Paul Thomas Anderson neden Master filminde 65mm'lik film kullandığını kendi sözleriyle açıklıyor :
"Bu hikayenin anlatımı için en uygun tercih 65mm'lik filmdi. En başından beri anlatımımın bu peliküle bağlı olduğunu hissediyordum. Panavision'ın lens teknisyeni Dan Sasaki ile 1950'li yıllarda kullanılan Vista Vision kameralarını araştırıyor ve o günlere özgü, benzersiz görüntülerin nasıl ortaya çıktığı üzerinde çalışıyorduk. Bu süreçte fikir Sasaki'den çıktı.
Sonra 65mm'lik stüdyo kamerasıyla çekimlere başladığımızda doğru yolda olduğumuz ortaya çıktı. Görüntü hem harika hem de çok güçlüydü ama buradaki kastım sadece çözünürlükle de alakalı değil. Elde ettiğimiz görüntüler hem hikayeye, hem de karakterlere çok oturuyordu. Çekim mekanları ve kullandığımız objeler yapmacıklık hissi olmadan, direkt antika atmosferini sağlıyordu. Bunu duyguyu başka bir yolla anlatmam çok zor, ama doğru yolda olduğumuzu biliyordum.
Paul Thomas Anderson'ın son filmi, ilk proje aşamasından beri, "Hristiyanlıkla bilimi barıştırmaya çalışan ve insanların uzaydan gelen kötü ruhlar yüzünden yoldan sapmış olduğuna inanan" Scientology tarikatının ortaya çıkış sürecine yaptığı atıflarla gündemden hiç düşmedi.
Film son dönemler hemen hemen hiç kullanılmayan 65mm film ile çekildi. IMAX'in ve 3D'nin alıp başını gittiği günümüzde 65mm pelikülün özelliğii en geniş açılı çekimlerden, en yakın plan çekimlere kadar kusursuz temiz görüntü kalitesi sağlıyor olması.
Sinema tarihinde bu film formatıyla çekilen diğer bazı yapımlar ise şu şekilde:
Arabistanlı Lawrence (Lawrence Of Arabia)
Batı Yakasının Hikayesi (West Side Story)
Lord Jim
My Fair Lady
2001: Bir UZay Yolu Macerası (2001: A Space Oddysey)
Rainstorm
Tron (Orjinal versiyonu)
The Black Cauldron
Hamlet (yön.Kenneth Branag)
Baraka ve Samsara (yön. Ron Fricke)