Harika bir konu ancak bu kadar kötü değerlendirilir. Resmen ilkokul müsameresi ayarında bir film olmuş. Oyunculuklar yerlerde, reji berbat. Uzak durun. Böyle bir film çekilmemiş sayın.
filmi çok beğendim, yavuz bingöl,kerem alışık, songül öden çok başarılı bence film konusuna diyecek bir laf yok zaten Yaşar Kemal tabiki yeni nesilin izlemesi gereken bir film
filme konu olan kitap lise yıllarında edebiyat ödevimdi (1969-70) eser bana göre bir başyapıt. ilk çevrimi izlemedim. 2. çevrim bana göre hedefine ulaşmış. çok düşündürücü, çok etkileyici. ancak karakter seçimi konusunda eleştirmene tamamen katılıyorum. hülya avşar bu rol için çok frapan, songül oden ise estetikli. olayın geçtiği zaman dilimi 1940 lar olunca, karater seçiminde daha doğal olanlar tercih edilebilirdi. yinede başarılı. seyredeğer...
ben kadir inanırın oynadıı ilk filmi izleyelii yıllar yıllar oluyorr..ve hala aklımın bi kösesinde yer edinmiş bir film bu filmide izliycem ama acaba aradan yıllar geçtikten sonra aklımda kalırmı...kadir inanırın performansını bana unuttururmu süpheliyim yeni nesil gençliği için ideal olablilir ama ben her sey geçmişte daha saf ve daha tazeyken bu filmi tükettiğimiçinn sanslıyım bence....
Filmi alıp götüren en önemli karakter Fatma(Hülya Avşar) olmuş ben açıkcası filme Hülya Avşar için gittim.Kendisi keşke magazin basınında daha az yer alsaydı da insanlar başarısına tek kelime bile edemezdi bence.Muhteşemdin Hülya Avşar.Diğer oyuncularda Özellikle Songül Oden ve Yavuz Bingöl iyiydiler.Bence filmin gişesi fena değil çünkü film çok fazla salonda gösterime girmedi.Beyazperde senin gerçek yerin Avşar kızı dön oraya..
iyi bir film olmuş..bana kısa tutulmuş gibi geldi..hakettiği değeri göremedi bence..ankarada film vizyona girdikten 2 hafta sonra salonda sadece 3 kişi izledik
yavuz bingöl olmasaymısta olurmus dedırten cınsten..hulya cok ıyıydı.bazı eksık kalan yerler vardı yanı soru ısaretı fazlaydı akıllarda kalan..(kıtap kadar acıklayıcı degıl) kadınlar kogusu daha heycan verıcı daha gercekcıydı kısacası cok sorgulamadan bazı seylere cevap aramadan ızleyebıleceksenız gıdın derım
çok kötüydü esaretin bedelinden hiç mi feyz alınmamış. yavuz bingöl berbattı hülya avşar gayet iyiydi... sırf etkili olmak için çok saçma şeyler vurgulanmış. ama yinede gitmeyin demem gidin tabi. puanım 5
Orhan Kemal'in basyapitlarindan biri olan 72. Kogus, insan haysiyetinin düsebilecegi en dipsiz kuyunun hikâyesidir. 1940'lar, 2. Dünya Savasi'nin etkisinde kalan Türkiye'nin kitlik yillari. Cezaevinin 72 nolu kogusunda çesitli suçlardan yatan Adembabalar.
Onlarin sefaleti, acilari, insanliga özlemi, hayata dair düsleri, çeliskileri, asklari ve kavgalari ile bu derin çukura yuvarlanmis, en yakinini üç kurusa vurabilecek kadar alçalmis insanlarin dünyasi. Bir kogusun karanligindaki direnis ve yasam mücadelesidir. 72. Kogus, kalin duvarlar arasina kapatilmis insanlarin duvarlarin disindaki akip giden hayatla çeliskileri ve çatismalarini yansitir.
72. Kogus bir insan hikâyesidir ve insanligin kaybettigi degerleri yüzümüze bir tokat gibi hatirlatmaktadir.
Bu hafta izlediğim en iyi iki filmden biri. Müthiş bir eser, olağanüstü oyunculuklar özellikle Yavuz Bingöl, Hülya Avşar, ve Kerem Alışıka hayran kaldım. Filmin tek handikapı (sanırım yönetmen aşka gelmiş bu konuda) filmin temel müziğinin çok baskın oluşu zaman zaman diyalogları duymakta bu yüzden güçlük çekiyorsunuz ancak yine de bu hata filmin başarılı oluşunu olumsuz yönde etkilemiyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.