Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film hep sürprizlerle gelişiyor, hikaye dramdan komediye, siyasetten ekonomiye ve arada müzikale beklenmedik virajlar alıyor. Kimi zaman kahkahalarla gülüyor (hele o ‘çıplak parti’ bölümünde!), kimi zaman ağlama ihtiyacı duyuyorsunuz.
Eleştirinin tamamı için: T24
Birgün
Yazar: Cüneyt Cebenoyan
Oscar adayı da olan Toni Erdmann, 160 dakikalık süresiyle kanımca fazla uzun. Filmin hikâyesi temelde aynı çerçevede dönüyor. Bu çerçeve içinde gördüğümüz hiçbir sahne kötü ya da sıkıcı değil tek başına ama toplamda filmin beni bir miktar yorduğunu söyleyebilirim. Yine de, Toni Erdmann yılın en iyilerinden biri. Alman sinemasına belki de yeni bir kapı açtığı bile söylenebilir.
Eleştirinin tamamı için: Birgün
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Kapitalizmin, hayatına dokunduğu insanların özlerini ve ruhlarını (filmin genel parantezinin içinde Rumenler de var) nasıl bozduğunu gösteren ‘Toni Erdmann’, ‘bereketli hafta’nın kaçırılmaması gereken seçeneklerinden.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sözcü
Yazar: Burak Göral
Filmde Hollywood filmlerinden alışık olmadığımız, temkinli, kimi zaman cimri ama bazen de kafası kırık bir mizah anlayışı var. Yine de yönetmen Maren Ade’nin ana kahramanlarını tanıtırken ve onların rutinlerini anlatırken tökezlediğini düşündüm. Nitekim filmin ilk bir saatinde seyirciyi biraz zorluyor ve meseleyi biraz fazla uzatıyor yönetmen.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
T24
Film hep sürprizlerle gelişiyor, hikaye dramdan komediye, siyasetten ekonomiye ve arada müzikale beklenmedik virajlar alıyor. Kimi zaman kahkahalarla gülüyor (hele o ‘çıplak parti’ bölümünde!), kimi zaman ağlama ihtiyacı duyuyorsunuz.
Birgün
Oscar adayı da olan Toni Erdmann, 160 dakikalık süresiyle kanımca fazla uzun. Filmin hikâyesi temelde aynı çerçevede dönüyor. Bu çerçeve içinde gördüğümüz hiçbir sahne kötü ya da sıkıcı değil tek başına ama toplamda filmin beni bir miktar yorduğunu söyleyebilirim. Yine de, Toni Erdmann yılın en iyilerinden biri. Alman sinemasına belki de yeni bir kapı açtığı bile söylenebilir.
Hurriyet
Kapitalizmin, hayatına dokunduğu insanların özlerini ve ruhlarını (filmin genel parantezinin içinde Rumenler de var) nasıl bozduğunu gösteren ‘Toni Erdmann’, ‘bereketli hafta’nın kaçırılmaması gereken seçeneklerinden.
Sözcü
Filmde Hollywood filmlerinden alışık olmadığımız, temkinli, kimi zaman cimri ama bazen de kafası kırık bir mizah anlayışı var. Yine de yönetmen Maren Ade’nin ana kahramanlarını tanıtırken ve onların rutinlerini anlatırken tökezlediğini düşündüm. Nitekim filmin ilk bir saatinde seyirciyi biraz zorluyor ve meseleyi biraz fazla uzatıyor yönetmen.