Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Filmin kurgusu da, görüntü yönetmenliği de Cuaron'a ait... Geçmişi anlatan birçok yönetmen gibi o da filmini siyah beyaz çekmeyi tercih etmiş. Renkleri yok ederek dikkati insana, duyguya, mekâna ve seslere odaklamış... Filmde radyodan ya da benzeri kaynaklardan gelenler dışında müzik yok. Ama ortam sesleri filmi bir müzik gibi sarıyor. Geçmiş duygusunu güçlendiriyor. Film boyunca Cuaron, bütün sahneleri aynı üslupla, aynı tonla çekmiş. Dramatik anları birbirinden ayırmamış. Belki de bu nedenle film her anında hayatın akışını hissettiriyor insana.. Şiirsel sinemaya pek inanmam. Ama filmin bazı sahnelerinde Cuaron'un görüntülerle şiir yazdığı söylenebilir... Özellikle açılış ve kapanış sahnelerinde uzun çekimler, sinemasal bir şiir tadı bırakıyor zihinde. “Roma” sade, basit ama çok güçlü bir film. Bir başyapıt...
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Filmin leit-motifleri arasında evin köpeği Borras’tan sayısız sokak köpeklerine ve uzaktan gelen bitmeyen havlamalara köpekler kadar, akan su motifi de bulunuyor. Ayrıca hastane bölümünü de çok sevdim: En ağır koşullar altında bile hastanelerin doktorları, hemşireleri ve tüm personeliyle nasıl hayat kurtardıklarını gösteren duyarlı bir bölümdü. Cleo rolündeki Meksikalı Yalitza Aparacio’nun kadroda pastanın kreması gibi durduğu film, sanki saklı bir mücevher; kıymeti bilinmesi gereken bir sinema zirvesi. Değerlendirmeye çalışın derim.
Eleştirinin tamamı için: T24
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Kimi sahnelerinde, ülke ‘Kirli Savaş’ adı verilen dönemi yaşarken burjuvaların av partilerindeki ‘hoşça zaman’ geçirmelerine de uğrayan Cuaron’un bu son adımının Oscar’ın ana dallarında aday olması muhtemel. ‘En İyi Film’, ‘En İyi Yönetmen’ ve ‘En İyi Görüntü Yönetmeni’nin yanı sıra ailenin her anlamda (fiziksel ve ruhsal) dağınıklığını toparlayan Cleo’da karşımıza gelen ve ilk sinema deneyiminde harikalar yaratan Yalitza Aparicio’nun da ‘En İyi Kadın Oyuncu’da aday olması büyük bir olasılık. Filmin Akademi tarafından ödüllendirilmesi elbette (geçen yıl ‘Coco’ adlı animasyonda olduğu gibi) Trump’ın ‘Duvar’ eksenli Meksika politikalarına da bir cevap niteliği taşıyacak. Son olarak yönetmeni Cuaron’un “Beni yetiştiren iki kadın ve onları terk eden adamla ilgili” şeklinde tanımladığı ‘Roma’yı kesinlikle kaçırmayın derim...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Filmin kurgusu da, görüntü yönetmenliği de Cuaron'a ait... Geçmişi anlatan birçok yönetmen gibi o da filmini siyah beyaz çekmeyi tercih etmiş. Renkleri yok ederek dikkati insana, duyguya, mekâna ve seslere odaklamış... Filmde radyodan ya da benzeri kaynaklardan gelenler dışında müzik yok. Ama ortam sesleri filmi bir müzik gibi sarıyor. Geçmiş duygusunu güçlendiriyor. Film boyunca Cuaron, bütün sahneleri aynı üslupla, aynı tonla çekmiş. Dramatik anları birbirinden ayırmamış. Belki de bu nedenle film her anında hayatın akışını hissettiriyor insana.. Şiirsel sinemaya pek inanmam. Ama filmin bazı sahnelerinde Cuaron'un görüntülerle şiir yazdığı söylenebilir... Özellikle açılış ve kapanış sahnelerinde uzun çekimler, sinemasal bir şiir tadı bırakıyor zihinde. “Roma” sade, basit ama çok güçlü bir film. Bir başyapıt...
T24
Filmin leit-motifleri arasında evin köpeği Borras’tan sayısız sokak köpeklerine ve uzaktan gelen bitmeyen havlamalara köpekler kadar, akan su motifi de bulunuyor. Ayrıca hastane bölümünü de çok sevdim: En ağır koşullar altında bile hastanelerin doktorları, hemşireleri ve tüm personeliyle nasıl hayat kurtardıklarını gösteren duyarlı bir bölümdü. Cleo rolündeki Meksikalı Yalitza Aparacio’nun kadroda pastanın kreması gibi durduğu film, sanki saklı bir mücevher; kıymeti bilinmesi gereken bir sinema zirvesi. Değerlendirmeye çalışın derim.
Hurriyet
Kimi sahnelerinde, ülke ‘Kirli Savaş’ adı verilen dönemi yaşarken burjuvaların av partilerindeki ‘hoşça zaman’ geçirmelerine de uğrayan Cuaron’un bu son adımının Oscar’ın ana dallarında aday olması muhtemel. ‘En İyi Film’, ‘En İyi Yönetmen’ ve ‘En İyi Görüntü Yönetmeni’nin yanı sıra ailenin her anlamda (fiziksel ve ruhsal) dağınıklığını toparlayan Cleo’da karşımıza gelen ve ilk sinema deneyiminde harikalar yaratan Yalitza Aparicio’nun da ‘En İyi Kadın Oyuncu’da aday olması büyük bir olasılık. Filmin Akademi tarafından ödüllendirilmesi elbette (geçen yıl ‘Coco’ adlı animasyonda olduğu gibi) Trump’ın ‘Duvar’ eksenli Meksika politikalarına da bir cevap niteliği taşıyacak. Son olarak yönetmeni Cuaron’un “Beni yetiştiren iki kadın ve onları terk eden adamla ilgili” şeklinde tanımladığı ‘Roma’yı kesinlikle kaçırmayın derim...