En yararlı eleştirilerEn yenilerEn çok eleştiri yazmış üyelerEn çok takip edilen üyeler
Filtrele:
Hepsi
NEÇİRVAN
Takipçi
87 değerlendirmeler
Takip Et!
5,0
10 Ocak 2021 tarihinde eklendi
Kürt halkının çektiği sosyolojik ekonomik ve kültürel sıkıntılarını en ama en doğal haliyle gözler önüne seren bir başyapıt. Yılmaz Güney e saygılarla.
Kürt halkının çektiği sosyolojik ekonomik ve kültürel sıkıntılarını en ama en doğal haliyle gözler önüne seren bir başyapıt. Yılmaz Güney e saygılarla.
sürü köylünün ve çaresizligin filmi Yilmaz Güney'in ustaliginin bir kaniti bir filmin sonu insani ancak bu kadar sinirlendirip üzer ayni zamanda da o insanlar için bir seyler yapmaya iter. Yol ve Duvarla birlikte Yilmaz Güney'in Türk sinemasina armagan ettigi basyapitlardan...
iddia ediyorum Yılmaz Güney yaşasaydı, Oscarı alan ilk Türk olurdu Bir başyapıt. Klasikleşmiş bir film. Yılmaz Güney, Zeki Ökten ve Tarık Akan. daha ne diyelim
"Sürü" , "Yol" ve "Duvar" filmlerini izlemeyen ne sinemamızı ne bu ülke gerçeğini tam anlamıyla kavrayamaz eğer çeşitli acılar yaşamamışsa."Yılmaz Güney" gerçek bir efsane sinema için bu ülkede
Yılmaz Güney'in bence en iyi filmidir. Tarık Akan, Tuncel Kurtiz ve Yaman Okay'ın oyunculukları takdire şayandır. Sürü; bir aşireti, bir ikiliyi, bir sürüyü ve daha birçok şeyi anlatır. Aşiretler arası çatışmalar, kişiler arası hesaplaşmalar, insan-doğa, insan-insan, insan-toplum ilişkileri dramatik bir kuruluşun içine yerleştirilen malzemenin salt bir kısmını oluşturur. Filmin tümü ise temelde ekonomik zorlamalarla çağ dışı kalmış bir toplumun, ezilen kişilerin ve doğan çatışmaların çok geniş bir panoramasını sergilemektedir. Film dönemin Türkiye sorunlarını birer birer öyle taşlamıştır ki bu olay örgüsü içinde bu eleştirilerin hiçbiri sırıtmamış aksine olay örgüsünü zenginleştirmiştir. Filmde Tarık Akan'ın imgesel sevgi anlatımı bile filmi izlemek için sebeptir. Sanatsa sanat, edebilikse edebilik, eleştiriyse eleştiri, halksa halk... özetle filmde yok yoktur. İzleyin, izletin bu filme puan yetmez
Tüm imkansızlıklara rağmen harika bir film çekti yılmaz güney..Hapishanede mektuplarla yazılan ve yönetilen film Türkiye sinemasının en önemli filmidir
Yılmaz Güney yaşasaydı, Oscarı alan ilk Türk olurdu. Güneydoğu sorunu budur işte. Yılmaz Güney sorunun kaynağını bu film ile gözler önüne sermiş ve çözümü büyüklere, ANGaradakilere bırakmıştır. Tarık Akanın inşaattaki konuşması ise işin özüdür. Sİyasette kimseden hayır görmemişlerdir. Şİmdi kalkıp sığ bir düşünceyle film Kürtlerin hayatını anlatıyor diyemeyiz. Bu yollardan güneydoğu ve doğuda yaşayan binlerce insan geçti. O yüzden film bana göre çok sağlamdır. 10/10
kürtlerin hayatını değil,,insanlarımızın cehaletini,sınıf ayrımını,yaşam mücadelesini,nankörlükleri,riyakarlıkları kısacası hayatın ta kendisini anlatan bir türk filmidir bu.çünkü bu coğrafyadaki insanları anlatıyor tüm gerçekçiliğiyle.sürü ve yol filmini herkes izlemelidir.
Abartılmış bir film. Amaç saf gerçeklerse, belgesel izlenir. Bu kadar dram, bir filme göre bile fazla... Film öncelikle keyif için izlenir ve bu filmde sinema keyfi namına "hiç bir şey" yok.
Bu film bence türkiye de yapılmış en iyi filmdir.. Zaten Şimdiye Kadar en çok ödül kazanan türk filmi olma özelliğini taşımaktadır...Aldığı puan çok çok azdır.. eğer masumiyet 8.8 Almışsa bu film 88.8 Almalıdır... YıLmaz Güney Zaten Kötü Bir Projeye imza atmamıştır....
Düşünüyorum da Yılmaz Güney’i gibi herşeyiyle kendisini beyazperdeye adamış bir insanı erken kaybetmeseydik şu an ne de üst düzeyde filmler izleyecektik. Yol-Sürü-Umut-Duvar filmlerini izlediğim zaman ciddi manada bir emek ve emek almış ürünler görüyorum. Bazıları olayı siyasi boyutta irdeliyor bunu anlamıyorum. Sanatı ve hele de sanatın en yaygını olan beyazperdeyi bu şekilde lütfen değerlendirmeyin.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.