Jennifer Lawrence filmi bıraktıktan sonra rol için Dianna Agron, Imogen Poots ve Felicity Jones denenmiş
Yazar Joseph Delaney'in hayata geçirdiği kitap dizisi “The Last Apprentice” sayesinde dünya çapında fenomen olmayı başardı. Tom Ward ve Usta Gregory'nin fantastik maceralarının nasıl başladığı konusunda açıklamada bulunan Delaney; yaratım sürecini şöyle açıklıyor:
“Blackpool’da öğretmenlik yapıyordum ve karımla birlikte iş yerimin çok yakınında Stalmine adında bir köy bulup bir ev satın almıştık. Taşındıktan bir hafta kadar sonra yolun yukarısındaki kilisede bir zamanlar Stalmine Hall Knocker denilen bir böcürt, bir hayalet olduğunu öğrendim. Kilisenin başına dert olurmuş. Mezar taşlarını iter, kilisenin kapılarını takırdatır, kiliseye gelen cemaati korkuturmuş. Bu yüzden rahibi getirmişler. Rahip sonunda doğru sözleri söylemiş ve böcürtü bağlamış.”
Filmin aksiyon sekanslarının çekimi için Alberta ve British Columbia çevresinde birkaç mekan kullanmış. Vancouver’da film stüdyolarına yakın mesafede bulunan Lynn Kanyonu, Gregory’nin Radu tarafından ele geçirildiği kritik pusu sahnesinin önemli arka planı olmuş. Minaty Körfezi sahilinde inşa edilen Ward çiftliği de filmin görsel altyapısına katkıda bulunan ruhani mekânlardan biri!
Yedinci Oğul’un uluslararası yaklaşımını ve tanımsız zaman dilimini korumak amacıyla kostüm tasarımı konusunda herhangi bir kısıtlama getirilmemiş.
Pazaryeri sahnesi için görevlendirilen 350 figüran için çeşitli etnik gruplardan ve dönemlerden, Ortaçağ’ın başından Tudor’a – Batı’da İngiltere’den Uzak Doğu’da Hindistan’daki Moğol steplerine ve Güney’de Afrika’ya kadar derleme bir karışım kullanmış. Bu sayede filmin çok karakterli ve çok renkli yapısı da başarılı bir biçimde korunmuş
Kostümlerin çoğu İngiltere’den özel olarak getirilmiş. Bir kısmı da yine özel sipariş üzerine İstanbul’dan, Orta Doğu’nun dört bir yanından eşsiz kumaşlar tedarik eden bir meslektaşın düzenlemesiyle bir araya getirilmiş.
Film için, DeSantins’in Zımba’sının maskesi dijital bir heykel olarak tasarlandıktan ve bu tasarım yönetmen tarafından onaylandıktan sonra, modelin canlı kalıbı alınmış. Sonrasında ise yüz kilden yapılıp boyanarak saç eklenmiş.
Özel efektler konusunda uzman olan süpervizör Jason Matthews şöyle söylüyor; “Bütün gözenekler tek tek özenle yerleştirildi. Küçük kılcal damarlar bile vardı. Bütün dişlerde küçük diş lekelerinin eklenmesi de ihmal edilmedi. Bütün saç telleri tek tek yerleştirilerek yüze yapıştırıldı. Los Angeles’taki stüdyoda dokuz hafta boyunca 25-30 kişi sırf bu detayları ekleyebilmek için büyük bir özveriyle çalıştı.”
Görsel efektler ile ilgilenen kalabalık ekip bu ve benzeri karmaşık ve ince detay isteyen çalışmaları çekimlere hazırlanmak için ön-görselleştirmeye de başvurmuşlar. Ön görselleştirme senaryo sayfasını filmde kullanılacak set parçalarının ve aksesuarların, oyuncuların ve diyaloglarının da gösterimiyle birlikte 3D dijital modele aktarılmasıyla başlamışlar.