Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Arka Pencere
Yazar: Ali Ercivan
"Dangal" güçlü bir spor filmi. Mahavir'in devlet kurumlarının spor politikalarına isyanı; altın madalya hedeflemeyen, en iyi ihtimalle bronza razı, işini yapmaktan ötesini düşünmeyen kafalarla mücadelesi ilgi çekici. Bir güreş filmi olarak da kalkıştığı işin hakkını veriyor. Özellikle 2010 İngiliz Milletler Topluluğu Oyunları'nda Geeta'nın son iki maçı, sinemada izlediğimiz en iyi güreş sahneleri arasında sayılabilir. Bunda yönetmen kadar oyuncular da pay sahibi. Geeta ve Babita'nın çocukluk ve gençlik dönemlerini canlandıran genç oyuncular, gerçek hayatta da güreşçi olduklarını düşündürecek kadar iyiler. Film için yaklaşık dokuz ay boyunca tıpkı karakterleri gibi ağır eğitimlerden geçmişler.
Eleştirinin tamamı için: Arka Pencere
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Bu ilginç film öncelikle sinemanın pek eğilmediği güreş sporuna kapsamlı yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Gerçekten de, The Wrestler, Foxcatcher... Bizden Pehlivan... Başka var mı ? Nitekim filmin kabaca son yarısı ringlerde geçiyor ve maçları veriyor. Neredeyse bir belgesel düzeyi yaratarak... Sevdiğim bir spor değil, ama ilgiyle izledim!... Daha genel biçimde film, tanıyıp sevdiğim bu ülkeden geniş bir toplum panoraması yansıtıyor. Özellikle pederşahi bir eğitime, aile ilişkilerine ve kadının içler acısı denebilecek konumuna eğilerek... Gerçi yer yer bu sinemanın gözdesi olan melodrama kaymaktan kurtulamıyor film. Hele finale doğru...Ama bunu dengelemek için o yine gözde Hint ögesine de başvuruyor: şarkılı/ danslı sahneler. Bunların açıkça müzikal değil, müzik/ dans destekli dramatik sahneler olması filmin lehine olmuş. Ayrıca o düğün bölümü, sinema bölümü gibi sahneler de bir ‘Bollywood büyüsü’nü aşarak evrenselleşiyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Arka Pencere
"Dangal" güçlü bir spor filmi. Mahavir'in devlet kurumlarının spor politikalarına isyanı; altın madalya hedeflemeyen, en iyi ihtimalle bronza razı, işini yapmaktan ötesini düşünmeyen kafalarla mücadelesi ilgi çekici. Bir güreş filmi olarak da kalkıştığı işin hakkını veriyor. Özellikle 2010 İngiliz Milletler Topluluğu Oyunları'nda Geeta'nın son iki maçı, sinemada izlediğimiz en iyi güreş sahneleri arasında sayılabilir. Bunda yönetmen kadar oyuncular da pay sahibi. Geeta ve Babita'nın çocukluk ve gençlik dönemlerini canlandıran genç oyuncular, gerçek hayatta da güreşçi olduklarını düşündürecek kadar iyiler. Film için yaklaşık dokuz ay boyunca tıpkı karakterleri gibi ağır eğitimlerden geçmişler.
T24
Bu ilginç film öncelikle sinemanın pek eğilmediği güreş sporuna kapsamlı yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Gerçekten de, The Wrestler, Foxcatcher... Bizden Pehlivan... Başka var mı ? Nitekim filmin kabaca son yarısı ringlerde geçiyor ve maçları veriyor. Neredeyse bir belgesel düzeyi yaratarak... Sevdiğim bir spor değil, ama ilgiyle izledim!... Daha genel biçimde film, tanıyıp sevdiğim bu ülkeden geniş bir toplum panoraması yansıtıyor. Özellikle pederşahi bir eğitime, aile ilişkilerine ve kadının içler acısı denebilecek konumuna eğilerek... Gerçi yer yer bu sinemanın gözdesi olan melodrama kaymaktan kurtulamıyor film. Hele finale doğru...Ama bunu dengelemek için o yine gözde Hint ögesine de başvuruyor: şarkılı/ danslı sahneler. Bunların açıkça müzikal değil, müzik/ dans destekli dramatik sahneler olması filmin lehine olmuş. Ayrıca o düğün bölümü, sinema bölümü gibi sahneler de bir ‘Bollywood büyüsü’nü aşarak evrenselleşiyor.