Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Josh Cooley'in yönettiği animasyon Oyuncak Hikayesi 4, genelde bütün anaokullarında yapılan, atıktan bir oyuncağı başrole çıkararak tüketim çılgınlığına olan tavrının değişmediğini hatta bu noktada daha da dirençli olduğu gösteriyor. Woody'nin ufkunun açılmasını ve onun özgürlüğe kavuşmasını sağlayarak da oyuncak da olsa kurulan her türlü ilişkinin temelinde eşitlikçi yaklaşım olması gerektiğini vurguluyor. Ki bu da az buz bir şey değil. Kıskançlık, bencillik gibi tavırların altındaysa sevgisizliğin yattığını gösteriyor. Ayrıca önceki filmlerde 'güzel kız' işlevi gören Bo Peep'in 'özgür kadın'a dönüşmesi ve Woody'nin özgürlüğüne giden yolu onun açması da feminist açıdan önemli bir hamle.
Eleştirinin tamamı için: Sabah
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
“Toy Story 4” son tahlilde eski usul Hollywood filmleri gibi kahramanlık, özveri ve aşk üzerine bir hikâye anlatıyor; klişelerden vazgeçmiyor. Açıkçası ilk 3 film, benim için daha heyecan vericiydi. Burada hikâyenin karışık, dağınık ve odaksız olduğunu düşünüyorum... Ama yetişkin seyircileri de cezbedecek eğlenceli bir film olduğu kesin. Yeni karakterler de hiç fena değil. Forky ve Duke Caboom çok eğlenceliler. Antika dükkânındaki vantrlog bebeklerini hatırlatan kuklalar tekinsiz ve komikler... Tavşan ve civcivin ise filmin gizli yıldızları olduğunu düşünüyorum. Filmi basın gösterisinde Türkçe dublajlı kopyasından seyrettim. Dublaj ve şarkılar gayet iyiydi. Ama orijinal filmdeki yıldız oyuncuların performanslarını merak edenler Türkçe altyazılı orijinal kopyayı seyredebilir.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
önetmenliğini Josh Cooley’nin üstlendiği, senaryosunu Andrew Stanton-Stephany Folsom ikilisinin kaleme aldığı bu dördüncü adımda da oyuncakların sevgiye, ilgiye, şefkate olan ihtiyaçlarının, kendi doğal işlevlerinin onlarda yarattıkları açmazların dert ve kederleri var; satır aralarında. Bu açıdan plastik kaşıktan yapılma Forky’nin yanı sıra antikacı dükkânındaki Gabby Gabby de anahtar karakterler... Bence ilk üç filmin yerleri (özellikle ilk ikisi) her daim ayrıdır; ‘Toy Story 4’ ise fikirler ve bu fikirlerin peliküldeki yansımaları açısından ilgiye değer bir çaba ama yine de öncekiler kadar çarpıcı, vurucu ve etkileyici olduğunu söyleyemem.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Sabah
Josh Cooley'in yönettiği animasyon Oyuncak Hikayesi 4, genelde bütün anaokullarında yapılan, atıktan bir oyuncağı başrole çıkararak tüketim çılgınlığına olan tavrının değişmediğini hatta bu noktada daha da dirençli olduğu gösteriyor. Woody'nin ufkunun açılmasını ve onun özgürlüğe kavuşmasını sağlayarak da oyuncak da olsa kurulan her türlü ilişkinin temelinde eşitlikçi yaklaşım olması gerektiğini vurguluyor. Ki bu da az buz bir şey değil. Kıskançlık, bencillik gibi tavırların altındaysa sevgisizliğin yattığını gösteriyor. Ayrıca önceki filmlerde 'güzel kız' işlevi gören Bo Peep'in 'özgür kadın'a dönüşmesi ve Woody'nin özgürlüğüne giden yolu onun açması da feminist açıdan önemli bir hamle.
Habertürk
“Toy Story 4” son tahlilde eski usul Hollywood filmleri gibi kahramanlık, özveri ve aşk üzerine bir hikâye anlatıyor; klişelerden vazgeçmiyor. Açıkçası ilk 3 film, benim için daha heyecan vericiydi. Burada hikâyenin karışık, dağınık ve odaksız olduğunu düşünüyorum... Ama yetişkin seyircileri de cezbedecek eğlenceli bir film olduğu kesin. Yeni karakterler de hiç fena değil. Forky ve Duke Caboom çok eğlenceliler. Antika dükkânındaki vantrlog bebeklerini hatırlatan kuklalar tekinsiz ve komikler... Tavşan ve civcivin ise filmin gizli yıldızları olduğunu düşünüyorum. Filmi basın gösterisinde Türkçe dublajlı kopyasından seyrettim. Dublaj ve şarkılar gayet iyiydi. Ama orijinal filmdeki yıldız oyuncuların performanslarını merak edenler Türkçe altyazılı orijinal kopyayı seyredebilir.
Hurriyet
önetmenliğini Josh Cooley’nin üstlendiği, senaryosunu Andrew Stanton-Stephany Folsom ikilisinin kaleme aldığı bu dördüncü adımda da oyuncakların sevgiye, ilgiye, şefkate olan ihtiyaçlarının, kendi doğal işlevlerinin onlarda yarattıkları açmazların dert ve kederleri var; satır aralarında. Bu açıdan plastik kaşıktan yapılma Forky’nin yanı sıra antikacı dükkânındaki Gabby Gabby de anahtar karakterler... Bence ilk üç filmin yerleri (özellikle ilk ikisi) her daim ayrıdır; ‘Toy Story 4’ ise fikirler ve bu fikirlerin peliküldeki yansımaları açısından ilgiye değer bir çaba ama yine de öncekiler kadar çarpıcı, vurucu ve etkileyici olduğunu söyleyemem.