Hesabım
    Tam Gaz
    Ortalama puan
    3,6
    yayın
    • Sözcü
    • T24
    • Habertürk
    • Milliyet
    • Hurriyet

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Sözcü

    Yazar: Burak Göral

    Hikaye olarak kimi küçük açıkları olsa da pek takılmıyorsunuz. Wright, hem müzikle hem de kimi espirili diyaloglarla bütün bu açıkları kapatıyor. Hem iyi bir suç aksiyonu hem de müzikal romantik komedi izlemiş gibi oluyorsunuz aynı filmde. "Uyumsuz" serisinden tanıdığımız genç oyuncu Ansel Elgort, Baby karakterinde sempatimizi kazanırken, birkaç yıldır perdede izlemediğimiz Kevin Spacey'i de onun patronu Doc olarak izlemek keyif veriyor elbette.

    Eleştirinin tamamı için: Sözcü

    T24

    Yazar: Atilla Dorsay

    Oyunculuklar tam zirve yapıyor. Şimdiye dek The Fault in Our Stars- Ayni Yıldızın Altında ve Divergent- Uyumsuz serisinde oynayan genç Ansel Elgot gerçek bir keşif. Ayrıca ikisi de Oscar’lı Kevin Spacey ve Jamie Foxx, TV yıldızı John Hamm da çok etkileyici kompozisyonlar veriyor. Finale dek süren... Debora’da Lily James ise yeni bir keşif.  Film son dönemin o ünlü suç filmlerini aratmıyor, hatta birçoğunun bir adım önüne geçiyor. Ayrıca belli bir hüzün duygusu, filmi biraz da modern bir Bonnie ve Clyde’a dönüştürüyor. Filmin müzik yanı ise harika. Öylesine çok pop klasiği gündeme geliyor, ya adları anılıyor ya da duyuluyor ki... Sonuç olarak izlerken bir konser dinliyor gibi oluyorsunuz. Sonuç olarak, Amerikan sinemasının zaten ustası olduğu bir türde yeni bir zirve sayılabilir.

    Eleştirinin tamamı için: T24

    Habertürk

    Yazar: Mehmet Açar

    Filmi zenginleştiren ince mizahı da ihmal etmeyelim. Mizah Baby’nin kişiliğiyle suç dünyasının karanlığı arasındaki tezattan kaynaklanıyor. Ansel Elgort’un yorumuyla Baby, meleksi bir masumluğa sahip. Debora’ya (Lily James) olan aşkı da çok saf. Aslında film bir açıdan bakıldığında, kötü adamların bu masumiyet ve saf aşkı içten içe kıskanmalarıyla ilgili... Öykü vasat olsa da oyuncuların ciddiyeti, şarkıların güzelliği ve Wright’ın masa başında çok iyi planlayıp, şahane şekilde çekip kurguladığı birbirinden güzel otomobil takip sahneleri sayesinde “Tam Gaz”, su gibi akıp giden bir film. Aksiyondan hoşlananlara gönül rahatlığıyla öneririm.

    Eleştirinin tamamı için: Habertürk

    Milliyet

    Yazar: Nil Kural

    Film, 1970’ler aksiyonlarının stil sahipliğini, günümüzün cool’luk anlayışıyla bir araya getiriyor. Son dönemlerin vazgeçilmez aksiyonlarının bitmek bilmeyen ve yabancılaştırıcı sahneleriyle kıyasladığınızda filmin müziklerin eşlik ettiği aksiyon sahneleri izleyicinin ilgisini bir saniye bile kaybetmiyor ve heyecanın daha iddialıyla değil, işini bilen bir yönetmenlikle sağlanabileceğini kanıtlıyor. Baby rolünde Ansel Elgort, filmi rahatlıkla taşıyabiliyor. Yan rollerde Kevin Spacey ve John Hamm filme renk katarken, Baby 2000 sonrasının akıldan çıkmayacak kahramanlarından birine dönüşüyor.

    Eleştirinin tamamı için: Milliyet

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    Bu kadar eklektizm içinde ‘Tam Gaz’, tıpkı Baby’nin sürdüğü arabalar gibi yolunu bir şekilde buluyor ama bir noktadan sonra cazibesini kaybediyor. Bu duruma neden olan şeyse sanki tekrara düşüyor izlenimi; asıl hikâye göndermeler arasında kayboluyor belki ama çekiciliğini yitiriyor. Her şeye rağmen filmin özel bir güzelliği var; adeta bütün bu eklektik yapıyı birbirine bağlayan müzikleri... Sonuç? Ait olmadığı sularda yüzmeye çalışan ama bir an önce karaya çıkmak için de aşka sarılan bir gencin öyküsü olarak nitelenecek ‘Tam Gaz’, dışarıdaki bazı eleştirmenlerce göklere çıkarıldı (mesela The Guardian’dan Peter Bradshaw ‘Beş üzerinden beş yıldız’ verdi). Bana sorarsanız izlenmesi zevkli orta karar bir yapım. Karar size kalmış ama bunun için de, “Buyurun salona” demek eleştirmenlik borcumuz!

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top