Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film TV olayının günümüzde özellikle Anglo-Sakson ülkelerde, ama aslında tüm dünyada ulaştığı yeri ustalıkla hicvediyor. Mindy Kaling’in senaryosu yer yer aşırı geveze dursa da aslında doyurucu. Ve kökenleri düşünülürse, o dünyayı böylesine kavramış olması büyük başarı. Kaling’in ayrıca Molly Patel rolünü yüklenmesi de iyi olmuş. Ve bu kişiliği eldiven gibi üzerine geçirmiş. Yönetmen Nisha Ganatra ise Kanadalı. (Hiçbir yerde yazmıyor, ama kadın sanatçı da aslen Hintli olabilir!... İsminden fiziğine çok şeyin işaret ettiği gibi). Birçok TV filmi yönetmiş; bu ilk sinema filmi. Ve altından kalktığı kesin... Tüm yan oyuncular da iyi. Ama asıl olay elbette Emma Thompson’da. Bugün tam 60 yaşında (1959 doğumlu) olan oyuncuyu uzun zamandır önemli bir rolde görememiştik. Bu kez tam yerini ve rolünü bulmuş.
Eleştirinin tamamı için: T24
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
Daha çok televizyon için yaptığı işlerle kariyerini inşa eden Nisha Ganatra’nın yönetmenlik koltuğuna oturtulması da isabetli bir karar. Televizyonun işleyişini, karar mekanizmalarını, yapımcıların programcılara, programcıların çalışanlarına yaptıklarını bu kadar içeriden bilen birisinin gerçeklik ile komedi arasındaki dengeyi iyi tutturması kaçınılmaz bir sonuçmuş gibi duruyor. Her ne kadar finalde film boyunca söylenenlerin etkisini azaltacak şekilde tuhaf bir ‘çeşitlilik’ gösterisine kalkışılsa da, Emma Thompson’ın kusursuz oyunculuğuyla “Gece Kuşu” haftanın en iyi yapımı olarak dikkat çekiyor.
Eleştirinin tamamı için: Gazete Duvar
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Hikaye örgüsünden ziyade özellikle karakterler ve diyaloglar konusunda iyi... Kaling, açıkçası bundan sonra sinemada ne yapacağını merak ettiğim bir yazar... Daha çok televizyon dizileriyle tanınan Nisha Ganatra, yönetmen olarak iyi iş çıkarıyor. Oyunculara geniş bir alan açmayı ve hikayenin hakkını vermeyi başarıyor.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
‘Gece Kuşu’, son dönemin genel hassasiyetlerine uygun reflekslere sahip, kadınların ve -ana karakterlerden birinin Hint kökenli olması bakımından da genel çizgileriyle- ‘ötekiler’in var olma mücadelesine dikkat çeken bir komedi. Bu genel tavra, evet alkış ama film yer yer bağımsız karakterli gibi görünen ve son toplamda Holly-wood’un bildik, iyimser formüllerine başvuran bir yapının tezahürü... Bu anlamda uç noktalara uzanmak, sistemi fazlasıyla hırpalamak yerine mutlu-mesut bir havaya ve düzeni eski haline getirme çabasına odaklanıyor. Hoş bu hali bile durumu kurtarıyor. Öykü, yer yer iyi esprilere ve durum komedilerine sahip. Yönetmen Nisha Ganatra da TV sitcom’larını da andıran bu çalışmayı reji anlamında aksatmadan perdeye taşımış.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
T24
Film TV olayının günümüzde özellikle Anglo-Sakson ülkelerde, ama aslında tüm dünyada ulaştığı yeri ustalıkla hicvediyor. Mindy Kaling’in senaryosu yer yer aşırı geveze dursa da aslında doyurucu. Ve kökenleri düşünülürse, o dünyayı böylesine kavramış olması büyük başarı. Kaling’in ayrıca Molly Patel rolünü yüklenmesi de iyi olmuş. Ve bu kişiliği eldiven gibi üzerine geçirmiş. Yönetmen Nisha Ganatra ise Kanadalı. (Hiçbir yerde yazmıyor, ama kadın sanatçı da aslen Hintli olabilir!... İsminden fiziğine çok şeyin işaret ettiği gibi). Birçok TV filmi yönetmiş; bu ilk sinema filmi. Ve altından kalktığı kesin... Tüm yan oyuncular da iyi. Ama asıl olay elbette Emma Thompson’da. Bugün tam 60 yaşında (1959 doğumlu) olan oyuncuyu uzun zamandır önemli bir rolde görememiştik. Bu kez tam yerini ve rolünü bulmuş.
Gazete Duvar
Daha çok televizyon için yaptığı işlerle kariyerini inşa eden Nisha Ganatra’nın yönetmenlik koltuğuna oturtulması da isabetli bir karar. Televizyonun işleyişini, karar mekanizmalarını, yapımcıların programcılara, programcıların çalışanlarına yaptıklarını bu kadar içeriden bilen birisinin gerçeklik ile komedi arasındaki dengeyi iyi tutturması kaçınılmaz bir sonuçmuş gibi duruyor. Her ne kadar finalde film boyunca söylenenlerin etkisini azaltacak şekilde tuhaf bir ‘çeşitlilik’ gösterisine kalkışılsa da, Emma Thompson’ın kusursuz oyunculuğuyla “Gece Kuşu” haftanın en iyi yapımı olarak dikkat çekiyor.
Habertürk
Hikaye örgüsünden ziyade özellikle karakterler ve diyaloglar konusunda iyi... Kaling, açıkçası bundan sonra sinemada ne yapacağını merak ettiğim bir yazar... Daha çok televizyon dizileriyle tanınan Nisha Ganatra, yönetmen olarak iyi iş çıkarıyor. Oyunculara geniş bir alan açmayı ve hikayenin hakkını vermeyi başarıyor.
Hurriyet
‘Gece Kuşu’, son dönemin genel hassasiyetlerine uygun reflekslere sahip, kadınların ve -ana karakterlerden birinin Hint kökenli olması bakımından da genel çizgileriyle- ‘ötekiler’in var olma mücadelesine dikkat çeken bir komedi. Bu genel tavra, evet alkış ama film yer yer bağımsız karakterli gibi görünen ve son toplamda Holly-wood’un bildik, iyimser formüllerine başvuran bir yapının tezahürü... Bu anlamda uç noktalara uzanmak, sistemi fazlasıyla hırpalamak yerine mutlu-mesut bir havaya ve düzeni eski haline getirme çabasına odaklanıyor. Hoş bu hali bile durumu kurtarıyor. Öykü, yer yer iyi esprilere ve durum komedilerine sahip. Yönetmen Nisha Ganatra da TV sitcom’larını da andıran bu çalışmayı reji anlamında aksatmadan perdeye taşımış.