Hesabım
    Anne
    Ortalama puan
    2,8
    yayın
    • Habertürk
    • Hurriyet
    • Sözcü
    • T24
    • Star

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Habertürk

    Yazar: Mehmet Açar

    Hikâyesiyle, temalarıyla öyle derin, sağlam bir içerikten söz edilemese de ‘Anne’, ‘Terminator 2’ gibi annelik içgüdüsüyle aksiyon sinemasını en iyi buluşturan filmlerden biri. Uzunluğu 94 dakika ama öyle bir tempo var ki hissedilen süresi daha kısa. Son olarak, Karla’nın karşısındaki kötülerin, ABD’de ‘white trash’ denen ‘alt sınıftan gelen suça meyilli beyazlar’dan olmasının kayda değer olduğunu belirtelim. Bunun, siyahları potansiyel suçlu olarak gösteren filmlere bir tepki olduğu kesin.

    Eleştirinin tamamı için: Habertürk

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    'Anne' Türkçe adıyla gösterime giren 'Kidnap', basit bir öyküden son derece heyecanlı, adrenalin yüklü bir 94 dakika sunmayı başarıyor. Yönetmen Luis Prieto’nun teknik ustalığı ve meseleye hâkimiyeti, takip sahnelerine özel bir gerilim katıyor. Peşi sıra ana karakterin yaşadığı her türlü tedirginlik, gerginlik ve birden dahil olduğumuz sürek avı, seyirci olarak filme kolayca adapte olmanızı sağlıyor. Öte yandan bütün bu psikolojik hengâmede bir başka önemli etken, Karla Dyson’a hayat veren Halle Berry’nin performansı oluyor. Oscar’lı oyuncu bazı bölümlerde her şeyi neredeyse gözleriyle aktarıyor. Doğrusu kendisini uzun süredir bu kadar etkileyici bir rolde seyretmemiştim; bu sade öyküyü anlamlı ve izlenir kılanın yönetmenin teknik başarısı ve senaryonun akıcılığı kadar Berry’nin nüanslarla süslü performansı olduğu kanısındayım.

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet

    Sözcü

    Yazar: Burak Göral

    Filmin hikayesinin ikinci kısmında ise Karla'nın çocuk kaçıran insanların evlerinde geçirdiği  bir kısım var. İlk kısmın aksine burası korku filmlerine yaklaşan bir tavırla ele alınmış. Bu kısımda da Karla'nın yalnızlığına halel gelmemesi için özen gösterilmiş. Karla'nın yalnızlığı korunarak annelik duygusunun gücüne sığınılmış. Karla'nın arabasının sağlamlığı da ufak bir ürün yerleştirme operasyonu gibi görünebilir açıkcası... Yine de "Anne", başından sonuna heyecanla izlenen, Halle Berry'nin performansıyla da belli sahnelerde cazip hale gelebilen akıcı bir gerilim filmi.

    Eleştirinin tamamı için: Sözcü

    T24

    Yazar: Atilla Dorsay

    Film, kaçırmanın psikolojik geriliminden çok yollarda süren takibe bağlanmış. Böylece Taken ya da The Fast and the Furious serilerinden birini izler gibi oluyorsunuz. Bu sahneler iyi kotarılmış. Kahvede geçen uzunca açılış bölümü de öyle... Ama filmin asıl kozu kuşkusuz Oscar’lı oyuncu, son dönemde pek göremediğimiz Halle Berry. Fiziğini iyi korumuş oyuncu, oğlunu kurtarmak için her şeyi göze alan anne rolüne iyi asılmış. Ve bizleri o gerilime ortak etmeyi başarmış.

    Eleştirinin tamamı için: T24

    Star

    Yazar: Serdar Akbıyık

    Filmin başlangıcında ve finalinde perdeye gelen mutluluk fotoğrafları bile işin ne kadar abartıldığının kanıtı. En az 15 fotoğraf var hepsinde Halle Berry ile Fransis’in gülerken halleri. Anladık kardeşim çok mutlularmış bu kadar tekrara düşerek niye bu durumu gözümüze sokmaya çalışıyorsun? Benzer konuda çekilmiş birçok iyi film var. 2015 yapımı Room, 2007 yapımı Gone Baby Gone ve daha niceleri yanında Kidnap çok da başarılı bir örnek değil. Ama yazının da başında dediğimiz gibi bazı konular tabudur, bu konular işlendiğinde film sinematografik olarak çok dabaşarılı olmasa da izleyiciyi hop oturtup hop kaldırır. Yani ben Kidnap’i çok başarılı bulmasam da sinemada filmi seyrettiğinizde “Ben bu filme neden geldim” demezsiniz.

    Eleştirinin tamamı için: Star
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top