Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Ritchie’yle birlikte John August’ün kaleme aldığı senaryo ise özellikle Prenses Yasemin üzerinde fazla kafa yormuş ve ortaya kişilikli, yer yer feminist dokunuşlarla bezeli bir karakter çıkarmış. Alaaddin’de Mena Massoud’u, prenseste Naomi Scott’ı, vezir Cafer’de Marwan Kenzari’yi, Sultan’da da Navid Negahban’ı izlediğimiz filmin sürükleyici ismi ‘Cin’de karşımıza gelen Will Smith. Siyahi oyuncu, orijinal animasyonda ‘rahmetli’ Robin Williams’ın seslendirdiği ve gönüllerde taht kurduğu karaktere, özel bir dokunuş katmayı başarıyor. Ayrıca bizim Numan Acar da saray muhafızlarının komutanı Hakim’de karşımıza çıkıyor. Sonuç olarak ‘Aladdin’, müzikal yanı dengeli, son derece renkli ve eğlenceli bir yapım olmuş, ‘İzlenmeye değer’ diyoruz...
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Batı’nın Doğu kültürüne, özellikle de 1001 Gece Masalları’na yaklaşımı hep ve sıkça olmuştur. Ama çokluk Hollywood’dan gelen bu yaklaşımlar, hep olayın aşırı Amerikanlaştırılmasıyla sonuçlanmıştır. Belki tek istisnası İtalyan ustası Pasolini’nin ünlü Masallar Üçlemesi’nin 1001 Gece Masalları bölümü olmak üzere. (Diğerleri Decameron ve Canterbury Öyküleri idi.) Burada da öyle oluyor. Ve kimi doğru seçimlere karşın (en başta Alaadin’i oynayan Mısır kökenli Mena Massoud olmak üzere) film aşırı ABD damgası taşıyor. Öncelikle müzikal haline getirilmiş olmasıyla: eski bir müzikal çeşitlemeye eklenmiş yeni şarkıların da çok hoş olmasına ve ölçülü biçimde kullanılmasına karşın...
Eleştirinin tamamı için: T24
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Yine de hakkını verelim. Zaman zaman oldukça eğlenceli hale gelebiliyor “Aladdin”. Özellikle de cini canlandıran Will Smith’in performansıyla. Oyunculardan bahis açılmışken Mısır doğumlu oyuncu Mena Massoud’un Aladdin rolünde biraz tutuk göründüğünü söylemek gerek. Gerçi bunda Will Smith’in performansı da etkili olabilir. Zira film boyunca karşılıklı çok sahneleri var ve usta oyuncunun performansı Mena Massoud’u biraz gölgede bırakıyor. Jasmine’in canlandıran yeni dönemin yükselen kadın oyuncularından Naomi Scott ise oldukça iyi.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
“Aladdin”, mesela sinemasal cazibe açısından, benzer bir atmosferin peşine düşen, 2010 yapımı “Pers Prensi: Zamanın Kumları”na oranla daha zayıf bir film... Öte yandan, “Aladdin”in hafta sonu sinemaya gidecek çocuklu aileler için iyi bir seçenek olduğu kesin... Will Smith'in sürüklediği eğlenceli, gösterişli özel efektlerle dolu bir Disney müzikali bekliyor onları. Ama yetişkin sinemaseverlere çok şey vadettiğini söylemek zor. Özellikle yönetmen Guy Ritchie hayranlarını uyaralım. Beklentinizi yüksek tutmayın, ciddi bir hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Ritchie’yle birlikte John August’ün kaleme aldığı senaryo ise özellikle Prenses Yasemin üzerinde fazla kafa yormuş ve ortaya kişilikli, yer yer feminist dokunuşlarla bezeli bir karakter çıkarmış. Alaaddin’de Mena Massoud’u, prenseste Naomi Scott’ı, vezir Cafer’de Marwan Kenzari’yi, Sultan’da da Navid Negahban’ı izlediğimiz filmin sürükleyici ismi ‘Cin’de karşımıza gelen Will Smith. Siyahi oyuncu, orijinal animasyonda ‘rahmetli’ Robin Williams’ın seslendirdiği ve gönüllerde taht kurduğu karaktere, özel bir dokunuş katmayı başarıyor. Ayrıca bizim Numan Acar da saray muhafızlarının komutanı Hakim’de karşımıza çıkıyor. Sonuç olarak ‘Aladdin’, müzikal yanı dengeli, son derece renkli ve eğlenceli bir yapım olmuş, ‘İzlenmeye değer’ diyoruz...
T24
Batı’nın Doğu kültürüne, özellikle de 1001 Gece Masalları’na yaklaşımı hep ve sıkça olmuştur. Ama çokluk Hollywood’dan gelen bu yaklaşımlar, hep olayın aşırı Amerikanlaştırılmasıyla sonuçlanmıştır. Belki tek istisnası İtalyan ustası Pasolini’nin ünlü Masallar Üçlemesi’nin 1001 Gece Masalları bölümü olmak üzere. (Diğerleri Decameron ve Canterbury Öyküleri idi.) Burada da öyle oluyor. Ve kimi doğru seçimlere karşın (en başta Alaadin’i oynayan Mısır kökenli Mena Massoud olmak üzere) film aşırı ABD damgası taşıyor. Öncelikle müzikal haline getirilmiş olmasıyla: eski bir müzikal çeşitlemeye eklenmiş yeni şarkıların da çok hoş olmasına ve ölçülü biçimde kullanılmasına karşın...
Evrensel
Yine de hakkını verelim. Zaman zaman oldukça eğlenceli hale gelebiliyor “Aladdin”. Özellikle de cini canlandıran Will Smith’in performansıyla. Oyunculardan bahis açılmışken Mısır doğumlu oyuncu Mena Massoud’un Aladdin rolünde biraz tutuk göründüğünü söylemek gerek. Gerçi bunda Will Smith’in performansı da etkili olabilir. Zira film boyunca karşılıklı çok sahneleri var ve usta oyuncunun performansı Mena Massoud’u biraz gölgede bırakıyor. Jasmine’in canlandıran yeni dönemin yükselen kadın oyuncularından Naomi Scott ise oldukça iyi.
Habertürk
“Aladdin”, mesela sinemasal cazibe açısından, benzer bir atmosferin peşine düşen, 2010 yapımı “Pers Prensi: Zamanın Kumları”na oranla daha zayıf bir film... Öte yandan, “Aladdin”in hafta sonu sinemaya gidecek çocuklu aileler için iyi bir seçenek olduğu kesin... Will Smith'in sürüklediği eğlenceli, gösterişli özel efektlerle dolu bir Disney müzikali bekliyor onları. Ama yetişkin sinemaseverlere çok şey vadettiğini söylemek zor. Özellikle yönetmen Guy Ritchie hayranlarını uyaralım. Beklentinizi yüksek tutmayın, ciddi bir hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz...