Hesabım
    Vesikalı Yarim
    Ortalama puan
    4,0
    54 Puanlama
    Vesikalı Yarim hakkında görüşlerin ?

    8 Kullanıcı yorumları

    5
    2 Eleştiri
    4
    5 Eleştiri
    3
    1 Eleştiri
    2
    0 Eleştiri
    1
    0 Eleştiri
    0
    0 Eleştiri
    Sırala
    En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
    Engin Yüksel
    Engin Yüksel

    Takipçi 1.458 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    26 Haziran 2024 tarihinde eklendi
    Türkan Şoray'ın Sultan ünvanını aldığı ve popülerleşmesinin ilk basamağı sayılan, Kocamustafapaşalı Halil ile Hamalbaşılı Sabiha'nın yasak ama nahif aşkını anlatan bir yapım 8/10
    Coskun k.
    Coskun k.

    1 değerlendirme Takip Et!

    5,0
    23 Mart 2015 tarihinde eklendi
    Filme eleştiri yapıcak halim yok.Ama beyazperdeye olacak filmin konusu yazılırken bence bi sürpriz bozan var mesela halilin evli olduğuna inanmamıştım taki son sahnelere doğru bunu burda yazmak bence izlemeyen seyirci için yanlış olur.Ayrıca izzet günayın bi fotoğrafı olmaz mı ya bu kadar mı uğraşamadınız bi foto koymaya.
    jamesbond-2
    jamesbond-2

    Takipçi 1.684 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    7 Kasım 2013 tarihinde eklendi
    İzzet günay ve Türkan şoray gibi iki oyuncunun halil ve sabiha karakterlerini canlandırdıkları siyah-beyaz lütfi akad ilgili yorumdan önce lütfi akad'ın tarzını belirtmeden olmaz zira onun kamerası tıpkı bir fotoğraf makinesi gibi gerçeği olabildiğince tespite yöneliktir yani doğalın sinemacısıdıyla ilgisi olanlar fark etmişlerdir filmlerinde ne zoom,ne flashback,ne alegorik anlatıma pek lı yarim de şehir üçlemesi adını verdiği filmlerden ğenip beğenmemek tabiki seyircinin değerlendirmesidir ana hatlarıyla eli ayağı düzgün bir yapım,yeşilçamın o klasik melodram havasını aşırı klişeliğe sapmadan verebilmeyi başarmış bence,karakterler çok güçlü oyunculukların etkisiyle.Güzel ama mükemmel değil...
    throughout
    throughout

    Takipçi 367 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    4 Aralık 2010 tarihinde eklendi
    Türkan şoray türk sinemasının sultanı.. keşke günümüzde de eskiden olduğu gibi oyunculuğunu konuşturan sinema filmlerinde rol alsa.. ama ne yazıkki son 20 yıllık dönemde hemen hemen hiçbir önemli filmi yok.. halbuki oyunculuğun yaşı yoktur ve her yaşın kendine göre karakterleri vardır.. üstelik bahsedilen oyuncu türkan şoray gibi bir ustaysa.. inşallah yeşilçamda olduğu gibi son dönem türk sineması adına iyi bir sinema filminde etkili bir rolle tekrar izleyebiliriz sultanı..
    -alp-
    -alp-

    Takipçi 195 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    25 Temmuz 2010 tarihinde eklendi
    Büyük usta Ömer Lütfi Akadın 68 yapımı başyapıtı.. İzzet Günay ve Türkan Şoray gibi iki usta oyuncunun, büyüleyici performansları sayesinde Türk sineması adına en değerli filmlerinden birisi çıkmış ortaya...
    lelaina
    lelaina

    Takipçi 116 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    10 Ekim 2009 tarihinde eklendi
    orantısız güç kullanmak bu filmle aynı anlamdadır.ağzın burnun dağılır gözlerin durmadan akar kalbin kırılır geride hatıralar kalır,günahıysa tamamen bu filmin senaristinde yönetmeninde gilda benzeri sabihasında bıyıklı heybetli halilinde ararız.ya herşeyi geçtim de 'çok eskiden rastlaşacaktık' gibi bir replik bu filmde söyleniyor ya bu umutsuzluğu ikiye bölüp en büyük dilimi kendime saklamak istiyorum,
    odinhan
    odinhan

    Takipçi 1.029 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    4 Ekim 2009 tarihinde eklendi
    Harika bir klasik...
    ersin-kozan
    ersin-kozan

    4 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    27 Temmuz 2009 tarihinde eklendi
    Bu filmi benzersiz kılan bir neden de günümüzde de devam eden duyguları, anları bir anlamda anlamlandırma ihtiyacı olarak görülen bol diyaloglu ve hareketli mizansenlerin yerine Akad'ın usta çizgisinde gördüğümüz sessizliği ve diyalogsuz geçen anları çok iyi kullanabilmesi, müziğiyse dramatik bir yapının parçası olarak görmesiydi. Halil ile Sabiha'nın pavyonda ilk karşılaştıklarındaki uzun süre karşılıklı durmaları sırasında ortama birden sessizliğin çökmesi ve sonrasında Şükran Ay'ın sesinden "Haydar Haydar" parçasında " Aru namus şişesini taşa çaldım kime ne" kelamıyla parça çifte nazire yapıyor görülmesi ve "Kalbimi Kıra Kıra" parçasının finalde bir anlamda sevgililere herkesin aldığı yarayı üzerinde taşıyarak yaşamına devam edeceğini bildirip tema müziğinde de bunu belirterek sonu başından belli bir hikâyeyi anlattığını hiçbir zaman gizleyemeyen yanı müzik filmde nasıl bir duygusal birleşen olduğunu gözlerden kaçırmıyor. Yönetmenin bir diğer önemli özelliği de stüdyolarda kurulan fakirhaneler, ucuz dekorlarla kurulan meyhaneler, evler, köşkler ve hep aynı bölgelerde çekilen mahalle sakinlerinden yana zengin Yeşilçam filmlerinin aksine, yönetmen aynı İtalyan yeni gerçekçilinde olduğu gibi kamerasını sokağa çıkarıyor, İstanbul'un ara sokaklarına semtlerine giriyor. Bu yolla gerçeklik ve hikâyenin şiirsel yönü arasındaki çatışmaya mükemmel bir şekilde işliyordu. Filmdeki diğer Akad imzalı farklılık ise diğer filmlerinde de beraber çalıştığını gördüğümüz İzzet Günay'ın Halil rolüyle ve Türkan Şoray'ın konsomatris Sabiha rolüyle bütünleşebilmeleri ve klasik tipleme oyunculuklarından sıyrılıp karakter oyunculuğuna bir anlamda yükseldikleri en önemli filmleri denilebilir.
    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri
    • En İyi Filmler
    • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler
    Back to Top