Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
“Hizmetçi”nin parlak yanı, erkek egemen dünyaya karşı koyan iki kadının hikâyesini Japon sömürgeciliği, ayrımcılık ya da sınıfsal çelişkiler gibi yan temalarla harmanlayabilmesi... “Hizmetçi”, erkeklerin pornografi takıntısıyla kadınların tutkulu aşkını karşı karşıya getiren bir film aynı zamanda. Filmde erkekler için aşk ve cinsellik, sahip olmak ve hükmetmekle ilgili. Kadınlarda ise her şey dokunmakla başlıyor ve aşk eşitlenmeye dönüşüyor...Sook-Hee’nin öfkesi; zayıf ve kırılgan Hideko’nun sahip olduğu o şaşırtıcı güç; zenginlerin hayat tarzına özenen taşralı Fujiwaar’ın çıkmazı ve Kouzuki’nin mide bulandırıcı, derin karanlığıyla ‘Hizmetçi’ baştan sona ilgiye izlenen sağlam bir film.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Aralarında “İhtiyar Delikanlı” ve “Kan Arzusu”nun olduğu filmlerle dünya sinemasının en önemli yönetmenlerinden birine dönüşen Park Chan-Wook, yeni filmi “Hizmetçi / Ah-ga-ssi”de bir kez daha ustalığını konuşturuyor. Geçen yıl Cannes’da Altın Palmiye için yarışan film, Sarah Waters’ın “Fingersmith” romanının serbest bir uyarlaması. 1930’larda Güney Kore’de geçen film, üst sınıftan Japon bir kadın, onun mirasına konmaya çalışan Güney Koreli bir adam ve adamın tuttuğu bir hizmetçi arasında geçen bir komployu konu alıyor.Chan-Wook izleyiciden bilgi saklama ve bilgileri adım adım sunup hikayenin yönünü değiştirme konusunda akıl almaz bir başarı yakalıyor. Ayrıca izleyicisini alıştırdığı güçlü görsellik ve kusursuz stil yerli yerinde. Elbette, insanın içindeki karanlığa bakma arzusu da. “Hizmetçi” yılın en iyi filmlerinden.
Eleştirinin tamamı için: Milliyet
Birgün
Yazar: Tuğçe Madayanti Dizici
Film üç bölüm olarak ilerliyor. İlk iki bölüm aynı olay dizilimini iki farklı kişinin bakış açısıyla arka arkaya izlememizi sağlıyor. Bu sistem açıkçası bu film özelinde çok ilginç bir deneyim yaşatıyor. Son bölüm ise bu iki bölümü birleştirerek, olayları ortak bir hikâyeye çekip finale götürüyor. Ve filmin finalinde harika bir twisti bulunuyor. Yönetmen için bu uygulama elbette yeni değil ancak bu sistem bu filmde o kadar işe yaramış ki, bu kullanılmasaymış bu film olmazmış. Oldboy’dan tanıdığımız Park’ın bana kalırsa en iyi filmi Hizmetçi.
Eleştirinin tamamı için: Birgün
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Galli yazar Sarah Waters’ın ‘Fingersmith’ romanından uyarlanan ‘Hizmetçi’de, öykünün geçtiği zaman ve mekân, Victoria dönemi İngiltere’sinden Japon işgali altındaki 1930’lar Kore’sine taşınmış. Soylu bir genç kadın, onun servetine göz koymuş sahte bir aristokrat ve aristokrata yardım için ‘hizmetçi’ kimliğiyle devre giren bir dolandırıcı kız (Az biraz geri planda da yine kendine soylular üzerinden üst sınıfta rahatça süreceği bir hayatı sürekli olarak kovalamış bir adam var)... Chan-wook, bu sınıf dengeleri ve çekişmeleri arasında ilerlerken lezbiyen bir ilişkiye de yelken açan hikâyeyi son derece incelikli ve zarafet dolu anlar eşliğindeki görüntülerle süslemiş. Filmin lezbiyen ilişkiyi ön plana çıkardığı sahnelerin ‘Mavi En Sıcak Renktir’ kadar etkili, hatta daha erotik olduğu söylenebilir.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Yine de film bir batılı yönetmenin olası filminden son derece farklı biçimde gelişiyor. Öncelikle hikayenin yapısı çok değişik biçimde, üç ana bölüm halinde kurulmuş. Aynı öykü, birkaç kahramanı açısından anlatılıyor. Ve entrikanın gizleri ortaya çıktıkça, kimi bölümler yeniden gösteriliyor: yeni öğrendiklerimizin ışığında yeni anlamlar kazandıkları için..Ancak bu yöntemin, hele o kültürü bilmeyen seyircinin kafasını iyice karıştırdığını ve izlenmeyi hayli zorlaştırdığını söylemek gerek. Öte yandan, filmin estetiği de çok farklı, görselliği de. Ve elbette yönetmenin cinselliğe yaklaşımı da... Hikâyenin tam göbeğinde bulunan o lezbiyen ilişki hem çok cesur, hem de çok estetik anlatımıyla seyirciyi sanki büyülüyor. Geçmişte Tehlikeli İlişkiler’den Mavi En Sıcak Renktir’e bu tür filmleri kanıksamış olan Cannes’da bile şok yaratmayı başarmıştı desem...Yeterli olur mu?
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
“Hizmetçi”nin parlak yanı, erkek egemen dünyaya karşı koyan iki kadının hikâyesini Japon sömürgeciliği, ayrımcılık ya da sınıfsal çelişkiler gibi yan temalarla harmanlayabilmesi... “Hizmetçi”, erkeklerin pornografi takıntısıyla kadınların tutkulu aşkını karşı karşıya getiren bir film aynı zamanda. Filmde erkekler için aşk ve cinsellik, sahip olmak ve hükmetmekle ilgili. Kadınlarda ise her şey dokunmakla başlıyor ve aşk eşitlenmeye dönüşüyor...Sook-Hee’nin öfkesi; zayıf ve kırılgan Hideko’nun sahip olduğu o şaşırtıcı güç; zenginlerin hayat tarzına özenen taşralı Fujiwaar’ın çıkmazı ve Kouzuki’nin mide bulandırıcı, derin karanlığıyla ‘Hizmetçi’ baştan sona ilgiye izlenen sağlam bir film.
Milliyet
Aralarında “İhtiyar Delikanlı” ve “Kan Arzusu”nun olduğu filmlerle dünya sinemasının en önemli yönetmenlerinden birine dönüşen Park Chan-Wook, yeni filmi “Hizmetçi / Ah-ga-ssi”de bir kez daha ustalığını konuşturuyor. Geçen yıl Cannes’da Altın Palmiye için yarışan film, Sarah Waters’ın “Fingersmith” romanının serbest bir uyarlaması. 1930’larda Güney Kore’de geçen film, üst sınıftan Japon bir kadın, onun mirasına konmaya çalışan Güney Koreli bir adam ve adamın tuttuğu bir hizmetçi arasında geçen bir komployu konu alıyor.Chan-Wook izleyiciden bilgi saklama ve bilgileri adım adım sunup hikayenin yönünü değiştirme konusunda akıl almaz bir başarı yakalıyor. Ayrıca izleyicisini alıştırdığı güçlü görsellik ve kusursuz stil yerli yerinde. Elbette, insanın içindeki karanlığa bakma arzusu da. “Hizmetçi” yılın en iyi filmlerinden.
Birgün
Film üç bölüm olarak ilerliyor. İlk iki bölüm aynı olay dizilimini iki farklı kişinin bakış açısıyla arka arkaya izlememizi sağlıyor. Bu sistem açıkçası bu film özelinde çok ilginç bir deneyim yaşatıyor. Son bölüm ise bu iki bölümü birleştirerek, olayları ortak bir hikâyeye çekip finale götürüyor. Ve filmin finalinde harika bir twisti bulunuyor. Yönetmen için bu uygulama elbette yeni değil ancak bu sistem bu filmde o kadar işe yaramış ki, bu kullanılmasaymış bu film olmazmış. Oldboy’dan tanıdığımız Park’ın bana kalırsa en iyi filmi Hizmetçi.
Hurriyet
Galli yazar Sarah Waters’ın ‘Fingersmith’ romanından uyarlanan ‘Hizmetçi’de, öykünün geçtiği zaman ve mekân, Victoria dönemi İngiltere’sinden Japon işgali altındaki 1930’lar Kore’sine taşınmış. Soylu bir genç kadın, onun servetine göz koymuş sahte bir aristokrat ve aristokrata yardım için ‘hizmetçi’ kimliğiyle devre giren bir dolandırıcı kız (Az biraz geri planda da yine kendine soylular üzerinden üst sınıfta rahatça süreceği bir hayatı sürekli olarak kovalamış bir adam var)... Chan-wook, bu sınıf dengeleri ve çekişmeleri arasında ilerlerken lezbiyen bir ilişkiye de yelken açan hikâyeyi son derece incelikli ve zarafet dolu anlar eşliğindeki görüntülerle süslemiş. Filmin lezbiyen ilişkiyi ön plana çıkardığı sahnelerin ‘Mavi En Sıcak Renktir’ kadar etkili, hatta daha erotik olduğu söylenebilir.
T24
Yine de film bir batılı yönetmenin olası filminden son derece farklı biçimde gelişiyor. Öncelikle hikayenin yapısı çok değişik biçimde, üç ana bölüm halinde kurulmuş. Aynı öykü, birkaç kahramanı açısından anlatılıyor. Ve entrikanın gizleri ortaya çıktıkça, kimi bölümler yeniden gösteriliyor: yeni öğrendiklerimizin ışığında yeni anlamlar kazandıkları için..Ancak bu yöntemin, hele o kültürü bilmeyen seyircinin kafasını iyice karıştırdığını ve izlenmeyi hayli zorlaştırdığını söylemek gerek. Öte yandan, filmin estetiği de çok farklı, görselliği de. Ve elbette yönetmenin cinselliğe yaklaşımı da... Hikâyenin tam göbeğinde bulunan o lezbiyen ilişki hem çok cesur, hem de çok estetik anlatımıyla seyirciyi sanki büyülüyor. Geçmişte Tehlikeli İlişkiler’den Mavi En Sıcak Renktir’e bu tür filmleri kanıksamış olan Cannes’da bile şok yaratmayı başarmıştı desem...Yeterli olur mu?