Hesabım
    Adalet
    Bunları biliyor musunuz? "Adalet" filmine dair haberler ve ilginç detaylar!

    Film Hakkında

    Filmin uyarlandığı 1980'lerde yayınlanan dizide Edward Woodward , Robert McCall karakterini canlandırıyormuş

    Oyuncu Görüşü

    Filmin başrol oyuncusu Denzel Washington, canlandırdığı karakter hakkında şunları söylüyor: "Robert McCall geçmişte pek çok kötü şey yapmış ve şimdi bunları aşmaya çalışıyor; geçmişiyle gurur duymuyor ve daha iyi şeyler yapmaya çabalıyor."

    Yönetmen Görüşü

    Yönetmen Antoine Fuqua, filmle ilgili olarak şöyle söylüyor:  "Bu filmi geçmişteki filmlerin, Sergio Leone’nin yaptığı westernler gibi, bir uzantısı olarak görüyorum. Bir mücadele yaşayan, isteksiz ve silahını çekmeye utanan bir anti-kahraman var... ama başka insanlara yardım etme fırsatı bulduğunda, bunu yapıyor. Yeteneklerini bunun için kullanıyor."

    Detaylar

    Yönetmen Antoine Fuqua ve oyuncu Denzel Washington, daha önce 2001 yapımı İlk Gün (Training Day) filminde de birlikte çalışmışlardı.

    Yapımcı Görüşü

    Yapımcı Jason Blumenthal ise şunları söylüyor: “Hepimiz dışarıda bir yerde bize yardım edebilecek birinin olduğuna inanmak isteriz, yeter ki onu bulabilelim. İnternette umutsuzca yardım isteyen bir ilana, başka kimse o çağrıya karşılık vermezken, bir şekilde yanıt veren biri olsa keşke. Muhtaç olduğum bir zamanda, bir yerlerde birilerinin beni duyacağına; birinin her şeyi bir yana bırakıp, hiç nedensiz bana yardım edeceğine inanmak isterim. İşte o kişi Adalet.”

    Oyuncu Görüşü

    Oyuncu kadrosuna Teri –McCall’a yardım etme ilhamı veren genç kız– karakterini canlandırmak üzere katılan Chloë Grace Moretz’e göre, rolün Washington için mükemmel olduğunu görmek kolay: “İşini yapış şekli öylesine Denzel ki... McCall yüzünde kocaman gülümsemesiyle en tatlı, en büyüleyici adamken, bir an sonra bir katile dönüşüyor ve siz ‘Vay Canına! Ne çabuk olup bitti!’ diye düşünüyorsunuz.”

    Karakter Hakkında

    Chloë Grace Moretz, karakteri hakkında şunları söylüyor: "Karakterin bir hayat kadını olduğunu ilk öğrendiğimde, ‘Taxi Driver’ tarzı –sınırları biraz zorlayan– bir rol olduğunu düşündüm. Ama şaşırdım. Rol hayat kadınlığını allayıp pullamıyor. Teri’yi mesleği icra ederken asla görmüyorsunuz. Odaklanılan şey mesleği değil, nasıl bir insan olduğu. Gözlerinde hâlâ kıvılcım olduğunu, daha iyi bir şeylerin özlemini duyduğunu, eğer o korkunç dünyadan çıkabilse normal bir hayat yaşayabileceğini anlayabiliyorsunuz. Karakteri sevmemin nedeni bu –hikayenin içine inşa edilmiş bu içsel umut."

    Oyuncu Görüşü

    Csokas, filmde canlandırdığı Teddy’nin benzersiz aksanını kapabilmek için yaptıklarını şöyle anlatıyor: “Ona stereotipik bir Rus aksanı vermek istemedim” diye açıklayan aktör, şöyle devam ediyor: “İngilizce öğrenen Rusların hepsi çok farklı şekillerde konuşuyor. Bu yüzden, onun İngiltere’de zaman geçirdiğini hayal ettim –büyük olasılıkla Londra– ve Cockney aksanı denedim. Unutmayın ki o bir sosyopat, dolayısıyla herkes için herhangi bir şey olabilir; ve sosyopatlar iyi birer taklitçi oluşlarıyla ünlüdürler.”

    Yönetmen Görüşü

    Fuqua’nın McCall’lu aksiyon sahnelerini nasıl çekeceğine dair ilham kaynağı gerçek boksörlerle etkileşimiydi: “Harika bir boksör olan çok iyi bir dostum var: Sugar Ray Leonard. Hikayeler anlatır ve bir boksörün ne kadar zeki olabileceğini fark edersiniz. Bazen size dokunurlar ve, 'Hey, bugün nasılsın?' derler. Bu, onların sizi kontrol etme, formda olup olmadığınızı, tehdit olup olmadığınızı anlama yöntemidir. Ya da nasıl hareket ettiğinizi, vücut dilinizin nasıl olduğunu, güçlü ve zayıf yönlerinizi görmek için sizi belirli bir şekilde izlerler. Açıklarınızı bulabilirler. McCall da bu eğitime sahip; bu şeyleri fark ediyor ve onları kendi avantajına kullanıyor. Bunu göstermemiz gerekiyordu.”

    Detaylar

    Dublör koordinatörü Woulard, film için dövüşleri yaratırken, Özel Kuvvetler de dahil olmak üzere, kendi askeri deneyiminden yararlandı.

    Detaylar

    Filmin müziklerini yapan Gregson-Williams, müziklerin gerçekçilik temeline oturduğunu söylüyor ve McCall'u merkezine aldıklarını ifade ediyor: "Kahramanı anons eden kornolar kullanmadık. Karakterin temasında oldukça karanlık bir ton var. Ama oldukça erken bir dönemde öğrenmiş olduğum şey şu: Bir sahneye karanlık getirmek istiyorsanız, bir yerlere biraz ışık da koymalısınız ki tezat belli olsun. McCall’un müziğinde iki yönlü atak kullandım: Biri aksiyonun ardından gelen, cüretkar, güçlü ve gürültülüydü; diğeri oldukça hassastı."

    BAŞKA NELER VAR?
    • Grinin Elli Tonu (2015)
    • 365 Gün (2020)
    • Enes Batur Hayal Mi Gerçek Mi? (2018)
    • Ters Yüz (2015)
    • Karanlığın Elli Tonu (2017)
    • Yüzüklerin Efendisi: Yüzük Kardeşliği (2001)
    • Recep İvedik 4 (2014)
    • Uzun Hikaye (2012)
    • Gladyatör (2000)
    • Labirent: Ölümcül Kaçış (2014)
    • Yıldızlararası (2014)
    • Yaşamın Kıyısında (2016)
    • Zootropolis: Hayvanlar Şehri (2016)
    • Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları (2016)
    • Julieta (2016)
    • Aile Arasında (2017)
    • Dağ 2 (2016)
    • Acı Tatlı Ekşi (2017)
    • Deliha (2014)
    • Mucize (2017)
    Back to Top