Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
"Kara Noel" zaten gerilim sahnelerinden ziyade hikayesiyle öne çıkan bir film... Sözgelimi, Imogen Poots'un oynadığı Riley karakterinin geçmişte yaşadığı cinsel taciz olayının filmin hikayesine iyi monte edildiği söylenebilir... Sonuçta, filme göre her tür şiddet aynı kaynaktan geliyor ve kadınlar açısından asıl mesele doğru düşmanla savaşmayı bilmek... Filmde, aklı başında erkekler ile kadın düşmanı erkek zihniyeti arasına mesafe koyan bir tavır var. Hatta bazı metaforları analiz ettiğimizde erkeklerin "şuursuz şekilde" kadın düşmanlığına yöneldiği sonucuna varabiliyoruz.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Aslında klasik bir seri katil hikayesi, nisbeten yeni iki ögeyle buluşuyor. Biri yine Amerikan sinemasının en tipik yan türlerinden biri olan tarikatlar. Tarikatlardan biz de az çekmedik, hâlâ da çekiyoruz. Ama insan şaşıyor: ABD gibi dev bir ülkede bunlar nasıl hala ayakta kalabiliyor ve böylesine korkunç işler yapabiliyorlar? Öte yandan, açık bir 'metoo' sosu var filmin... Baştan sona her şey kadınların gözüyle görülmüş, yazılmış ve hissedilmiş gibi. Senaryo yazarlarının ve yönetmenin kadın olması elbette buna katkıda bulunmuş olmalı. Başta Riley rolünde deneyimli İngiliz oyuncu İmogen Pooots ve profesör Gelson'da eskilerden Cary Elwes olmak üzere, oyuncu takımı da görevini yapıyor. Kimi hiç de inandırıcı olmayan yanlarına karşın, belirttiğim temalara ilgi duyanlar görebilir.
Eleştirinin tamamı için: T24
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Yönetmenliğini eski oyuncu Sophia Takal’ın üstlendiği, akla zarar senaryosunu da Takal’la birlikte eski bir sinema eleştirmeni olan April Wolfe’un kaleme aldığı filmde ‘gizli masonik bir örgüt’ tadındaki gençler, artık feminist refleksler yüzünden ayaklar altına alınan erkeklik değerlerini (!) eski güçlü günlerine döndürmek üzere harekete geçiyor. Bu arada filmde okulun ırkçı ve cinsiyetçi kurucusu Calvin Hawthorne’un, kendi yolundan giden erkeklere doğaüstü güçler bağışlayan büstü meselesi var ki, sanki ironi olsun diye senaryoda yer almış ama bu durumun üstesinden gelinemediği için fazla sakil ve karikatürize kalmış. Katil(ler)in ok atarak kızları yok etmeye çalışması da filmdeki bir başka ‘kitsch’ unsur.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Sophia Takal’ın yönettiği “Kara Noel / Black Christmas”, 1974 yapımı Kanada yapımı filmin ikinci yeniden çevrimi. Aralarında Imogen Poots, Aleyse Shannon, Lily Donoghue’un olduğu oyuncu kadrosuna sahip film, Noel zamanında bir kızlar yurdunda kalan üniversite öğrencilerini merkeze alıyor. Merkezdeki genç kadınlar, okuldaki erkek kulübüyle uğraştıktan sonra karşılarına maskeli bir saldırgan çıkar. Kadınların yanında duran bir çıkış noktası olsa da, kurgu, oyunculuk ve ritim gibi konularda işlemeyen film, seyir deneyimini zedeliyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
"Kara Noel" zaten gerilim sahnelerinden ziyade hikayesiyle öne çıkan bir film... Sözgelimi, Imogen Poots'un oynadığı Riley karakterinin geçmişte yaşadığı cinsel taciz olayının filmin hikayesine iyi monte edildiği söylenebilir... Sonuçta, filme göre her tür şiddet aynı kaynaktan geliyor ve kadınlar açısından asıl mesele doğru düşmanla savaşmayı bilmek... Filmde, aklı başında erkekler ile kadın düşmanı erkek zihniyeti arasına mesafe koyan bir tavır var. Hatta bazı metaforları analiz ettiğimizde erkeklerin "şuursuz şekilde" kadın düşmanlığına yöneldiği sonucuna varabiliyoruz.
T24
Aslında klasik bir seri katil hikayesi, nisbeten yeni iki ögeyle buluşuyor. Biri yine Amerikan sinemasının en tipik yan türlerinden biri olan tarikatlar. Tarikatlardan biz de az çekmedik, hâlâ da çekiyoruz. Ama insan şaşıyor: ABD gibi dev bir ülkede bunlar nasıl hala ayakta kalabiliyor ve böylesine korkunç işler yapabiliyorlar? Öte yandan, açık bir 'metoo' sosu var filmin... Baştan sona her şey kadınların gözüyle görülmüş, yazılmış ve hissedilmiş gibi. Senaryo yazarlarının ve yönetmenin kadın olması elbette buna katkıda bulunmuş olmalı. Başta Riley rolünde deneyimli İngiliz oyuncu İmogen Pooots ve profesör Gelson'da eskilerden Cary Elwes olmak üzere, oyuncu takımı da görevini yapıyor. Kimi hiç de inandırıcı olmayan yanlarına karşın, belirttiğim temalara ilgi duyanlar görebilir.
Hurriyet
Yönetmenliğini eski oyuncu Sophia Takal’ın üstlendiği, akla zarar senaryosunu da Takal’la birlikte eski bir sinema eleştirmeni olan April Wolfe’un kaleme aldığı filmde ‘gizli masonik bir örgüt’ tadındaki gençler, artık feminist refleksler yüzünden ayaklar altına alınan erkeklik değerlerini (!) eski güçlü günlerine döndürmek üzere harekete geçiyor. Bu arada filmde okulun ırkçı ve cinsiyetçi kurucusu Calvin Hawthorne’un, kendi yolundan giden erkeklere doğaüstü güçler bağışlayan büstü meselesi var ki, sanki ironi olsun diye senaryoda yer almış ama bu durumun üstesinden gelinemediği için fazla sakil ve karikatürize kalmış. Katil(ler)in ok atarak kızları yok etmeye çalışması da filmdeki bir başka ‘kitsch’ unsur.
Milliyet
Sophia Takal’ın yönettiği “Kara Noel / Black Christmas”, 1974 yapımı Kanada yapımı filmin ikinci yeniden çevrimi. Aralarında Imogen Poots, Aleyse Shannon, Lily Donoghue’un olduğu oyuncu kadrosuna sahip film, Noel zamanında bir kızlar yurdunda kalan üniversite öğrencilerini merkeze alıyor. Merkezdeki genç kadınlar, okuldaki erkek kulübüyle uğraştıktan sonra karşılarına maskeli bir saldırgan çıkar. Kadınların yanında duran bir çıkış noktası olsa da, kurgu, oyunculuk ve ritim gibi konularda işlemeyen film, seyir deneyimini zedeliyor.