Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Film, modern zaman insanının arzularından, amaçlarından, kırgınlık ve küskünlüklerinden, verdiği yaşam mücadelesinden yola çıkarak bize, hayata, kaygılarımıza ve insan olmanın verdiği ağırlığa dair derinlikli, incelikli ve lirik hikaye anlatıyor. Ömer Kavur sinemasıyla akrabalığı İşe Yarar Bir Şey, senaryosu, üst düzey oyunculuk performansları ve yönetmenliği ile Pelin Esmer'in en iyi filmi. Kaçırmayın.
Eleştirinin tamamı için: Sabah
Star
Yazar: Serdar Akbıyık
Öncelikle Başak Köklükaya’nın canlandırdığı şair-avukat Leyla karakterini konuşmalıyız. Köklükaya çok iyi kadın oyuncu neslinin içinden çıkan bir isim. Sinemadan uzak kaldığı yıllar içinde öyle bir demlenme yaşamış ki şu an onun perdedeki duruşu kadar sinemaya ve öyküye etki eden başka bir duruş düşünemiyorum. Bir de Köklükaya’nın konservatuar ve tiyatro mezunu olduğunu düşünürsek bu filmdeki sinemasal duruşunun değerini daha iyi anlarız. Çok az gördüğümüz gerçek bir sinema oyuncusu performansı.
Eleştirinin tamamı için: Star
Sözcü
Yazar: Burak Göral
Filmin ikinci ve üçüncü perdelerinde yaşanan tansiyon düşüklüğü, üç karakterin ikisinin de şair çıkmasından dolayı değil sadece, metraj olarak bu filmin içinde fazla bir alan kaplayan buluşma yemeği sahnesi de bunu yaratıyor. Esmer bu sahnede ilk kez ve sadece o sahnede gördüğümüz insanların her birini iddialı tiyatro oyuncularından kurup herbirine küçük hikayeler ve alanlar açmış.
Eleştirinin tamamı için: Sözcü
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Filmin yapısı, hikâyenin kuruluşu bence tartışmaya açık. Aslında gayet ilginç başlayan, kısa süre sonra bir tren yolculuğu ve orada karşılaşan iki farklı yaş ve kimlikte kadının ilerleyen dostluğuna dönüşen hikâyeye, kimi tren yolcularının kattığı çeşni ve lezzet ekleniyor. Tüm bunlar, sıra dışı görüntüler eşliğinde (ve elbette Gökhan Tiryaki’nin katkısıyla) bir yol filmini haberler gibi.Ama iki kadın, en çok genç olan Canan’ı ilgilendiren çok özel bir olayı konuşuyorlar. Orta yaşlı bir adam olan Yavuz’un tüm bedenini saran bir felç olayı nedeniyle yatağa mahkûm olması... Ve bunun umutsuzluğu içinde, bir an önce ölmeyi istemesi.
Eleştirinin tamamı için: T24
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Öte yandan ‘İşe Yarar Bir Şey’in en önemli yararı, uzun bir süredir sinemadan uzakta kalan Başak Köklükaya’yı (Leyla’yı canlandırıyor) yeniden karşımıza çıkarması olmuş. Özlemişiz... (Performansıyla Adana Film Festivali’nde ‘En İyi Kadın Oyuncu’ ödülünü kazandı.) Öykü Karayel de (Canan’a hayat veriyor), Zeki Demirkubuz’un ‘Bulantı’sında küçük bir rolle adım attığı ‘Uzun metraj’ âlemindeki üçüncü (ikincisi ‘Toz’du) hamlesinde gayet iyi. Ben filmde en çok trenin pencereleri üzerinden elde edilen yansımaları, üst üste bindirilen görüntüleri, dışarıdaki hayatları içeriye taşıyan kadrajları, yani Gökhan Tiryaki’nin (ki Adana’da ‘En İyi Görüntü’yü kazandı) usta işi çerçevelerini beğendim. Sonuç? ‘İşe Yarar Bir Şey’, sezonun üzerinde konuşulmaya değer yapımlarından, kaçırmayın...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Sabah
Film, modern zaman insanının arzularından, amaçlarından, kırgınlık ve küskünlüklerinden, verdiği yaşam mücadelesinden yola çıkarak bize, hayata, kaygılarımıza ve insan olmanın verdiği ağırlığa dair derinlikli, incelikli ve lirik hikaye anlatıyor. Ömer Kavur sinemasıyla akrabalığı İşe Yarar Bir Şey, senaryosu, üst düzey oyunculuk performansları ve yönetmenliği ile Pelin Esmer'in en iyi filmi. Kaçırmayın.
Star
Öncelikle Başak Köklükaya’nın canlandırdığı şair-avukat Leyla karakterini konuşmalıyız. Köklükaya çok iyi kadın oyuncu neslinin içinden çıkan bir isim. Sinemadan uzak kaldığı yıllar içinde öyle bir demlenme yaşamış ki şu an onun perdedeki duruşu kadar sinemaya ve öyküye etki eden başka bir duruş düşünemiyorum. Bir de Köklükaya’nın konservatuar ve tiyatro mezunu olduğunu düşünürsek bu filmdeki sinemasal duruşunun değerini daha iyi anlarız. Çok az gördüğümüz gerçek bir sinema oyuncusu performansı.
Sözcü
Filmin ikinci ve üçüncü perdelerinde yaşanan tansiyon düşüklüğü, üç karakterin ikisinin de şair çıkmasından dolayı değil sadece, metraj olarak bu filmin içinde fazla bir alan kaplayan buluşma yemeği sahnesi de bunu yaratıyor. Esmer bu sahnede ilk kez ve sadece o sahnede gördüğümüz insanların her birini iddialı tiyatro oyuncularından kurup herbirine küçük hikayeler ve alanlar açmış.
T24
Filmin yapısı, hikâyenin kuruluşu bence tartışmaya açık. Aslında gayet ilginç başlayan, kısa süre sonra bir tren yolculuğu ve orada karşılaşan iki farklı yaş ve kimlikte kadının ilerleyen dostluğuna dönüşen hikâyeye, kimi tren yolcularının kattığı çeşni ve lezzet ekleniyor. Tüm bunlar, sıra dışı görüntüler eşliğinde (ve elbette Gökhan Tiryaki’nin katkısıyla) bir yol filmini haberler gibi.Ama iki kadın, en çok genç olan Canan’ı ilgilendiren çok özel bir olayı konuşuyorlar. Orta yaşlı bir adam olan Yavuz’un tüm bedenini saran bir felç olayı nedeniyle yatağa mahkûm olması... Ve bunun umutsuzluğu içinde, bir an önce ölmeyi istemesi.
Hurriyet
Öte yandan ‘İşe Yarar Bir Şey’in en önemli yararı, uzun bir süredir sinemadan uzakta kalan Başak Köklükaya’yı (Leyla’yı canlandırıyor) yeniden karşımıza çıkarması olmuş. Özlemişiz... (Performansıyla Adana Film Festivali’nde ‘En İyi Kadın Oyuncu’ ödülünü kazandı.) Öykü Karayel de (Canan’a hayat veriyor), Zeki Demirkubuz’un ‘Bulantı’sında küçük bir rolle adım attığı ‘Uzun metraj’ âlemindeki üçüncü (ikincisi ‘Toz’du) hamlesinde gayet iyi. Ben filmde en çok trenin pencereleri üzerinden elde edilen yansımaları, üst üste bindirilen görüntüleri, dışarıdaki hayatları içeriye taşıyan kadrajları, yani Gökhan Tiryaki’nin (ki Adana’da ‘En İyi Görüntü’yü kazandı) usta işi çerçevelerini beğendim. Sonuç? ‘İşe Yarar Bir Şey’, sezonun üzerinde konuşulmaya değer yapımlarından, kaçırmayın...