Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
“Kral Arthur: Kılıç Efsanesi”ne Ritchie’nin fantezi türündeki denemesi olarak bakmak mümkün. Zaten açılış sahnesinden itibaren “Yüzüklerin Efendisi” tarzındaki bir fantezi dünyasına götürüyor bizi. Bilgisayarda yaratılan Londra dekorunun içinde oklar, mızraklar uçuşur ve kılıçlar çarpışırken büyülü canavarlarla hayvanlar da savaşa dahil oluyor. Ve tüm bunlar Ritchie tarzında bol diyaloglu bir Londra sokak mizahıyla birleşiyor.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
‘Kral Arthur: Kılıç Efsanesi’ni bol bilgisayar efektli, kurgusu hızlı (yer yer klip tadında) bir tarihsel aksiyon olarak tanımlamak mümkün. Öykü Shakespeare(özellikle ‘Macbeth’ ve ‘Hamlet’, ki bir İngiliz eleştirmen ‘Aslan Kral’dan da bahsetmiş), Arthur’un küçük bir çocukken saraydan kaçışı da Hz. Musa tadı taşıyor. Diyaloglar ve kimi sahneler ise Ritchie’nin ilk adımı ‘Lock, Stock and Two Smoking Barrels’ havasında (ve tabii Tarantino’vari bir esinti de var).
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
“Kral Arthur: Kılıç Efsanesi”ne Ritchie’nin fantezi türündeki denemesi olarak bakmak mümkün. Zaten açılış sahnesinden itibaren “Yüzüklerin Efendisi” tarzındaki bir fantezi dünyasına götürüyor bizi. Bilgisayarda yaratılan Londra dekorunun içinde oklar, mızraklar uçuşur ve kılıçlar çarpışırken büyülü canavarlarla hayvanlar da savaşa dahil oluyor. Ve tüm bunlar Ritchie tarzında bol diyaloglu bir Londra sokak mizahıyla birleşiyor.
Hurriyet
‘Kral Arthur: Kılıç Efsanesi’ni bol bilgisayar efektli, kurgusu hızlı (yer yer klip tadında) bir tarihsel aksiyon olarak tanımlamak mümkün. Öykü Shakespeare(özellikle ‘Macbeth’ ve ‘Hamlet’, ki bir İngiliz eleştirmen ‘Aslan Kral’dan da bahsetmiş), Arthur’un küçük bir çocukken saraydan kaçışı da Hz. Musa tadı taşıyor. Diyaloglar ve kimi sahneler ise Ritchie’nin ilk adımı ‘Lock, Stock and Two Smoking Barrels’ havasında (ve tabii Tarantino’vari bir esinti de var).