Hesabım
    Sen Aydınlatırsın Geceyi
    Ortalama puan
    4,2
    215 Puanlama
    Sen Aydınlatırsın Geceyi hakkında görüşlerin ?

    14 Kullanıcı yorumları

    5
    3 Eleştiri
    4
    8 Eleştiri
    3
    3 Eleştiri
    2
    0 Eleştiri
    1
    0 Eleştiri
    0
    0 Eleştiri
    Sırala
    En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
    Turgay Buğdacigil
    Turgay Buğdacigil

    Takipçi 2.097 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    9 Ekim 2024 tarihinde eklendi
    Manisa'nın Akhisar kasabasındaki...

    Doğaüstü güçlerle donatılmış olmalarına ilaveten...

    Zaman ve mekan kavramlarından da soyutlandıkları apaçık ortada olan bir grup insanın sıra dışı yaşamlarından bir kesitin....

    Vedat Özdemir'in kamerası ve Emre Boyraz'ın post-prodüksiyon becerisiyle anlatıldığı...

    Ziyadesiyle absürt senaryosunu da kaleme alan Onur Ünlü'nün yönetmen koltuğunda oturmakta olduğu "Sen Aydınlatırsın Geceyi"; "kara mizah (dark comedy)" tarzda kurgulanılmış, fantastik bir drama olarak geliyor karşımıza...

    ***

    Gelin isterseniz, siyah - beyaz olarak çekilen...

    Ve...

    İstanbul Film Festivali'ndeki, "Yılın En İyi Türk Filmi" dahil dört ödülü birden kazanan bu filme...

    Biraz daha yakından bakalım...

    ***

    Babası Yakup Çiçek (Ahmet Mümtaz Taylan) evden çıkar çıkmaz...

    Duvarların içinden geçme ve duvarların ötesini görebilme yeteneğine sahip olan Cemal (Ali Atay)...

    Motosikletine atladığı gibi soluğu...

    Kapısını müşterilerinin hizmetine açacağı...

    Çarşıdaki berber dükkanında alır...

    ***

    Ancak...

    İntihar etmeyi kafasına koymuş olduğu için...

    Usturayla bileklerini keser kesmez...

    Acilen hastaneye kaldırılır...

    ***

    Ve...

    Kasabaya sürgün olarak tayin edilmiş durumdaki...

    Doktor İrfan (Ercan Kesal) kendisine...

    Bu sorunu birlikte aşacaklarını söylerken...

    ***

    Ertesi gün Cemal...

    Ellerini silah gibi kullanarak uçan keklikleri vurabilen Samim (Nadir Sarıbacak) ile beraber...

    Ava çıkar...

    ***

    Bu arada...

    Futbol maçlarında...

    Elindeki bayrakla koşturmak suretiyle çizgi hakemliği de yapan Cemal...

    Evlerinde çıkan yangında kardeşleriyle birlikte hayatını kaybeden...

    Annesinin yittiğini düşündüğü kolyesini fellik fellik ararken...

    Devasa boyutlarıyla...

    Kasabada Gulliver edasıyla dolanan tenekeci esnafı Nazım (Cengiz Bozkurt)...

    ***

    Gelmesini beklediği...

    "Ölümsüz" Dündar beyi (Serkan Keskin) sorarken de...

    Hayalet gibi dolanma becerisine haiz olan özel güvenlikçi İsmet (Tansu Biçer) ile de tanışırız...

    ***

    Derken Cemal'in...

    Davet ettiği çay bahçesinde...

    Gazozlarını yudumlarken önce...

    Doktorunun kendisine reçetelendirdiği ilaçları...

    ***

    Ardından da hayatını paylaşarak...

    Onun için yanıp tutuşacağı...

    Türlü marifetleri bulunan Yasemin'de (Demet Evgar)...

    Mevzuya dahil oluverir...

    Dakika 42...

    ***

    Racha Rizk'in seslendirdiği "Mreyte, Ya Mreyte" ve Mehmet Erdem'in performansı ile dinlediğimiz "Gülmek İçin Yaratılmış" şarkılarının damgasını vuracağı...

    Ve...

    Bizzat Ünlü'nün kendisi tarafından...

    "Bir kasabada geçen sıkıcı bir film" olarak nitelendirilen filmin geride kalanında siz değerli sinemasever dostlarımızı; Türk sinemasının nadide değerdeki, "kült" mertebesine erişmiş özgün eserlerinden birinin devam etmekte olduğu...

    65 dakikalık bir bölüm daha bekliyor olacak...

    ***

    Emek verilerek ve benzeri bir örneğine rastlamanızın da asla mümkün olamayacağı; alışılmış "nesir" tarzının dışındaki, yüzyıllar içinde güzel Türkçemize yavaş yavaş sızarak eklemlenmiş Arapça, Farsça ve Avrupa kökenli sözcükler bütününe entelektüel taklaların attırıldığı...

    "Irkçılık", "faşizm", "homofobi" ve doğruluğunun bilimsel olarak kanıtlanması imkansız bir metafizikten ibaret olan "inanç övücülük" yahut da "yericilik" içermediği için...

    Ezberleri bozan "lirik" bir anlatım dili de benimsenmek yoluyla...

    25 - 30 kelimelik Türkçe bilgi haznesinin ötesine geçilerek yazılmış, bir başka "özgün" yorumda yeniden buluşmak dileğiyle...

    Keyifli seyirler,
    mehmet53
    mehmet53

    Takipçi 126 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    20 Haziran 2014 tarihinde eklendi
    sen aydınlatırsın geceyi izlediğim en başarılı türk filmi tek bahsedersek
    1)Çekim açıları mükemmel özellikle güneşin yansımalarıyla yakın çekimlerle çok başarılı olmuş
    2)En iyi kurgu ödülünü almış film ve gerçekten hak etmiş bazı yerlerde kopukluklar vardı onun dışında çok mesajlar verdi
    3)dialoglar çok etkileyici ve başarılıydı
    4)oyunculuklar atmosfer her şey iyi yansıtılmış
    5)Şarkılar tam yerine oturmuş diyebilirim film bittikten sonra sürekli dinliyorum
    6)Farklı ve özgün artık değişik şeyler izlememiz gerektiğini gösteren bir film
    7)Ters köşe yapan bir filmdi bu yönünü Onur Ünlü'yü tanıyanlar iyi bilir
    8)Onur Ünlü adeta bizi dünyasına sokuyor basitçe bir yer gibi görünüyor ama aslında taş yağan farklı gezegenler görünen bir kasaba
    Son olarak kesinlikle kaçırmayın türk sinemasının en başarılı örneklerinden
    Engin Yüksel
    Engin Yüksel

    Takipçi 1.458 değerlendirmeler Takip Et!

    3,0
    31 Ağustos 2014 tarihinde eklendi
    müziğiyle abdürd senaryosuyla fantastik karakterleriyle ilginç bir film. özellikle taş yağma sahnesi epey manidar fakat yine de 6/10
    jamesbond-2
    jamesbond-2

    Takipçi 1.684 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    25 Haziran 2014 tarihinde eklendi
    Türk sinemasında daha önce pek denenmeyen bir tür denemiş yönetmen onur ünlü;absürd ve dram filmi özelliklerini taşı çok dikkatimi çeken noktalar şunlar oldu;özellikle kamera açıları mükemmel olmuş,diyaloglar çok anlamlı ve dikkat çekici ve tabiki kurgusu müthiş olmuş özellikle birbiriyle alakalı sahneleri bağlanması çok iyiydi eksileri yok mu var mesela konu yavaş ilerleyiyor nitekim daha hızlı akmalıydı diye düşünüyorum ama ben beğendim sonuçta değişik bir tür kazanmış oldu türk sineması bu nedenle başarılı
    Ogulcan B.
    Ogulcan B.

    Takipçi 236 değerlendirmeler Takip Et!

    3,0
    19 Haziran 2014 tarihinde eklendi
    Tamamıyla absürt ve cool bir film,bunu niye söyledim çünkü filmi izlerken duvarlardan geçen birini gördüğünüzde böyle saçma bir film olur mu demeyin çünkü bu film baştan sona absürt karakterlerle dolu bir film.Açıkçası izlemeden önce beklentilerim vardı fakat tam olarak beklentilerimi karşıladığını sö siyah-beyaz olması filme bir cool'luk katmış hatta bazı sahnelerin ışıklandırması ve çekim açısı o kadar güzel ki insan hayran kalabiliyor,fakat bence filmin işleyişi kesinlikle yavan olmuş.Aslında konusu ve karakterleriyle çekici bir film fakat hikayenin işleyişi gerçekten kötü,niye bu kadar ağır işleyen zaman zaman sıkan zaman zaman gereğinden fazla uzatılan sekanslar konmuş ki? Ben ağır filmleri sevmeyen biri değilim benim için önemli olan olayların ne hızla aktığından ziyade olayların işlenişi ve sunuş biçimidir fakat bu filmde sanırım bütün her şeyi karakterlerin absürtlüğü üzerine kurmuşlar çünkü olay örgüsü bana kalırsa daha iyi bir film çıkabilirmiş fakat hikayenin işlenişi yüzünden film için çok iyi film müzik kullanımı çok başarılı ne zaman o iki müzik girse film bambaşka bir etkileyiciliğe bürünü arada filmin finali gerçekten başarılı olmuş.Son olarak ben filmi ne beğendim ne beğenmedim; farklı,ilginç ve absürt bir film,şunu da söylemeliyim ki Türk sineması adına iyi bir film diyebilirim çünkü bu tarz filmler pek bizim sinemamızdan çıkmıürt dramları sevenlere tavsiye edebilirim.

    6.5/10
    GoGoBaBa
    GoGoBaBa

    Takipçi 58 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    31 Ocak 2014 tarihinde eklendi
    .2014 tarihinde Ekşi tarafından düzenlenen, SekSek'te Yönetmen ve oyuncularında katılımıyla SEN AYDINLATIRSIN GECEYİ filmini izledik ve Yönetmenimiz Onur Ünlü gayet düsrüstlükle açıklıkla ve benim beğenimi kazanan bir edayla film hakkındaki sorularımızı yanıtladı, güzel bir sohbet oldu. Katılım fazla olduğundan biraz mekanda yer sıkıntısı oldu ama belimizde ağrısa kıçımızda kırılsa izledik. Film çıtayı yükseltmiş. Bazı yönleriyle yanlış anlaşılmalarmı desek, algıda seçicilik mi desek, fazrklı şeyler (PATATES/TAŞ) oluştursada , gerçekmi hayalmi , duygusuz mu duygulumu görüşler ayrılığıda olsa, yönetmen 'in neyi neden nasıl çektiği , neyi yansıttığını sohbetle pekiştirdik. Ben 1-2 kavram , taş düşme olayında töremsi düşünce gibi sapma haricinde filmde anlamlarda , metaformlarda vs vs sıkıntı yaşamadım, ama seyircinin belki mekandaki kalabalık, ses,n biraz az olmasından falan yanılsamalarını duyunca sohbet sırasında filmin 2 kez izleyenlerin bile hatta ..neyse can kulağıyla meraklı gözlerle izleyin beğeneceksiniz. Film sonu sohbette bazı süpriz duyumlarda aldık. Sinema adına sevindirici şeyler oluyor ülkemizde.
    Amir Han
    Amir Han

    Takipçi 452 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    10 Kasım 2013 tarihinde eklendi
    Onur Ünlü'nün bağımsız bir filmi. Ama öyle böyle değil. Fantastik komedi-dram karışımı bir acayiip. 330 koltuklu salon full oturacak boş bir koltuk dahi yoktu. İlk defa bu kadar kalabalık bir salonda film izledim. İzlemeden önce kendi kendime dedim ne oluyor acaba hayatın şifresinimi verecek.
    Neyse filme gelelim. Değişik metafizik yetenekleri olan bir kasaba halkı ve çevresinde dönen fantastik unsurlarla bezeli yer yer vurucu mizahi öğelerle beslenen çok çok kaliteli bir yerli yapım. Ali Atay usta oyuncu sınıfına artık geçti gibi bir kanıya vardım artık. Senaryo çok iyi etüd edilerek çekilmiş. Kurgu ve repliklerde iyiydi. Bilet konusunda tavsiyem 1 gün önceden yerinizi ayırtın. Yoksa bulamayabilirsiniz.
    Alp T.
    Alp T.

    Takipçi 301 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    19 Haziran 2014 tarihinde eklendi
    Sen Aydınlatırsın Geceyi (SAG), daha çok bir sinema filmi gibi değil de daha çok festival filmi havasında, karamsar ama romantik, dramlı fakat orijinal bir fikre sahip yeni bir Onur Ünlü projesi. Onur Ünlü, bu filmde de kendi farkını ortaya koyuyor ve çok orijinal, fakat biraz bazı yerleri havada kalsa da başarılı bir film diyebiliriz.

    Onur Ünlü çok farklı bir yönetmen ve senarist. Bu filmde de ortaya çıkardığı çok orijinal bir senaryoyu izleyicinin karşısına çıkarıyor. Tabii ki müthiş oyunculuklarla. Filmde ayrıca Leyla ile Mecnun ekibinden de bir sürü kişi görmek de mümkün. Öncelikle başrolde oynayan Ali Atay’ı daha çok Leyla ile Mecnun gibi komedilerden sonra böyle bir dramatik filmde karakterini başarı ile canlandırıyor. Konuşma tarzı ve yüzündeki burukluğu çok iyi yansıtmış. Demet Evgar’da filmin iyi oyuncularından. Ali Atay ile karşılıklı olan sahnelerde de çok iyi bir performans sergilemiş. Birazcık da 7 Numara’daki karakterinin köy havasına da geri dönmüş aslında. Filmde Serkan Keskin, Ahmet Mümtaz Taylan, Ezgi Mola, Ercan Kesal gibi ünlü oyuncuların performanslarına aşinayız zaten. Onlar da karakterine uyum sağlayıp iyi bir performans sergiliyorlar. Gerisi ise Onur Ünlü’nün hayal gücü.

    Onur Ünlü’nün hayal gücü derken gerçekten de bu filmde farkı görülüyor. Filmdeki süper kahraman güçleri çok enteresandı. Ve de üstelik bazı filmler gibi dandirik değil, efektlerin hakkı sonuna kadar kullanılmış bu filmde. Uçan adam, duvarların içinden geçebilen adam, ölümsüz adam, görünmez kadın, eliyle ateş edebilen adam gibi çok yaratıcı şeyler var filmde. Bunlar da filmi çekici kılan etkenler. Filmi merakla izlememizi sağlıyor.

    SAG, bir yandan da Türk sinemasının olanaklarını sonuna kadar kullanan bir film fakat filmdeki oyuncu ekibine daha çok komedi tarzında alıştığımız için film biraz bayıcı gelebilir ancak tüm bunlara rağmen Onur Ünlü başarılı bir film ortaya çıkarmış. Evet, konusu biraz bilindik fakat filmdeki hayal gücü, oyunculuk ve final sahnesi, filmin nefes kesen ve filmi izlettirmeyi başaran etkenler. Filmin siyah beyaz çekilmesi de başka bir etken mesela.

    Bu arada filmi müzikleri de müthişti. “Gülmek İçin Yaratılmış” ile “Myerte ya Myerte” akılda kalıcı müzikler. Filmin atmosferine uyumlu olmuş.

    Sonuç olarak konu pek de orijinal bir konu değil ama dediğim gibi Onur Ünlü’nün hayal gücü, görsel efektler, oyunculuk vs. sayesinde filmi rahatlıkla izleyebilirsiniz. Başarılı bir film fakat daha da başarılı olabilecek kapasitede. Ama bu haliyle de güzel bence. İzlenebilir. 4/5
    Furkan E.
    Furkan E.

    Takipçi 73 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    8 Ocak 2014 tarihinde eklendi
    Onur Ünlü,farkında olmadan özellikle Türk sinemasına ''auteur'' bir film kazandırdı bence.Çünkü tahmini bir 10 senedir seyircinin ne Türk sinemasında,ne de Dünya sinemasında böyle bir film izlediğini sanmı Arabesk filmine biraz yakın da olsa anlatmak istediği çok şey var filmin.Özellikle de ontoloji ve sonsuzluklar ü zaten kadro,sinematograf 10 numara! Ünlü,kendini bile aşmış zaten.
    DthepYEK
    DthepYEK

    Takipçi 233 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    8 Eylül 2015 tarihinde eklendi
    Göğünde iki güneşi, üç dolunayı olan küçük bir Anadolu kasabasında süper güçlere sahip olsalar da kasaba sakinleri hepimiz gibi insani sıkıntılarla hayatlarını sürdürürler. Duvarların arkasını görebilen Cemal'in hayattan bir beklentisi kalmamıştır. Üstüne çöken sıkıntıyla baş etmeye çalışırken nesneleri parmağıyla oynatabilen Yasemin de kendine bir çıkış yolu arar. Fakat zamanı durdurabilen Defne bir süre sonra işlerin karışmasına sebep olacak, Yasemin'in ölümsüz patronu da Cemal'in endişelerini gidermeye çalışan görünmez ilkokul öğretmeninin tavsiyelerini boşa çıkartacak şeyler yapacaktır. Açık ara izlediğim en farklı, en enteresan en absürd Türk filmiydi. Ben bunun seviyesinde bu zekada bir film görmedim. Film çok müthiş demiyorum ama bu film bize fazla. Kesinlikle bu film Abd yapımı olsaydı şu anda yere göğe sığdırılmazdı. Onur Ünlü inanılmaz bir kafa yapısı olan biri. Bunu zaten daha önceki bir çok filminde ve dizisinde kanıtlamış birisi. Başta Leyla ile Mecnun olmak üzere çok değerli filmleri var. Ama bu kesinlikle en farklısıydı. Film tam bir kapalı kutu. İçinde inanılmaz derecede bir sürü mesaj var. Bu film için ayrı bir açıklama kitapçığı filan lazım. Tabiki kıyas götürmez ama Kubrick'in The Shining(Cinnet) filminde yaşadığım dumur durumu bana tekrardan yaşattı. Ve bunu yapan bir Türk yönetmen. Bence Burak Aksak ile ikisi son dönemlere çok büyük damgasını vurdular. Türk sinemasını ayakta tutan bir kaç isimden birisi. Ali Atay, Cengiz Bozkurt, Demet Evgar, Serkan Keskin, Ezgi Mola, Ahmet Mümtaz Taylan gibi ve daha bir sürü kaliteli oyuncunun yer aldığı çok geniş bir oyuncu kadrosu olan film, sizi bambaşka dünyalara götürüyor. Ve inanılmaz derecede garipliklerin yaşandığı, absürdlüğün normal hale geldiği bir kasabada geçiyor. Bir bakıma absürd-dram diyebiliriz bu film için. Bir Türk yapımı için çok iyi, çok kaliteli bir film. İyi seyirler... 7.9/10
    Samet Sagun
    Samet Sagun

    54 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    23 Nisan 2020 tarihinde eklendi
    Aslında normal bir film olan ama her izlediğimiz film gibi olmayan durumları var olan uçanların kaçanların duvardan geçenlerin zamanı durduranların olduğu fantastik bir film
    AKIN ŞENEL
    AKIN ŞENEL

    20 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    20 Aralık 2024 tarihinde eklendi
    Onur Ünlü’nün sinema dünyasına sunduğu kendine has bir modern masal. Siyah-beyaz görselliğiyle bir nostalji estetiği sunarken, fantastik öğelerle bezeli anlatımıyla izleyiciyi gerçeklik algısının ötesine taşır. Film, Türk sinemasında hem türler arasında gezinmesi hem de görsel ve tematik zenginliğiyle ayrı bir yerde durur. Şimdi bu filme yakından bakalım.

    Bir Kasabada Sıradanlığın Fantastik Derinliği
    Film, Manisa’nın Akhisar ilçesinde, dışarıdan bakıldığında sıradan bir Ege kasabasını andıran bir mekânda geçiyor. Ancak burası sıradan bir kasaba değil. Burada yaşayan herkesin bir süper gücü var. Kimisi zamanı durdurabiliyor, kimisi nesnelerin içinden geçebiliyor, kimisi görünmez olabiliyor. Ancak bu olağanüstülük, insanların hayatını kolaylaştırmıyor; aksine, trajedi ve yalnızlık duygusunu daha da derinleştiriyor. İronik olan, filmin başkahramanı Cemal’in hiçbir süper gücü olmaması ve tam da bu “normalliği” ile kasabanın tuhaflığını yansıtan bir ayna görevi görmesidir.
    Cemal, babasıyla çatışmalı bir ilişkisi, içsel huzursuzluğu ve kendi anlam arayışı ile kasabanın bu tekinsiz atmosferinde var olmaya çalışır. Film, Cemal’in çevresiyle ve kendisiyle olan ilişkisi üzerinden insanın varoluşsal sıkışmışlığını işler.

    Filmin Özgünlüğü ve Önemi
    Siyah-beyaz tercih, kasabanın sıradışı atmosferine sade ve nostaljik bir derinlik katıyor. Bu görsel tercih, bir yandan geçmiş Türk sinemasına bir selam niteliğindeyken, diğer yandan izleyiciyi zamanın akışından koparıyor.
    Filmin en çarpıcı yönlerinden biri, süper güçler gibi hayranlık uyandıran unsurların bile insanın varoluşsal sorunlarını çözemediğini göstermesi. Burada izleyiciye felsefi bir sorgulama alanı bırakılıyor: Sahi, elimizde daha fazla güç olsaydı hayatlarımız daha mı anlamlı olurdu? Film bu soruya net bir yanıt vermez; bu boşluğu izleyiciye bırakır.

    Tür ve Sinema Kuramları Işığında Film: Derin Bir Analiz
    Film, fantastik, melodram ve absürd komedi öğelerini aynı potada eriterek izleyicinin türsel beklentilerini yıkar. Bu yapısıyla klasik Hollywood anlatısının doğrusal ve çözüm odaklı yapısından tamamen uzak bir tavır sergiler. Şimdi bu katmanlı yapıya daha detaylı bir şekilde bakalım.

    Fantastik Sinemanın Kodları ve Altüst Edilmesi
    Fantastik sinema genelde izleyiciyi büyülemek, mucizelerle şaşırtmak için doğar. Ancak Onur Ünlü’nün fantastik dünyası bu kodları tersine çevirir. Filmdeki karakterlerin süper güçleri, izleyiciyi heyecanlandırmak yerine onların trajedisini artırır. Mesela, zamanı durdurabilen kişi bu yetiyi mutluluğunu uzatmak ya da hayatını kolaylaştırmak için kullanmaz; aksine, geçmişte takılı kalmış bir varoluşun kurbanı olur. Bu yönüyle film, fantastik sinemayı büyüleyici olmaktan çıkarıp derin bir melankoliyle donatır.

    Absürdizm, Onur Ünlü’nün vazgeçilmez bir yaratıcı damarıdır. Bu filmde absürd unsurlar, kasabanın sakinlerinin günlük hayatında sıradanlaşmış süper güçlerinde kendini gösterir. Süper güç sahibi olmanın getirdiği absürdlük, gündelik hayatın sıkıcılığı ile yan yana durur ve ironik bir etki yaratır. Burada Albert Camus’nün absürd insan tanımı devreye girer: İnsan, anlamsız bir evrende anlam arayışıyla trajik bir varlık haline gelir.

    Kara Film Tonu ve Varoluşçuluk
    Film, kara filmin varoluşçu temalarını da ödünç alır. Cemal’in kasabada sürdürdüğü anlamsız yaşam, bir tür varoluşsal sıkışmışlığı temsil eder. Hiçbir gücünün olmaması, onu çevresindekilere göre daha “insan” yapar; çünkü o, kendi kırılganlığı ve sıradanlığıyla yüzleşmek zorundadır. Cemal’in hikâyesi, kara filmlerde sıkça rastlanan yalnız kahraman arketipini andırır. Ancak bu yalnızlık, filmin fantastik dünyasında bir çözülme değil, yeni sorular doğuran bir belirsizlik yaratır.

    Onur Ünlü’nün görsel ve tematik yaklaşımı, Andrey Tarkovski’nin eserlerindeki şiirsel sinematografiye benzer. Siyah-beyaz tercihi, filmdeki her ayrıntının minimalist bir zarafetle sunulmasını sağlar. Tarkovski’nin zaman ve bellekle kurduğu ilişki gibi, Ünlü de karakterlerini geçmişin ve şimdinin arasında sıkışmış bir zamansal döngüde bırakır.

    Anlatının Fazla Stilize Olması
    Film, görsel ve şiirsel diliyle bazı eleştirmenler tarafından “fazla stilize” bulunur. Siyah-beyaz tercih, herkes için nostaljik bir derinlik sunmaz; bazı izleyiciler bunu gereksiz bir biçimsel kaygı olarak görebilir. Benzer şekilde, karakterlerin diyalogları yer yer şiirsel bir yapıya bürünür ve bu durum, filmle duygusal bağ kurmayı zorlaştırabilir. Özellikle minimalist anlatıya alışık olmayan izleyiciler için film, derinliğine değil yüzeyine odaklanılmış gibi görünebilir.

    Filmin fantastik öğeleri, kimilerine göre karakterlerin içsel dünyalarını sembolik bir şekilde yansıtmak yerine sadece estetik bir araç olarak kullanılmıştır. Eleştirmenler, bu fantastik güçlerin anlatıya daha doğrudan hizmet etmediği için etkisinin zayıfladığını iddia eder. Ancak bu eleştiri, filmin absürt doğasını ve olaylar yerine duygulara odaklanma tercihlerini göz ardı ediyor olabilir.

    Filmdeki melankolik ton, bazı izleyiciler için boğucu hale gelebilir. Tüm karakterlerin sıkışmışlık hissi, bir noktadan sonra izleyiciye de geçer ve bu, bazıları için bir arınma değil, ağır bir yük gibi hissedilebilir.

    Kapanış: İnsan Ruhunun Karanlık Parıltısı
    Sen Aydınlatırsın Geceyi, bir filmden ziyade, bir şiir, bir resim ya da rüya gibi deneyimlenmesi gereken bir eser. Onur Ünlü, hayatın olağan trajedilerine süper güçlerin absürdlüğünü ekleyerek bir anlam arayışının beyhudeliğini gözler önüne seriyor. Filmdeki kasaba, bir mikrokozmos olarak, insanlık tarihinin varoluşsal sıkıntılarını temsil ediyor: güç, yalnızlık, aşk ve ölüm.
    Bu film, izleyiciye bir sorumluluk yüklüyor: Görünenin ötesine bakmak, yüzeyin altındaki derinliği hissetmek. Siyah-beyaz estetiği, geçmiş ve geleceği aynı anda kucaklayan bir zaman dışılık sunuyor. Film sona erdiğinde izleyici, hem bu kasabanın hem de kendi yaşamının anlamını sorgularken buluyor kendini.

    Belki de filmdeki en çarpıcı ironi, Cemal’in hiçbir gücü olmayan biri olarak, herkesin arasında en güçlü kişi olmasıdır. Çünkü o, sıradanlığın içinde bile dirençli bir anlam arayışı taşır. Hayatın bizi ne kadar fantastik kılarak, ne kadar özel hissettirerek anlamlı hale geleceği sorusuna verdiği yanıt nettir: Anlam, güçte değil, güçsüzlüğü kabul edebilme cesaretindedir. Bu yönüyle, film sadece bir kasaba değil, insan ruhunun haritasını çıkarır. Ve bu harita, belki de bizim en karanlık gecelerimizi bile aydınlatabilecek bir parıltı sunar.
    Nadır Kıymacı
    Nadır Kıymacı

    6 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    4 Kasım 2020 tarihinde eklendi
    Bir onur ünlü klasiği desekte anlatım onur ünlü için bile ağır kaçmış buda çoğu insanın sıkılıp filmi yarıda bırakmasına sebep olmutur. Ama yine de izleyebileceğin en güzel filmlerden birisidir
    mrgavat
    mrgavat

    1 değerlendirme Takip Et!

    4,5
    2 Aralık 2016 tarihinde eklendi
    Olaylar farklı bir bakış açısıyla anlatılmış ve her sahnesinde mesajlar gizli önemli olan o mesajları bulup çıkarabilmek filmi bu şekilde izlerseniz birşeyler kazanmanız daha muhtemel.
    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri
    • En İyi Filmler
    • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler
    Back to Top