İstanbul'da Haliç'in fakir bir semtinde yaşayan ailenin genç kızı, bir atölyede ustabaşısı olarak çalışmaktadır. Ali isimli bir gençle nişanlı olan Selma, nişanlısının bir adamı vurarak hapse düşmesinden sonra darmadağın olur ve Beyoğlu'nun cazibesine kapılmaya başlar. Çok geçmeden aile evinden ayrılan ve kız arkadaşının evine yerleşen Selma, bir pavyonda da iş bulur. Pavyondaki patronunun dikkatini çeken genç kız, kötü yola düşmek üzeredir. Cezasını tamamlayarak hapisten çıkan nişanlısı, genç kızın kötü yola düşmesinden önce zamanında ona yetişebilecek midir?
Lütfi Akad'ın Kemal Film ile çektiği dördüncü film olan Öldüren Şehir, aynı zamanda Ayhan Işık Lütfi Akad işbirliğinin de dördüncü filmidir. Ayrıca Belgin Doruk'un da ikinci filmi olan Öldüren Şehir'in Akad filmografisindeki yeri de çok büyüktür.
Ünlü ustanın arayışlarını ufak değişimler ile izleyiciye yansıtma çabalarından birine daha sahne olan film, o zamana kadar Türk filmlerinde olmazsa olmaz sahne başı ve sonlarındaki kararma ve aydınlatma (fade out ve fade in) efektlerinden kurtulmak isteyen Akad'ın buna yarım da olsa cesaret edebilmesini sağlamıştır. Sadece sahne başlarındaki aydınlanma (fade in) efektini kaldıran Akad, filmin akışkanlığının arttığını farketmiştir. Ayrıca bu filmden birkaç yıl sonra Fransız Yeni Dalga akımının Türkiye'de de görülmesi sonucu bu efektlerin filmlerden tamamen atıldığına tanık olmuş Akad, doğru yolda olduğunu daha iyi bir şekilde kavramıştır.
Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 1953, En iyi film: Dram, {Genre} türündeki en iyi filmler : 1953.