Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Cumhuriyet
Yazar: Sungu Çapan
...ilk kez bu yılın Berlin Festivali’nde gösterilen “Ansızın”, gerilim ve merak duygusunu yitirmeyen, yer yer durgunlaşan ama kahramanlarına mesafeli yaklaşan, ölçülü-biçili, soğuk ve klostrofobik anlatımıyla seyircisini baştan sona ele geçiriyor Aslı Özge, ahlâki değerlerin içinin boşaltıldığına da vurgu yapıyor.
Eleştirinin tamamı için: Cumhuriyet
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Özge’nin özellikle bir önceki çalışması ‘Hayat Boyu’ndan tanık olduğumuz mesafeli anlatımı ‘Ansızın’da bu kez filmin avantajına dönüşmüş gibi. Bu anlatım (ya da yaklaşım) seyirci olarak Karsten’le ilişkimizi ‘sağlıklı’ kurmamızı sağlıyor. Nitekim Karsten de bir noktadan sonra ‘İyi ki mesafemizi korumuşuz’ dedirtiyor!
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
2000’li yıllarda Köprüdekiler ve Hayatboyu filmleriyle sinema gündemine giren Türkiye doğumlu Almanya vatandaşı Aslı Özge, yeni filminde yine şaşırtıyor. Türk genlerine karşın hiç de Türk gözükmeyen tipik batılı bir film yapmasıyla olduğu kadar, bizim sinemamızı hiç ilgilendirmemiş temalara cesaretle uzanarak…
Eleştirinin tamamı için: T24
Milliyet
Yazar: Asu Maro
Böylece sürükleyici bir polisiye gerilim gibi başlayan ‘Ansızın’, giderek güvendiği dağlara kar yağan karakterin kendisini ve çevresini sorguladığı bir toplumsal ahlak eleştirisine dönüyor. Bakıyor ki hatasını kabul edip iyi olmaya çalıştıkça insanlar onu yalnız bırakıyor, o da çareyi kötü, saldırgan, düşmanca davranmakta buluyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Cumhuriyet
...ilk kez bu yılın Berlin Festivali’nde gösterilen “Ansızın”, gerilim ve merak duygusunu yitirmeyen, yer yer durgunlaşan ama kahramanlarına mesafeli yaklaşan, ölçülü-biçili, soğuk ve klostrofobik anlatımıyla seyircisini baştan sona ele geçiriyor Aslı Özge, ahlâki değerlerin içinin boşaltıldığına da vurgu yapıyor.
Hurriyet
Özge’nin özellikle bir önceki çalışması ‘Hayat Boyu’ndan tanık olduğumuz mesafeli anlatımı ‘Ansızın’da bu kez filmin avantajına dönüşmüş gibi. Bu anlatım (ya da yaklaşım) seyirci olarak Karsten’le ilişkimizi ‘sağlıklı’ kurmamızı sağlıyor. Nitekim Karsten de bir noktadan sonra ‘İyi ki mesafemizi korumuşuz’ dedirtiyor!
T24
2000’li yıllarda Köprüdekiler ve Hayatboyu filmleriyle sinema gündemine giren Türkiye doğumlu Almanya vatandaşı Aslı Özge, yeni filminde yine şaşırtıyor. Türk genlerine karşın hiç de Türk gözükmeyen tipik batılı bir film yapmasıyla olduğu kadar, bizim sinemamızı hiç ilgilendirmemiş temalara cesaretle uzanarak…
Milliyet
Böylece sürükleyici bir polisiye gerilim gibi başlayan ‘Ansızın’, giderek güvendiği dağlara kar yağan karakterin kendisini ve çevresini sorguladığı bir toplumsal ahlak eleştirisine dönüyor. Bakıyor ki hatasını kabul edip iyi olmaya çalıştıkça insanlar onu yalnız bırakıyor, o da çareyi kötü, saldırgan, düşmanca davranmakta buluyor.