Herkes mi Aldatır
Yazar: Ali ErcivanSoruya ille bir cevap bekleniyorsa, herkes de aldatmaz canım... Bir dizi karikatür tipleme üzerinden, genelleme yapmaya gerek yok.
Metin Zakoğlu'nun aynı adlı tiyatro oyunundan uyarlanan Herkes mi Aldatır? kadın erkek ilişkileri, evlilik ve aldatma dinamikleri üzerine hareketli bir komedi olma vaadini taşıyor. Ancak bu vaatlerin hiçbirini karşılayamıyor.
Herşeyden önce, ne mizansenlerinde ne de oyuncu yönetimlerinde, bir komedi filminin ihtiyaç duyduğu dinamizm yok. Kameraya bakan figürasyon benzeri detayların hiç umursanmadığı, ağır aksak ilerleyen, özensiz bir rejisi var filmin. Kurguda sağlanmaya çalışılan dinamizm, filmi kurtarmıyor. Çünkü çekilen malzeme iyi değil.
Genel olarak hantal oyunculukların istisnası, metne zaten hakim olan Metin Zakoğlu. Diğer oyunculardan çok kopuk bir çizgide gitmesine rağmen, biraz olsun gülümsetebilen ve filme dinamizm katan, onun performansı. Ancak yan rollerdeki birkaç ismin; özellikle Murat Akkoyunlu, Murat Serezli ve Emin Sivas'ın da hakkını yemeyelim.
İnandırıcı olmayan karakterler ve ilişkiler, hiçbir yere bağlanmayan virüs tehdidi, sürekli gözümüze sokulan yarı çıplak kadın bedenleri, artık kimsenin bir sinema filminde görüp de gözlerini devirmeden edemeyeceği çocukça maskeli balolar, daha karşısındakinin oyununu almadan mimik yapan bazı oyuncular... Başarısız bir filmle karşı karşıya olduğumuzu anlatmak için birkaç ipucu olsun size.
Ama tüm bunlar bir yana, bu filmin sene sonunda başarılı olacağı bir ödül töreni var, orası kesin. Altın Bamya ödüllerini belirleyen jüri, bu filmin kadını aşağılayıcı sunumlarını görmezden gelmeyecektir. Filme en büyük itirazım da bu zaten. Son derece kaba bir erkek bakış açısından yaklaşılmış filmdeki tüm kadınlara. Kafası karışık, hayatlarını sevdikleri erkekler ekseninde kurmuş, zayıf ve sığ karakterlerden fazlası değiller. Ve bu da filmin en azından "modern ve kentli" olabilme çabasını yerle bir ediyor.
Herkes mi Aldatır? başarısız bir vodvil denemesi. Yanlış oyuncu seçimleri, zayıf prodüksiyon şartları, rahatsızlık verici kadın sunumları ve özensiz bir yönetmenliğin kurbanı oluyor, özetle.