değil... Tıpkı otomobil sahnelerinde yoldaki tümsekleri, çukurları bize hissettirmeye çalıştığı gibi anlattığı hikâyeye ve ele aldığı meselelere daha gerçekçi bir şekilde bakmayı hedefliyor. Sonuçta filmdeki herkesin derdi aynı, para kazanmak... Filmin en masum karakterlerinden biri olan genç annenin sorunu da bu değil mi? Para kazanmak zorunda olmasa neden 3 aylık bebeğini evde bırakıp çalışsın ki?
Hurriyet
Oyunculuklar açısından yaşlı polis Ridgeman’da Mel Gibson aslında bildiği sularda yüzüyor. Sanki ‘Cehennem Silahı’nın Martin Riggs’i yaşlanmış ve partnerini değiştirmiş. Adeta Murtaugh yerine sahaya çıkan Lusaretti’de de Vincent Vaughn’u izliyoruz. Aslında Vaughn’la birlikte Summer’da karşımıza gelen Jennifer Carpenter, polis şefi Calvert’ı canlandıran Don Johnson, iş insanı Fried- rich’te seyrettiğimiz Udo Kier ve banka müdürü Ermington’daki Fred Melamed, Zahler’in bir önceki filmi ‘Cell Block 99’ın kadrosunda da yer alan isimler... Yani neredeyse aynı ekiple yola devam edilmiş. Bu arada suçlular kanadında yer alan Henry Johns’taki Tory Kittles de gayet iyi.
Sabah
Genel olarak sinemada bir polisin açgözlülük, hırs, kolay para kazanma gibi motivasyonlardan dolayı suça bulaştığı öğretisi işlenir. Zahler işini doğru yaptığını düşünen bir polisin mücadele ettiği bir şeye, suçluya dönüşmesinin temelinde aile gerçeği olduğunu vurgulayıp, genel geçer öğretilerden farklı bir şey söylüyor. Ki benzer bir şey Henry için de geçerli... Fakat Zahler bu iki karakterine karşı ne kadar anlayışlı olsa da mesela bankada çalışan, hikayesini bir parantez açıp anlattığı, üç aylık anne Kelly Summer'a karşı (Jennifer Carpenter) anlayışlı değil. Önceki filmlerindeki gibi kimi sert sahneleri koyma konusunda da ısrarcı... Zahler'in, Sam Peckinpah'ın açtığı yoldan giden yönetmenlerden biri olduğu söylenebilir, Tarantino gibi suç dünyasını da seviyor. Ama şu ana kadar dilinin ve sinemasının peltek olduğu söylenebilir. Fakat bu peltek halde bile Adaletsiz yönetmenin en iyi filmi...
Milliyet
Zahler, biri uygun bir şekilde Mel Gibson tarafından canlandırılan ırkçı polis memurlarıyla sevimli karakterler yaratma derdinde değil. Hatta bilerek siyaseten doğruculuğa arkasını dönen bir tavrı var ve bu, rahatsız edici bulunabilir. Ancak bu durumu ve tek tipleştirdiği karakterleri bir yana bırakmaya razıysanız “Adaletsiz”de usta bir yönetmenlik, ağır kaynayan bir hikaye ve bu dengenin hiç bozulmadığı bir zanaat görmek mümkün.