Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Rahim idam konusunda Aiman’ı eğittikçe ve bir cellat olarak kendi konumunu ortaya koydukça mesele netleşiyor. Tam da bu noktada, Boo Junfeng’in bir söyleşisinde, Rahim’in iş disiplini, vicdan ve idam üzerine görüşlerinin cellatlar arasında çok yaygın olduğunu söylediğini belirtelim. Özünde idam karşıtı bir film bu... Ama yönetmen, idam karşıtı düşüncelerini seyirciye dayatmıyor. Duygu sömürüsüne girmiyor, idam konusunda kendi kararımızı vermemizi istiyor ve öyküyü serinkanlı bir biçimde anlatıyor. Sonuçta, çok çarpıcı ya da etkileyici bir yere varmıyor belki ama idam üzerine düşündürmeyi başarıyor.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Star
Yazar: Serdar Akbıyık
Film iki anlamda da zor bir film. Hem yönetmenin sinemasal olarak tercih ettiği dil hem de anlatmaya çalıştığı konunun kendi içinde çıkmazlar taşıması. Ülkesindeki idam cezasına eleştirel bakış getirirken gurme seyirciye de mükemmel bir yapım sunan Junfeng’in takip ettiğiniz yönetmenler listenize girmesi dileklerimle, Çırak’ı mutlaka izleyin... Karanlık hapishane ortamında geçen yapımda loş ışıklar ve kasvetli ortam izleyeni içine çekiyor. Film boyunca adalet ve ölüm kavramını sürekli düşünüyorsunuz. “İdam edilen açısından ve idama sebep olan katliama uğrayan insanın ailesi açısından baktığınızda paradokstan çıkamazsınız. Film bu iki ruh halini bir karakterde birleştirmeye çalışıyor.”
Eleştirinin tamamı için: Star
Arka Pencere
Yazar: Ebru Çeliktuğ
Geçen yıl Cannes Film Festivali'nde "Belirli Bir Bakış" bölümünde seyirciyle buluşan ve dakikalarca alkışlanan "Çırak", hem Sİngapur sinemasının bu yeni yeteneğiyle tanışmak hem de bıçak sırtı konuya beklenmedik bir açıdan yaklaşarak bizleri farklı boyutlarda düşünmeyi ve hissettirmeyi başaran bir filmle buluşmak için isabetli bir fırsat.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Rahim idam konusunda Aiman’ı eğittikçe ve bir cellat olarak kendi konumunu ortaya koydukça mesele netleşiyor. Tam da bu noktada, Boo Junfeng’in bir söyleşisinde, Rahim’in iş disiplini, vicdan ve idam üzerine görüşlerinin cellatlar arasında çok yaygın olduğunu söylediğini belirtelim. Özünde idam karşıtı bir film bu... Ama yönetmen, idam karşıtı düşüncelerini seyirciye dayatmıyor. Duygu sömürüsüne girmiyor, idam konusunda kendi kararımızı vermemizi istiyor ve öyküyü serinkanlı bir biçimde anlatıyor. Sonuçta, çok çarpıcı ya da etkileyici bir yere varmıyor belki ama idam üzerine düşündürmeyi başarıyor.
Star
Film iki anlamda da zor bir film. Hem yönetmenin sinemasal olarak tercih ettiği dil hem de anlatmaya çalıştığı konunun kendi içinde çıkmazlar taşıması. Ülkesindeki idam cezasına eleştirel bakış getirirken gurme seyirciye de mükemmel bir yapım sunan Junfeng’in takip ettiğiniz yönetmenler listenize girmesi dileklerimle, Çırak’ı mutlaka izleyin... Karanlık hapishane ortamında geçen yapımda loş ışıklar ve kasvetli ortam izleyeni içine çekiyor. Film boyunca adalet ve ölüm kavramını sürekli düşünüyorsunuz. “İdam edilen açısından ve idama sebep olan katliama uğrayan insanın ailesi açısından baktığınızda paradokstan çıkamazsınız. Film bu iki ruh halini bir karakterde birleştirmeye çalışıyor.”
Arka Pencere
Geçen yıl Cannes Film Festivali'nde "Belirli Bir Bakış" bölümünde seyirciyle buluşan ve dakikalarca alkışlanan "Çırak", hem Sİngapur sinemasının bu yeni yeteneğiyle tanışmak hem de bıçak sırtı konuya beklenmedik bir açıdan yaklaşarak bizleri farklı boyutlarda düşünmeyi ve hissettirmeyi başaran bir filmle buluşmak için isabetli bir fırsat.