En yararlı eleştirilerEn yenilerEn çok eleştiri yazmış üyelerEn çok takip edilen üyeler
Filtrele:
Hepsi
electronica
Takipçi
228 değerlendirmeler
Takip Et!
4,0
15 Şubat 2013 tarihinde eklendi
Yaşanmış bir olaydan örnek alınmış, toplum gerçekleklerini yansıtan ibretlik bir film ... Mesajlar veren, ders alınması gereken bir filmdir ... Filmdeki kötü adamlar sistemin dışında kalmış serseri grubudur. Ahlak, duygu, empati yoksunu bu çete sürüsü, düşman olarak gördükleri veya imrendikleri zengin bebelerden şiddet yoluyla intikam alırlar ... Kötülerin baş kahramanı egzoscu Selim, sistem dışı kalmalarını, dışlanmalarını, itilmelerini şu sözlerle dile getirir: ''-Ben bu bara niye gecenin köründe geliyorum? Ha? Çünkü başka zaman gelsem, kapıdaki hıyar beni içeri almaz da ondan. Şeklimi beğenmez almaz, hareketlerimi beğenmez almaz, konuşmamı beğenmez almaz. Egzozcu bu der... ...tiri çeker! Farz-ı misal içeri girdik diyelim, o zaman ne olacak? Sizin yaptığınız gibi sizin baktığınız gibi Benden öküz olan öküzler bana dik dik bakar. Bu hayvan da nerden çıktı, ne güzel eğleniyorduk, Ne güzel dalgamıza bakıyorduk, ne güzel oturuyorduk demezler mi? Derler... demediniz mi lan? Dediniz. Neyse nerde kalmıştık?''
Kötü adamlar, hapishanede gençlere yaptığı şekilde cezalandırılır. Bu da hapishane gerçeğidir. Gerçek hayatta, hapishanedeki bu kötü adamlar Rahşan affıyla dışarı çıkmışlar ... Bu durum da ülkemizdeki adalet sisteminin ne kadar yozlaşmış ve çürümüş olduğunu gösteriyor ... Bu ülkede ne yapsan yanına kar alır ... Adalet ve hukuk herkese gerekli ...
bu filmın turk fılmı olmasına sasırdım yaw harbıden cok saglam bı fılm olmus nejat ıslerr bıtırmıs olayı ınanılmaz surukleyıcı ve fılmın ıcınde gıbı hıssedıyorsunuz ozellıkle top gecer adam gecmez sahnesı :))super mutlaka ızleyın
Bir Türk filmi olarak başarılı denebilir fakat eğer Hollywood'dan çıkma bir film olsa öve öve falan bitirmezdik hatta fazlaca eleştirebilirdik çünkü işlenen konu maalesef orjinal değil fakat Türk sinemasında bu tarz bir film örneği bulamayacağımız için kendi sinemamız adına değişik bi film izlemeden önce eğer fazla beklenti içerisine girmezseniz bence filmi beğenirsiniz en azından izlerken bir an bile sıkmıyor hatta zaman zaman heyecanlandırı garip bir kurgusu var fakat bence sadece mahkeme salonu dışında gelecekten görüntüler gösterilmese daha iyi olurdu çünkü farklı olsun diye filmin heyecanını kaçırmış.Oyuncukların hepsi iyi diyemem fakat psikopat rolündeki oyuncular gayet iyi oynamışlar özellikle Nejat İşki psikopat rollerde özellikle Nejat İşler'in karakterinde içten içe görülen eziklik duygusu bence filme psikolojik bir yön katmış,daha önce böyle ruh halinde olan psikopat örnekleri görmüş olabilirsiniz fakat bu filmde olması da en azından filmde yaşanılanlara az çok açıklama gibi olmuş.Sürükleyici,zaman zaman sinirinizi bozabilecek,zaman zaman heyecanlı ve Türk sineması adına değişik bir film olmuş,bence zaman ayırıp izlenebilecek değerde bir film fakat siz yinede izlemeden önce çok beklenti içine girmeyin.
barda filmi zaten konusu itibari ve 1997de gerçekten işlenmiş bir durum olduğu için birçok kişinin ilgisini çekti. fragmanlardaki gibi çok aşırıya giden sahneleri yoktu ama devamlı şiddet olması ve şiddeti uygulayan kişilerin çok basit bir işmiş gibi davranmaları ve yaptıklarından dolayı küçücük bir vicdan azabı bile duymamış olmaları kanınızı donduracak. ailece izlenmemeli. 18+ bir film. ağır içerikli küfür de olduğunu belirtiyim. zaten böyle insanları canlandırırken kibar konuşmöalarını bekleyemeyiz. sonuda çok güzel bitti. o gencin telefonu almamasına anlam veremedim. ama gerçektede böyle olmuş hayret.son olarak oyunculuk çok iyi 15 günde çekim büyük başarı. puanlamada şiddetin çok olması ama konunun iyi anlatılamsından dolayı 6
Şiddet içeren yüzlerce film vardır ancak Barda'yı bu filmlerden ayıran en önemli özellik bence son yıllarda artan şiddete yerel tezler üretmesi.Hiçbirimiz izlediğimiz karelerin gerçektede yaşandıgını düşünmeyiz '' altı üstü film '' diyip geçeriz film b.tince belki bi kaç kaç dakika düşünürüz hepsi o kadar..Barda filmine ilham olan konunun tamamen gerçek olması bu filmi dahada anlamlı kılıyor kanımca..Türk toplumu özünde milliyetçilik duygularıya yoğrulmuştur ama son yıllarda ''öteki''ne duyulan öfke gittikçe artmakta bizim gibi düşünmeyen yaşamayan insanları yargısız infaz etmeyi miiliyetçilik sanan iktidar olmak isteyenlerin kuklası bi zihniyet büyüyor.Öyleki bu insanlar - ki insani değerlerden nasibini almamışlardır - namazı kılıp adam öldürmeye gidebiliyorlar .. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan insanlar sürekli huzursuz ,sokakta ''başıma bi iş gelirmi?'' korkusu ile yaşıyorlar... Barda filminde tamamen nedensiz gelen bi şiddet görüyoruz .Ancak bu hikayenin gerçek olması insanın kanını donduruyor.Özellikle filmin sonunda ana temaya çok önemli bi gönderme var nedensizlik maskesini düşürecek kadar önemli bir sahne..Herşeyin başına gidiyoruz.Selim yani filmin tabiri caizse cani adamı filmdeki kız ve erkeği öpüşürken görüyor onları öle bir süzüşü ,öle bir iştahla bakışı varki nefret ,öfke,kıskançlık hepsi var. Toplum tarafından ''parasız'' ''Egzoscu'' ''kıro'' ''ezik'' die nitelendirilen kim zaman aşağılanan hor görülen ''bara sokulmayan'' ''lüks yerlerin kapısından döndürülen''bu kişilerin esaslı bakışı..Selime saati soran erkek elbet bunun altından Selim'in ''beni aşağıladı hatta alay etti die geçireceğini düşünmedi''Öyleya onun gibi biri olsa olsa onunla alay etmek için saati sorabilir aslında Selimin kendisi kendisini adam yerine koymuyordu.. Filmde ''insanın içini paramparça eden''başımız gelmesini düşünmesi bile zor sahneler tamda bu sebepten kendini adam yerine koymayanlara iktidarlıklarını şiddetle göstermek isteyen insanlar tarafından uygulanıyor.. Selim kendi gibi cani arkdaşlarıyla bara girer normalde içeri alınmadıkları bu yerde artık onların sözü geçmektedir..Suratlarına bi kere bile bakmıcak ''çıtır'' kızlar artık onlarındır.Saatlerce tecavüz edilen,dövülen kurbanlar hiçbirşeyin farkında dildir ''neden'' sorusuna cevap Selimden gelir ''hor görülmenin aşağılanmanın intikamı' 'Burnumuzun dibinde olan bitenin farkındamıyız?Çevremiz böle aşağılık kompleksli insanlarla dolu tabiki bunda adaletsiz gelir dağılımının ve eğitimsizliğinde payı çok büyük..Toplumumuzda yaşanan şiddeti görmezden gelemeyiz yada tvde yayınlanan dizileri günah keçisi ilan edemeyiz.Barda filmi nedensiz görünen bi şiddetin neden ve sonuçlarını çok ii anlatmış bence kesinlikle izlenmeli ve bu konu tartışılmalı..
Her ne kadar şiddet sinir bozucu sınırlarda olsada,kendini izlettiren bir yapısı var aslında yönetmen maalesef toplumumuzun kanayan yaralarından yola çıkmış ve gerçekçi bir konuyu ele almış tabiki herkes kaldıramaz bu filmi, kanlı sahneler çok fazla ama oyunculuklar ki nejat işler bu konuda birinci süperdi diyebilirim,karakterleri resmen yaşadık bizde.Son söz izleyin ama şiddet görmeye dayanabilecekseniz tabi..
Demek ki Türkler korku filmi yapamasa da gerilim filminin üstesinden gelebiliyormuş. Bu film kan, gerilim ve şiddet adına size herşeyi veriyor. Küfürler tam Türklerin kullandığı tarzda yani Amerikan işi değil. Bir kere o açıdan film orjinalliğini korumuş. Zamane gençlerini oynayan toplulukta tam elinden bira düşmeyen lay lay lom gençliği idi. Ki bu da cuk diye oturmuş. Oyuncular hele ki Nejat İşler dört dörtlüktü. O zaman bu filmi Türklerin en iyi gerilim filmi daında görebiliriz.
şiddet ve adalet temesını ön planda tutan bir film izlenimi veriyor fragman.nejat işler dışında diğer oyuncuların performanslarıda iyi izlenimi veriyor.bekleyip göreceğiz.
yazıklar olsun bize ki zaten zülme seyirci kalan bir millet olmayı bırak bizzat zulmu işleyen bir millet olduk......hiç güzel bir film değil...hiç güzel bir iş yapmıyoruz............
nejat işler cuk oturmuş karaktere...film boyunca küfür dağarcığım baya gelişti:))film ise iyiydi ya...değişik bi konu ve bi geceden sabaha kadar olan zaman dilimi iyi bişekilde işlenmiş...
Serdar Akarın harika bir filmi .. Sizde benim gibi türk filmlerine önyargılıysanız bu filmde biraz olsun önyargınız kalkacaktır .. Zaten oyunculuğunu beğendiğim Nejat İşler bu filmde de harikaydı ..oyunculuğu tavan yapmış diyebilirim,özetle izleyin derim 10/8
'Gemide' ile sinemamiza cesur ve iyi bir giris yapan Serdar Akar, daha sonraki hicbir filmiyle o kadar etkili olmadi. 'Dar Alanda Kisa Paslasmalar' eli yuzu duzgun bir film olmasina ragmen unutuldu gitti, 'Maruf' ise bir sure sonra ismi dahi hatirlanamayuan bir film oldu cikti. Gectigimiz sene 'Kurtlar Vadisi Irak' ile artik ismini unutmak istedigimize karar verdigimiz Akar, cekimleri basladigi andan itibaren konusu geregi cokca konusulan ve gosterime girdiginde bir hayli sansasyon yaratacagi dusunulen yeni filmi "Barda' ile tekrar o guzel gunlerine donecegine dair bir beklentiye soktu bizleri. Ancak filmi vizyonda gordukten sonra beklentilerimiz bir baska bahara kaldi. 'Barda', konuya cesur yaklasimindan nasibini alamamis bir film. 'Gemide'de tecavuz sahnelerini cekinmeden gozumuze sokan, atmosferiyle insani ufak da olsa yer yer rahatsiz edebilen bir filmdi. Nedensiz siddeti sorgulayan 'Barda'da ise Akar, tecavuz eylemini vermekten kaciniyor, siddeti sadece adam tekmelemek veya dayakla sinirliyor. Ne magdurlarini 'tecavuze ugramis' gibi gosterebiliyor, ne de bir silahtan cikan kursunla yaralanan bedenleri gostermeye yanasiyor. Siddet karsisinda elleri kollari bagli bir sekilde bagirmaktan baska caresi olmayan gencleri cigliklari kulaklarimizi dahi yirtmiyor. Oysa ki boyle bir filmin konusu itibariyle seyircisini rahatsiz etmesi, bu gibi sahnelerde gozlerimizi perdeden kacirip kulaklarimizi tikamamizi saglamasi gerekir (bkz. 'Irreversible - Donus Yok'). Sesi sorunlu olan film zaten buna izin vermiyor cogu an. Filmin ilk yarim saatinde siddete maruz kalan karakterleri tanirken onlarla hicbir sekilde bir bag kuramiyoruz, bu da acilarini yasadiklarini paylasmamizi engelliyor, olaya mesafeli bakmamizi sagliyor bir noktadan sonra. Burak Altay'in "TGG felsefesi" can sikici olmanin disinda bir etki birakamiyor, finalde karsimiza cikan "surpriz" performanslar (dikkatli izleyicilerin gozunden kacmayacaktir) iyice siritarak fiinali de iyice zedeliyor. Filmin tek iyi yonu ise "siddet uygulamaktan kacinmayan" oyunculari... Rahatlikla soyleyebilirim ki Nejat Isler sinemamizin en rahat oynayan en iyi oyuncularindan biri. Karakteri uzerine adeta yapisiyor, diyaloglari agzina cuk diye oturuyor. Serdar Orcin ve Hakan Boyav'da onu destekleyen cok iyi performanslar sunuyorlar. Ancak "cirak" roluyle karsimiza cikan Volga Sorgu'nun filmin esas surprizi oldugunu da belirtelim, ezik bir karakter olarak hakikaten de zorlanmadan dokturuyor. Sonucta 'Barda' beklenen etkiyi yaratamiyor seyircisinde, "Gemide"den 9 sene sonra sonra Serdar Akar'a dair beklentilerimiz ise bir baska bahara kaliyor....(4/10)
içinizdeki sadist duyguları doyuran başarılı bir türk filmi...bu kadar ağır eleştrilerde neden bulunulmuş pek anlayamadım sonuçta bu tür filmler türk sinemamızda pek mevcut değil,en azından o korku filmi diye gittiğimiz komik türk filmlerinden de değil.bir amatörlük de yoktu bana göre ve amaç izleyicinin sinirlerini germekti;sonuç olarak da bunu başarmışlardı.çok küfür olduğu doğru bir süre sonra rahatsız olmaya başlıyor insan,yorum yapan bir arkadaşın da dediği gibi karakterleri kişilikleri daha derin işleyebilirdi...her film gibi barda’nın da eksiklikleri olduğu muhakkak ama zamanla buna benzer noksanlıkları aşılacağına inanıyorum.8/10
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.