Yapımcı Bernstein anlatıyor: “3D, sürecin ayrılmaz bir parçası. Amacımız onu, hikâye
anlatımını geliştirmek için başka bir amaç olarak kullanmaktı. En başından itibaren, filmin
her ögesini üç boyutlu olarak düşünürüz. Filmin tasarımı, kamera yerleştirmesi, hareketi,
animasyonu ve görsel efektleri, çalışmayı 3D olarak gözden geçirdikten sonra yapılır.”
Yapımcı Nancy Bernstein anlatıyor: “ ‘Efsane Beşli’de ten konusunu ele alışımız, stüdyo
açısından da çığır açıcıydı. Araştırma ve Geliştirme departmanımız, daha önceden Stan
Winston’ın stüdyosunda çalışan ekiple çalıştı ve birlikte bunu, protez deri yapar gibi katman
katman yaptılar. Bu sayede, gerçek tenin ışığa verdiği tepkide olduğu gibi yarı saydam bir
doku elde ettik. Geçmişte ışık, tenden yansırdı ama ten, ışığı absorbe etmezdi. Karakterlerin
görüntüsü ve ten hareketlerinde çok daha fazla kontrol sahibiydik. Yüzdeki kırışıklar gibi çok
ince unsurlar ekleyerek animasyonun çıtasını yükselttik.”
Pulitzer ödüllü senarist David Lindsay-Abaire, DreamWorks Animation’ın “Shrek:The
Musical”ın şarkı sözlerini yazmayı henüz bitirmişti ki Damaschke, Ramsey ve Steinberg,
“Efsane Beşli”nin senaryosunu yazması için o sırada kendisiyle anlaştı. Steinberg şöyle diyor:
“Süper kahramanlara ve fantezi dünyasına olan sevgisiyle, senaryo için biçilmiş kaftandı.”
“Independence Day – Kurtuluş Günü”, “The Hulk” ve “Minority Report – Azınlık Raporu”
gibi birçok canlı aksiyon filmde storyboard’çu olarak çalışan, DreamWorks Animation’ın
Cadılar Bayramı’na özel çıkan “Monsters vs. Aliens: Mutant Pumpkins from Outer Space”i
yapan ve daha önce de “Canavarlar Yaratıklara Karşı” filminde hikâye sorumlusu olan Peter
Ramsey, “Efsane Beşli”nin yönetmenliğine geldi.
DreamWorks Animation’ın “Megamind – Megazeka” filminde yaratıcı danışman, “Kung
Fu Panda 2” ve “Puss in Boots – Çizmeli Kedi” filmlerinde sorumlu yapımcı olan ödüllü
sinemacı Guillermo del Toro, “Efsane Beşli” filminin de sorumlu yapımcılığını üstleniyor ve
benzersiz bakış açısıyla filme katkı sağlıyor.