Hesabım
    Yola Çıkmak
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    1,5
    Kötü
    Yola Çıkmak

    Yola çıkmaktan uzak...

    Yazar: Banu Bozdemir

    Yola Çıkmak ilk defa geçen yıl Altın Koza'da karşımıza çıktı, sonra da başka bir festivalde gösterildiğini hatırlamıyorum. Pek yarışmaya değer hali yok açıkçası. Film öncelikle isminden güçlü bir vurgu yapma yolunu seçiyor. Hikayenin akışını karakterlerin yola çıkması şeklinde zorluyor ya da özetliyor diyebiliriz.

    Filmde iki ayrı hikaye, iki ayrı yola çıkış ve kesişme hali var. Haa bir de anne var ki, onun varoluş sorunsalı kimse sahiplenmediği için bir hayli ortada. Filmdeki kişilerin örneğin Samet'in ve Ayşe'nin hayata karşı giriştikleri tavır belirsiz kalıyor. Ayşe hikayenin ikinci ana karakteri olarak karşımıza çıkıyor. Kızını okula getirip götüren Ayşe bir süre okuldaki genç güvenlik görevlisinin takibine maruz kalıyor. Kocası ve çocuğuyla steril bir hayat yaşayan Ayşe'yi güvenlik görevlisiyle yatmaya ve bunu kocasının fark etmesini istemeye götüren tavır ne mesela? Sadece monotonlaşan bir hayat mı? Ortada monotonlaşan hayatın bir intikam sorunu varsa da ortaya çıkmıyor. O yüzden bu kadar açık yazma gereği duyuyorum filmin konusunu.

    Bir barda güvenlik görevlisi olarak çalışan Samet kısmı ise ayrı bir akış. Daha doğrusu filmin bir akışı yok diyebiliriz, filmin senaryosunda da imzası olan yönetmen Evren Erdem birbirinden kopuk iki konuyu birbirine dokundurtmak istemiş ama olmamış. Hiçbir cazibesi olmadığı gibi hikayeler dokunmadan kendi yollarında akıp gitseler daha iyi olurmuş hatta.

    Filmin teknik sorunları da konuyu filmi fazlasıyla aşağılara çekiyor. Olmayan netlik, karanlığa teslim olmuş çekimler filmin olmayan duygusunu iyice yerle bir ediyor. Belki festival kopyası öyleydi, vizyon için düzenleme yapmış olabilirler, emin değilim. Ama onun da fazla etkisi olacağını düşünmüyorum ne yazık. Film babayı bulmak ve kocadan kaçmak durumunda fazlaca bocalıyor ve seyirciye açıkçası hiçbir şey vaat etmiyor.

    Filmin diyalogları da filmdeki kişilerin karakter duygusuna uzak, biraz üst perdeden takılıyor. Ruhi Sarı, Ozan Bilen ve İrem Altuğ'un varlıkları bile filmi kurtaramıyor. Yoksa kesişme hikayelerinin iyisi seyirci açısından güzel sürprizler sunacak kadar heyecan vericidir ama Yola Çıkmak pek yola çıkmayı başarabilmiş bir film değil.

    twitter.com/BanuBozdemir

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top