En yararlı eleştirilerEn yenilerEn çok eleştiri yazmış üyelerEn çok takip edilen üyeler
Filtrele:
Hepsi
Caner Aydın
64 değerlendirmeler
Takip Et!
4,0
9 Aralık 2020 tarihinde eklendi
spoiler: Hayvanat bahçesi açmak nasıl bir zulüm örneği..
Diğer zulüm de karıncayı kavanoza atma hikayesi. Foto da koymuşlar, umarım o gerçek karınca değildi.
Sonunu da gerçek bir hikayeden uyarlanmış gibi bitirmişler. Gerçek bir olay mı acaba gerçekten :)
Fırat harika oynamış. En sondaki sahneyi kesmişler mi anlamadım. Fırat i mi öldürdü yoksa?
En sonda da 0.1 saniyelik bir yazı beliriyor. Tiyatro oyunundan uyarlanmış deniliyor. Okumak zor durdurmadan. Bu kadar kötü bir film sunumu olamaz. Kesip biçmişler. O yüzden beğenmeme tuşuna bastım.
Kesinlikle Türk gerilim-gizem filmleri içerisinde cok önemli bir yere oturacak bir film, cok kaliteli bir senaryo ve cok basarılı bir final. Cok iyiydi kesinlikle burdaki yorumlara bakarak neredeyse izlemeyecektim, Türk tipi gerilimde yapılabiliyormuş. Fırat Tanış ellerine sağlık!!!
Fırat Tanış filmi olduğu için beklentim çok yüksekti. Senaryo iyi ancak, çok göze soka soka anlatılmış. Fırat Tanış'ın oyunculuğu çok iyi tabii ki, ama yönetmenlikte henüz çok başarılı değil sanırım.
Bir ekşi sözlük yazarının yorumu bu filmi çok güzel özetliyor bence :''farklı bir film yapılmaya çalışılmış ama kısmen başarılmış diyebilirim. filmin asıl vermek istediği mesaj direkt galip'in* konuşmalarıyla verilmek yerine, filmin içine yedirilmiş olsa bu kadar göze batmamış olurdu. (edit: verilmek istenen mesajları izleyicinin gözüne gözüne sokmak için bilerek böyle yapılmış da olabilir tabii.) Filmin esas adamı Galip'in geçmişine yeteri kadar değinilmemiş. filmin en önemli adamı hakkında tek bildiğimiz şey babasını kesip hapse girmiş olması. Çocukluğu, hapise girmesi, hapiste yaşadıkları, hapisten çıktıktan sonraki hayatına dair kesitler görsek veya duysak, kısacası Galip'i daha yakından tanısak daha iyi olurdu.''
Bu topraklarda kaliteli, eli yüzü düzgün gerilim filmi çekmek, üstelik onu suç öğesiyle harmanlamak zor iş. Ne kadar iyi yaptığınıza inanırsanız inanın illa ki "film öyle olmaz!" diyecek birileri çıkacaktır. Fırat Tanış'ı öncelikle bu meşakkatli işe el attığı ve taşın altına elini koyduğu için tebrik ediyorum. İkinci olarak, filmi kendi tiyatro eserinden sinemaya uyarlayan Cüneyt Uzunlar'ın performansı şapka çıkartılacak cinsten. Başrol Fırat Tanış gibi görünse de esas adam Uzunlar’ın canlandırdığı Güven Sarıselimoğlu. Çok yönlü ve üretken bir oyuncu olan Uzunlar’ın tiyatro sahnesinden beyazperdeye taşınan performansı, belki ağır bir oyunculuk sunuyor ama bu kesinlikle filmin sıkıcı ve yorucu olduğu anlamına gelmez. Uzunlar, karakterin gerçekliğini pekiştirirken, hikâyeyi onun gözünden yaşamınızı sağlıyor. Film, hepi topu iki kadın oyuncusuyla ağırlıklı olarak bir erkek filmi olarak algılanabilir. Bu anlamda Neslihan Yeldan’ın oynadığı Münevver karakteri filmin ikinci yarısından itibaren kaybolmuş gibi görünse de, izlediğimiz sahnelerde Münevver acısını seyirciye geçirmeyi ustalıkla başarıyor. Bir kadını kızdırmayacaksın, hele ki sana olan sevgisi ve saygısı gitgide azaldıysa... Film boyunca kimin “karınca” kimin “kapan” olduğu algısı seyircide yer değiştiriyor ve bu etki tüm film boyunca öyküden kopmamanızı sağlıyor. Özetle, yakın zaman içerisinde seyrettiğim derli toplu bir yerli yapım olmanın yanı sıra, kaliteli bir psikolojik-suç-gerilim filmi olma iddiasını da fos çıkartmıyor. Vizyondayken seyredilesi!
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.