En yararlı eleştirilerEn yenilerEn çok eleştiri yazmış üyelerEn çok takip edilen üyeler
Filtrele:
Hepsi
er-u-han
Takipçi
112 değerlendirmeler
Takip Et!
1,0
11 Ağustos 2009 tarihinde eklendi
İlk önce bir filmle ilgili hiçbir zaman kötü film demem,diyemem...Sonuçta ortada bir emek vardır,alın teri vardır ki bu kutsaldır...Yalnızca benim tarzım değildir ancak öyle olabilir ta ki bu filmi izleyene kadar...Bu filme inanamadım sanat budur diyorlar falan filan ki amatör olarak sinemayla ilgilenen biri olarak sanat nedir az çok bilirim...Kryzstof Kieslowski,Francois Traffaut,Luchino Visconti,Akira Kurosawa,Vittorio De Sica,Federico Fellini,Andrey Tarkovski,Sergei Mihailovich Einsenstein,John Ford,Howard Hawks,John Huston,Luis Bunuel,Claude Chabrol...Daha nicelerinin filmografisinde çoğunu izlemişimdir...Bana göre kötü olan var mıdır tabii ki vardır ancak bu filmin tekniğinden,kurgusundan değil hikayenin bana göre olmayışındandır... Ancak 'Kasaba'da bu durum böyle değil bir örnek herşeyi geçtim tamam diyelim ya o seslendirmeler ne öyle'İlkokul çağındaki bir kızı bayağı yetişkin biri seslendirmiş ve hemen hemen diğer karakterler de alakasız ses tonları öyle sırıtıyor ki hadi onu da geçtim diyelim o kadar suni ve duygusuz konuşuyorlar ki ekrana bakmayın sanırsınız iki tiyatro öğrencisi ellerinde text rollerini ezberliyorlar ve meşhur uzun plan sahneleri...Bunu Haneke de yapar,Tarkovski de,Kieslowski de ancak onların bir anlamı bir manası vardır oysa 'Kasaba'da çocuk eşeğe bakar,eşek çocuğa sonra çocuk kaplumbağaya bakar kaplumbağa çocuğa ve daha nicesi... Kısacası 'Kasaba'da herhangi bir izleyicinin bile görebileceği sağlam hatalar var ve bu hatalar filmi ve filmde anlatılmak istenen olguyu gölgede bırakıyor...Son olarak belirtmek isterim sinema sanatı böyle bir şey değildir sanat görmek isteyenler yukarıda sıraladığım yönetmenlerin filmlerinden birkaçını izlesinler ne demek istediğimi o zaman anlarlar...
Su ilk on dakika vardı ya okul sahnesi o nasıl bir sahnedir.Her saniyesi mi dogallık saflık ve bizdenlik kokar.Kasaba iyi bir film belki bir uzak degil ama ben memnun ayrıldım 6.5/10
Acaba ben yanlış bir film mi izledim bilemiyorum, yorumları okuyunca şaşırdım açıkçası. Sinema sanatı ile fotoğrafçılık arasındaki farkların ne olduğunu ben biliyorum.Bu filmin izlerken nbc'nin geçmişi ile ilgili bilgim olmadığı halde yorumum şu oldu, "Bu sinemada yönetmenlik yerine fotoğrafçılık yapsa keşke". Daha sonra araştırdım ki gerçekten uzun yıllar fotoğrafçılık yaptıktan soınra sinema sanatına girmiş nbc.
Her neyse senaryo zayıf, oyunculuk berbat, ses facia, kurgu kötü.Görüntü yönetimi vasat.(Görüntü değil!..).Tema filmi kurtarmaya yetmiyor.Ancak 4/10 puan verebiliyorum, daha fazla çalışmaz :)
Nuri Bilge Ceylan daha ilk filminde kendi tarzını yaratmaya başlamışki son filmi Bir zamanlar Anadoluda Türk sinemasının en iyilerinden olduğu tartışma götürmez.Ama ilk filminde özellikle seslendirme rezalet, oyuncu performansları vasat, replikler insanı bayıyor, senaryo yetersiz, sonuç olarakta ortalamanın oldukça altında kötü bir film kasaba. 10/3
ilk filminde bile ilerde yapacağı iyi işlerin mesajını veriyor ceylan.sinema bu kadar basit değildir diyen yorumlar çarptı gözüme.evet sinema cidden basit değil.bu filmdeki kadrajların hemen hemen hepsi üzerine düşünülmüş oluşturulması zor kadrajlar.eminim sizin iyi dediğiniz filmlerde bu filmdeki kadrajlardan herhangi 3 tanesi yoktur.sinema sanatı sandığınız kadar basit değil.
Nuri Bilge Ceylan Türk sinema tarihinin en özgün filmlerini üreten başarılı yönetmen... Onun ilk filmi bile bu savımı desteleyecek niteliğe sahip... Sinemayı klişeler, duygulanımlar ve şiddetten ibaret görmeye alışkın olmamızdan ileri gelse gerek, özgün sinemalara haksız eleştiriler yöneltiyoruz... Kasaba filmi, evrensel içerik ve iletilerle örülmüş özgün bir film... oyuncular çok başarılı ve doğal... Fotografçı NBC doğayı da oldukça başarılı yansıtmış... Ceylan'ın daha nice özgün fimler üreteceğine ve sinema tarihimizde haklı bir yer edineceğine inanıyorum...
trt 2 sağolsun:)ben uzaktan çok daha beğeniyle izledim kasaba'yı..neden bilmiyorum.halbuki uzak da çok iyi bi film..galiba kasaba beni içine kattı.hani ailecek ateşin başında konuşurlarken, sanki ben de ordaymışım gibi geldi..
Bu film bana sorarsanız ’’uzak ’’filminden çok daha iyi.Tarkovski’ye öykündüğü söylenen yönetmenin görüntü yakalamaktaki ustalığını zaten yadsımıyorum;ama bu filmi ’’uzak’’tan daha geçerli kılan nokta, pandomim yerine diyaloğa dayalı bir kurgusallığın tercih edilmesi. Çehovdan alıntılarla beslenen alt metinler filme belirli bir şiirsellik katarken, daha filmin başında sınıfta geçen sahneyle de filmin toplumsal gerçekçi bir zemine oturduğu kanıtlanmıştır.(burada ayrıntılar gerçektende harika...Derse geç kalan çocuğun ıslanmış çoraplarını çıkarması ve sobanın üzerine asarak kurulaması,çoraptan sızan damlaların sobayla teması,çocuğun bütün bu çilekeşlik içerisinde kendisini de ısıtmaya çalışması vb görüntüler... Ülkemizde eğitim imkanlarının daha hala yeterli düzeyde olmadığını ve bu bağlamda da bir fırsat eşitliğinden söz edilemiyeceğini kanıtlar nitelikteydi.) Kır yaşantısı ise gerçektende en duru haliyle sergilenmiş. Yönetmenin kişisel geçmişinden izler taşıyan filmde, insan-doğa ilişkisine dair de birçok şey bulmak mümkün. Filmde kır yaşantısına bir türlü uyum sağlayamayan ve kendisiyle sürekli çatışma halinde olan karakterle,son derece bilgili,kent kültürüne de sahip olmasına rağmen ’’kırsal yaşantıyı’’daha fazla seven karakter arasındaki çatışmalar gerçektende çok iyi işlenmiş.John Steinbeck’in romanlarınlarından alışık olduğumuz ’’duyarlılık evreni’’ne paralel bir yaklaşım sergilenmiş filmde.Sıcak,doğal,gerçekçi bir hava yakalanmış... Metropol yaşantısının dağdağası içerisinde bunalan her insana rahatlıkla tavsiye edebileceğim bu film gerçektende çok başarılı.Üstelik ne yalan söyleyeyim;bu filmde ben kendi kişisel geçmişimden de izler gördüm... Düşünce dünyanızda yeni pareleller açabilecek bu filmi izlemeden ölmeyin...
N.Bilge Ceylan...!Zaten bu ismi duyunca diyorum ki yine güzel bi film izleyeceğiz.İlk filmi Kasaba bize bizi anlatan bi film.Kasaba yı tv de izledim.Nasıl söylenir;Bilge Ceyla nın bütün filmleri gibi Huzurluydu... Susuyosunuz ve sadece izliyorsunuz. Karakterler bizim tanıdıklarmış gibi mekan bizim oralarmış gibi hissediyorsunuz vede O çocuk sanki bir an biz oluveriyoruz da onun gözüyle izliyoruz etrafı...... Değişik bir tat almak istiyorsanız tavsiye ederim arkadaşlar. Bütün sinemaseverlere selamlar....
bu filme çok bişey yazmak ne kadar dogru olur bilmiyorum film diyologlara yer vermezken iyi bir örnek olmuş Türk sinemasında ama özgün degil malesef....
bu filmi bana amcam ızlettı ne yalan sölım cok onyargı ıle basladım fılme ama benı en cok etkıleyen sahnesı cocuk karda yürürken çorapları ıslanıyo ve okula gelınce çoraplarını cıkarıyodu sobaya damlayınca o cıkan ses o sahne mukemmeldı bilmıyorum ama cok etkıleyıcı...
filmin sesli değil de dublajlı çekilmiş olması, kişilerin -özellikle de atiyenin- sesini duyamamış olmak beni ortadan çat diye çatlatıyor. atiyeyi olgun bir kadının seslendiriyor ve şehirden uzak bu kasabada yaşayan insanlar nedense istanbul türkçesiyle konuşuyordu. gerçekten çok rahatsız oldum. onun dışında şu küçük kız yüreğime işledi. gerçekten ihtiyaç duyduğum, derin türden bir filmdi
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.