Hesabım
    Tozol
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,0
    Ortalama
    Tozol

    Chan, hayranlarına bir parmak bal!

    Yazar: Banu Bozdemir

    Herkül: Efsane Başlıyor’un ardından Skiptrace / Tozol filmiyle karşımıza çıkan Renny Harlin artık 62 yaşına gelmiş Jackie Chan’i yine aksiyonun en çetrefilli haliyle karşımıza çıkarıyor. Karşımızda zıtlıklar komedisinden ve Orta Asya’nın doğasından fazlaca beslenen bir film var. En son izlediğimiz Ejder Kılıcı ile kıyaslarsak prodüksiyon olarak daraltılmış gibi görünse de mekânsal olarak genişlemiş bir film Tozol.

    Bu tarz filmler bütün kalıplarını aksiyona yasladıkları için konu genelde ikinci hatta üçüncü plandan seyirciye el sallamakla yetinir ki, bu da az şey değildir. Genelde tek kişilik şovuna yandaş ya da karşıt bir kahraman katan usta oyuncunun bu filmdeki partneri Johnny Knoxville. Chan filmde yine bir dedektif olarak uzak diyarlardaki kumarbaz Connor Watts’ı bulup, bozkırlarda, at sırtında, bazen yürüyerek onu adalete teslim etmenin yollarını arıyor. Yani film Bitirim İkili ve Şangay Şövalyeleri (Kovboyu) arası bir çizgide sürekli ortalığı birbirine katıp, geçtikleri yerlerdeki pazarları dağıtarak ilerledikleri için bu olmazsa olmaz aksiyon ritüelini bekler hale geldiğinizi fark ediyorsunuz! Bu anlamda filmden beklentiniz yeni bir aksiyon, dövüş stili vb. yönünde olmasın; daha ziyade kısmen diğer filmlerde görmeye alıştığımız sahnelerin rehaveti var. Ama Jackie Chan’in pazar payı halen devam ediyor gibi zira kendisi bir nevi süper kahraman muamelesi görüyor.

    Filmin aksiyon dozu kaçma-kovalamaca seviyesinde ilerlerken espriler de, replikler de aynı paralelde seyrediyor. Öte yandan filmin havası biraz eski Chan filmlerinin havasından çıkıp, biraz daha modernize edilmiş. Belki de bunda Konoxwille etkisi var demek lazım. Yine de kafamızı çevirip çoğunlukla Uzakdoğu’nun havası ve doğasıyla göz göze geldiğimiz için yerel havasından da ödün vermiyor diyebiliriz. Özellikle de Moğollar’a konuk oldukları sahneler filmin en renkli kısımları. Zaten yönetmen genel geçer aksiyon havasını kırmak için görüntülere ağırlık vermiş; genel görüntülere giren detaylar filme canlılık açısından çok şey katmış. Filmi izlerken de en fazla bu görüntülerden keyif aldım. Gerisini de Chan ustanın yavaşlasa da hala tadı olan aksiyonu halletti diyebiliriz.

    Film yine dostluk, fedakarlık, arkadaşlık, aşk, iyilik olgularının altını çizmeye kendisini adıyor. Filmde genel akışa belki tek bir müdahale var; o da filme son vurucu darbeyi koymak için yazılmış ve bu bahsettiğim kavramların anlamını kuvvetlendirmeyi amaçlamış. Sonuçta yıllara yayılan taktiğiyle Chan usta bir kez daha karşımızda. Yeni macerasını bekleyenler için sinemada seyredilmesi tavsiye edilir.

    twitter.com/BanuBozdemir

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top