Bu sezon, Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar'ın yokluğunda, Alper Kul bir gişe yıldızına dönüşüverdi. Seyirci belli ki şu aylarda kendisini salonlara koşturacak komedi filmlerini bekler hale gelmiş. İki Eyyvah Eyvah filminden sonra, riski göze alan Ata Demirer, yepyeni bir karakter ve seri yaratmaya çalışıyor Berlin Kaplanı ile. Büyük ölçüde de başarılı oluyor.
Almanya'da yaşayan, başarısız bir ağır siklet boksörün hikayesini anlatıyor film. Ayhan Kaplan, tam da borca battığı sırada, amcasının Antalya'daki tatil köyüne ortak olduğunu öğreniyor. Bir süre ortadan kaybolmak da işine geldiğinden, memlekete dönüyor.
Form tutturması biraz vakit alıyor Berlin Kaplanı'nın. Sonradan açılıyor. Ancak Eyyvah Eyvah serisinden farklı olarak, güçlü yan karakterleri yok. Filmin bütün yükü Demirer'in sırtında. Yanlış anlaşılmasın, Demirer'in şivesinden vicdanına kadar her anlamda çok inandırıcı ve eğlenceli bir karakter yarattığını düşünüyorum. Bu karaktere yazılacak devam filmlerini de izlemek isterim. Fakat Ata Demirer, Recep İvedik tarzı bir tek adam şovundan ziyade, Cem Yılmaz'ın da denediği gibi daha metne dayalı ve daha zeki komediler yaratmaya çalışıyor. O zaman da en az kahraman kadar iyi yazılmış, orijinal yan karakterler lazım. Eyyvah Eyvah'ın en büyük avantajı da bu değil miydi?
Necati Bilgiç'i yıllar sonra yeniden izlemek güzel ama oldukça basmakalıp bir rol yazılmış kendisine. Yer aldığı her projede ne kadar yetenekli olduğunu hemen belli eden, çok başarılı bir komedi oyuncusu olan Nihal Yalçın da "kahramanın aşık olduğı kız" kalıplarının içinde kalmış, ona da yeteneklerini gösterebileceği malzeme verilmemiş. Biraz çocuk oyuncu Mert Aran'ın sevimliliğinden faydalanılıyor, hepsi o.
Bir parantez açıp, komedi sinemamızda kadın karakterlerin hemen her örnekte çok zayıf yazılmasına da değinmek lazım. Bu filmleri hep erkekler yazdığı için mi böyle? Ama bir senarist için bu bahane değil ki... Sanki Demet Akbağ'a yazılmıyorsa, o role hiç kafa yorulmuyor. Bir tek Demet Akbağ eksik yazılmış rolleri dönüştürmeyi, kurtarmayı beceriyor olamaz herhalde. Diğer kadınlar çoğunlukla bir aşk hikayesinin öğesi olarak kalıyorlar. Yahşi Batı'da Demet Evgar gibi bir oyuncunun yeterince değerlendirilememesi gibi, burada da Nihal Yalçın'ın filme katabilecekleri es geçiliyor.
Ayrıca sanırım Ata Demirer'in senaryo yazımında kendisine bir ortak bulmasında da fayda var. İş sadece iyi mizah yazmakla bitmiyor çünkü. Her şey son noktada gelip oyuncuların bireysel çabalarına kalmamalı. Eyyvah Eyvah filmlerinin de oldukça vasat senaryoları vardı. Ama karakterler daha renkliydi ve oyuncular işi yükseltiyordu. Berlin Kaplanı'nda yan karakterler de zayıf kalınca, zaten Hakan Algül'ün düz televizyon rejisi de bunun üstüne bir şey koyamayınca, film potansiyeline ulaşamıyor.
Şahsen, Berlin Kaplanı'na iyi niyetli ve vasadın üstünde bir komedi filmi olarak olumlu bakıyorum. Genelde az güldüm ama birkaç yerde de çok güldüm. Demirer hem başarılı bir karakter yaratmış hem de nitelikli, sululuğa prim vermeyen bir komedi çizgisi oluşturmak gayretinde. Bu filmin gişede harikalar yaratmasa bile son derece tatmin edici rakamlara ulaşacağına eminim. Yalnız olası bir devam filminin, daha güçlü bir metinle bunun üstüne çıkmasını umut ediyorum.
Twitter: aliercivan