Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Kültür Mafyası
Yazar: Numan Serteli
Kendini tanımaya çalışırken, değerlinin ve diğerlerinin ‘farkına varan'; bu durumun yalnızlığını pekiştirmekten başka bir işe yaramadığını anladığında, geri adım atmak şöyle dursun, işinde daha da ustalaşarak, muhatabının adeta ciğerini okumaya kalkışan bu adam -bana öyle geliyor ki- yönetmenin de ta kendisidir..
Eleştirinin tamamı için: Kültür Mafyası
Kültür Mafyası
Yazar: Turgay Özçelik
Yeraltından Notlar bir yönden ancak Demirkubuz'un Yeraltı'nda yaptığı gibi sinemaya uyarlanabilirdi, bu açıdan filmi çok başarılı buldum.
Eleştirinin tamamı için: Kültür Mafyası
Radikal
Yazar: Uğur Vardan
Zeki Demirkubuz'un Dostoyevski'nin 'Yeraltından Not-lar'ından yaptığı serbest uyarlama 'Yeraltı', insanlığın hal ve gidişatına günümüzden bakarken felsefi yanını usta işi görsellikle birleştiren son derece başarılı bir film olmuş
Eleştirinin tamamı için: Radikal
Star
Yazar: Serdar Akbıyık
Zeki Demirkubuz'un merakla beklenen son filmi Yeraltı bu hafta vizyona girdi. Engin Günaydın'ın müthiş performans gösterdiği film psikolojik gerilimin sınırlarını zorluyor. Demirkubuz, Cevat karakteri ile Nuri Bilge Ceylan'a gönderme yapıyor.
Eleştirinin tamamı için: Star
Sabah
Yazar: Atilla Dorsay
Başta kadınlar (Nihal Yalçın ve Nergis Öztürk) tüm yan oyuncuları da kutluyorum. Ama elbette, öncelikle Zeki'yi.
Eleştirinin tamamı için: Sabah
Habertürk
Yazar: Kerem Akça
90'lar jenerasyonunun önemli figürlerinden Zeki Demirkubuz'un safkan sinemasına ara vermesinin ardından yaptığı dördüncü deneme.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Tersninja
Yazar: Ercan Dalkılıç
Sonuç olarak Yeraltı'nın, yukarıda anlatageldiğim sebeplerden dolayı Demirkubuz filmografisinin en zayıf filmlerinden biri bence.
Eleştirinin tamamı için: Tersninja
Tersninja
Yazar: Ali Rıza Özkan
Filmler ilgili sinema eleştirmenlerinin yazdıkları ise ayrı bir facia. Dostoyevski'den uyarlandığı belirtilen bir filmde ‘yerel referans' arayan, filmin baş karakterinin adını bile bilmeden ‘sen ne şahane yönetmensin' övgüleri düzen, yönetmen işin farkında olduğundan ‘serbest uyarlama' olarak tanımladığı halde, ‘bugüne kadar gördüğüm Dostoyevski uyarlamaları içinde üst sıralarda' diyerek methiye sınırlarını zorlayan sözümona eleştirilerin sinemaya bir katkısının olmasını beklemek ne yazık ki, mümkün değil.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Kültür Mafyası
Kendini tanımaya çalışırken, değerlinin ve diğerlerinin ‘farkına varan'; bu durumun yalnızlığını pekiştirmekten başka bir işe yaramadığını anladığında, geri adım atmak şöyle dursun, işinde daha da ustalaşarak, muhatabının adeta ciğerini okumaya kalkışan bu adam -bana öyle geliyor ki- yönetmenin de ta kendisidir..
Kültür Mafyası
Yeraltından Notlar bir yönden ancak Demirkubuz'un Yeraltı'nda yaptığı gibi sinemaya uyarlanabilirdi, bu açıdan filmi çok başarılı buldum.
Radikal
Zeki Demirkubuz'un Dostoyevski'nin 'Yeraltından Not-lar'ından yaptığı serbest uyarlama 'Yeraltı', insanlığın hal ve gidişatına günümüzden bakarken felsefi yanını usta işi görsellikle birleştiren son derece başarılı bir film olmuş
Star
Zeki Demirkubuz'un merakla beklenen son filmi Yeraltı bu hafta vizyona girdi. Engin Günaydın'ın müthiş performans gösterdiği film psikolojik gerilimin sınırlarını zorluyor. Demirkubuz, Cevat karakteri ile Nuri Bilge Ceylan'a gönderme yapıyor.
Sabah
Başta kadınlar (Nihal Yalçın ve Nergis Öztürk) tüm yan oyuncuları da kutluyorum. Ama elbette, öncelikle Zeki'yi.
Habertürk
90'lar jenerasyonunun önemli figürlerinden Zeki Demirkubuz'un safkan sinemasına ara vermesinin ardından yaptığı dördüncü deneme.
Tersninja
Sonuç olarak Yeraltı'nın, yukarıda anlatageldiğim sebeplerden dolayı Demirkubuz filmografisinin en zayıf filmlerinden biri bence.
Tersninja
Filmler ilgili sinema eleştirmenlerinin yazdıkları ise ayrı bir facia. Dostoyevski'den uyarlandığı belirtilen bir filmde ‘yerel referans' arayan, filmin baş karakterinin adını bile bilmeden ‘sen ne şahane yönetmensin' övgüleri düzen, yönetmen işin farkında olduğundan ‘serbest uyarlama' olarak tanımladığı halde, ‘bugüne kadar gördüğüm Dostoyevski uyarlamaları içinde üst sıralarda' diyerek methiye sınırlarını zorlayan sözümona eleştirilerin sinemaya bir katkısının olmasını beklemek ne yazık ki, mümkün değil.