Hesabım
    Mulan
    Ortalama puan
    2,8
    yayın
    • Hurriyet
    • Sabah
    • Evrensel

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    ‘Mulan’, geleneksel yapı içinde kadının yeri evidir diyen zihniyete başkaldıran bir fikriyatın ifadesiydi. Bu filme, eline kılıç alıp ülke savunmasına katılan ve üstlendiği görevi başarıyla tamamlayan genç bir kadının epik destanı da demek mümkün...

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet

    Sabah

    Yazar: Olkan Özyurt

    Mulan, dünyanın Çin efsaneleriyle tanıştığı bir Ang Lee filmi Kaplan ve Ejderha'nın oldukça gerisinde bir yapım. Onun açtığı kapıdan ilerliyor ama bırakın üzerine çıkmayı hem sinematografi, hem anlatı olarak yanına yaklaşamıyor bile. Oysa Mulan'ın hikayesinden kaynaklanan böyle bir potansiyeli var. Ama yönetmen Niki Caro, Mulan'ı günümüz koşullarına, anlayışına göre yorumlayıp derinleştirmek yerine efsaneyi bilindiği haliyle bir epik bir aksiyon savaş filmi olarak çekmeyi tercih etmiş. Hal böyle olunca da Mulan, dört yıl önce vizyona giren Çin Seddi filmi gibi hikayesinden çok görsel atmosferi ve aksiyon sahneleriyle iddialı hale geliyor.

    Eleştirinin tamamı için: Sabah

    Evrensel

    Yazar: Şenay Aydemir

    Filmin bir kadın yönetmene emanet edilmiş olması olumlu olsa da “Balinanın Sırtında”, “Tek Başına”, “Umut Bahçesi” gibi filmlerle tanıdığımız Niki Caro’nun da işin görsel dünyasını inşa etmekte yeterince başarılı olduğunu söylemek zor açıkçası. Bunda seyircinin bu tür epik Uzakdoğu anlatılarına dair beklentilerinin de payı büyük. Zhang Yimou (Altın Çiçeğin Laneti, Parlayan Hançerler, Kahraman) ve Ang Le (Kaplan ve Ejderha) gibi yönetmenler bu tür anlatıların estetik çıtasını öylesine yüksek bir yere taşıdılar ki oralara ulaşmak gerçekten zor. Buna bir de senaryonun dağınık yapısını, ne olacağına bir türlü karar verememesini eklediğimizde sıkıntı daha da büyüyor. Filmin kötüsü Böri Khan’ın da, yardımcısı cadı Xianniang’ın da motivasyonları ikna edici olmaktan uzak kalıyor. Xianniang’ın dönüşümüne ikna olamıyoruz. İyinin ve kötünün karikatür olmaktan kurtulamadığını görüyoruz. Bunları bir yana bırakıp aksiyona odaklanalım dediğimizde o taraf da bizi tatmin etmiyor.

    Eleştirinin tamamı için: Evrensel
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top