Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
TRT desteğiyle çekilen ve yönetmenliğini Hakan Şahin’in üstlendiği yapım, sinematografik açıdan ortalamayı aşamasa da ele aldığı kişiliğin hayatı, bu hayatın arka planındaki tarihsel yapıya bakış açısıyla takdiri hak ediyor. Ayrıca filmde görsel açıdan ‘300 Spartalı’ tadı taşıyan bir bölümün olduğunu da söyleyelim. ‘Issız Adam’ Cemal Hünal’ı ‘Öğreten Adam’ olarak karşımıza getiren ‘Atçalı Kel Mehmet’, son dönemde salonlara boca edilen ‘suya sabuna dokunmayan vasatlar topluluğu’ içinde izlenebilir bir film.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Arka Pencere
Yazar: Ebru Çeliktuğ
Film, her şeyden önce bir sinema filminden ziyade televizyon dizisi ya da televizyon filmi estetiğine sahip. Açıkçası perdede izlemekle televizyon ekranında izlemek arasında bir fark olmayan yapımlardan. Yüzeysel diyaloglar ve yetersiz oyunculuk, efelerin ilk ve en önemli figürlerinden birinin beyazperdedeki yansımasına damgasını vurmuş. Oysa 1964 yapımı "Atçalı Kel Mehmet"e göz atarsanız, film hem bir roman uyarlaması olmasından dolayı derinliğe sahip ve böylece Kel Mehmet'i üç boyutlu hale getiriyor hem de döneminin siyasi atmosferindeki özgürlükçü rüzgarlarla yelkenini şişirerek siyasal ve sosyal sorunlara dair cümleler sarf ediyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
TRT desteğiyle çekilen ve yönetmenliğini Hakan Şahin’in üstlendiği yapım, sinematografik açıdan ortalamayı aşamasa da ele aldığı kişiliğin hayatı, bu hayatın arka planındaki tarihsel yapıya bakış açısıyla takdiri hak ediyor. Ayrıca filmde görsel açıdan ‘300 Spartalı’ tadı taşıyan bir bölümün olduğunu da söyleyelim. ‘Issız Adam’ Cemal Hünal’ı ‘Öğreten Adam’ olarak karşımıza getiren ‘Atçalı Kel Mehmet’, son dönemde salonlara boca edilen ‘suya sabuna dokunmayan vasatlar topluluğu’ içinde izlenebilir bir film.
Arka Pencere
Film, her şeyden önce bir sinema filminden ziyade televizyon dizisi ya da televizyon filmi estetiğine sahip. Açıkçası perdede izlemekle televizyon ekranında izlemek arasında bir fark olmayan yapımlardan. Yüzeysel diyaloglar ve yetersiz oyunculuk, efelerin ilk ve en önemli figürlerinden birinin beyazperdedeki yansımasına damgasını vurmuş. Oysa 1964 yapımı "Atçalı Kel Mehmet"e göz atarsanız, film hem bir roman uyarlaması olmasından dolayı derinliğe sahip ve böylece Kel Mehmet'i üç boyutlu hale getiriyor hem de döneminin siyasi atmosferindeki özgürlükçü rüzgarlarla yelkenini şişirerek siyasal ve sosyal sorunlara dair cümleler sarf ediyor.