Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Görsel anlamda tatmin edici bir film “Shazam!”. Ama çok özgün fikirler etrafında döndüğü söylenemez. Özellikle Djimon Hounsou'nun oynadığı yaşlı Sihirbaz Shazam ve yedi günahı temsil eden canavarlar çok demode bir fantazi dünyasından geliyorlar. Komediyle aksiyonu birleştiren, aile seyircisine yönelik bir sevgi ve dostluk filmi “Shazam!”... Mizah duygusu ve hafifliği itibarıyla özellikle haftasonu için kötü bir tercih olmayacağını düşünüyorum. Son olarak, Shazam rolünde Zachary Levi'nin yanı sıra filmin genç oyuncularından, Freddie rolündeki Jack Dylan Grazer'ın performansını beğendiğimi belirteyim.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Eski bir DC Comics karakteri olan Shazam’ı karşımıza getiren ‘Shazam: 6 Güç’; ‘Lights Out’ ve ‘Annabelle: Creation’ gibi gerilim yapımlarıyla tanınan David F. Sandberg imzasını taşıyor. Kendisiyle dalga geçen ‘Süper’ kahramanlar ailesinin bu yeni üyesinin filmi sürekli selfie çektirmek, eylemlerini sosyal medyada paylaşmak gibi ‘şimdiki zamanlar’ refleksleriyle donatılmış... Öte yandan filmi ‘Superman’la ‘Deadpool’un bir karışımı olarak tanımlamak da mümkün.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Shazam: 6 aslında nasıl çocuk yetiştirmek gerek sorusuna cevap vermeye çalışan bir yapım. Evlatları arasında ayrım yapan, otoriter bir babanın evladır Dr. Thaddeus Sivana. İçindeki öfke onu kötülüğün karanlığına çeker. Billy Batson ise annesinin onu terk ettiğini bilmeden hep onu arar. Tüm bu süreçte koruyucu ailelerin ona karşı olan şefkatini pek anlamaz ama onların o şefkati Batson'ın kalbinin hep temiz kalmasına neden olur. Kıssadan hisse anne ve babalar için net bir mesajı var filmin: Ne ekersen onu biçersin. DC evreninin son yıllardaki iddialı ve vasat altı filmlerinin yanında Shazam: 6, daha naif ve eğlenceli bir yapım olarak öne çıkıyor. Galiba DC Comics'in yüzü ilk defa güleceğe benziyor.
Eleştirinin tamamı için: Sabah
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
“Shazam”, belki onlu yaşlarını sürenler için eğlenceli olabilir ama bundan da emin olmak zor. Marvel’in özellikle de “Deadpool” ile yakaladığı, diğer filmlerinde de kullandığı komedi unsurunu DC’nin oturttuğunu söylemek güç. Burada da karakterin genç halinin depresyonu ile güçlerini harekete geçirince ortaya çıkan zevzek arasındaki uçurum yabancılaşma efekti yaratıyor önce. Ama asıl sıkıntı filmin ergenliğe dair bir komedi olması değil de, bizzat ergen bir film olması galiba. Kötü adam karakterinde Mark Strong elinden geleni yapsa da Shazam karakterinde Zachary Levi bir türlü sempatik hale gelemiyor. Komik olsun diye yazılan ve çekilen kimi sahneler itici duruyor çoğu zaman. Türkiye’de de gösterime giren orta karar korku filmleri “Işıklar Sönünce” (2016) ve “Anabelle: Kötülüğün Doğuşu” (2017) ile tanınan David F. Sandberg’in senaryosuna da katkı sunduğu bu film için de ‘orta karar’ diyebiliriz. Tabii filmin ABD’de göreceği ilgiyi kestirmek zor. Yoğun bir ilgi yönetmenini yukarılara taşıyabilir.
Eleştirinin tamamı için: Gazete Duvar
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Çizgi-roman uyarlamada DC şirketi büyük rakibi Marvel Comics’in gerisinde kalıyor. Yani bana göre... Bu kez bize yine bir yeni kişiliği benimsetmeye ve genç beyinleri tavlayacak bir atmosfer ve seriye dönüşebilecek bir kahraman yaratmaya çabalıyorlar. Komik ögeyi baskın biçimde kullanmaları ise filme bir tür Superman parodisi havası getiriyor. Ama bence başarılı bir sonuca ulaşmadan... Ve işler yürümüyor. En azından çocukluğunu geride bırakmışlar için... Çünkü bu dur-durak bilmeyen tempo, bu insanların bir sözcükle birkaç kuşak daha genç veya yaşlı olabildiği saçma sapan hikâye, bu inanılmaz özel efekt fırtınası, insanı yer yer yüzeysel biçimde oyalasa da sonunda sadece sıkıyor ve yoruyor. Ve film bir yabancı eleştirmenin dediği gibi sadece bir ‘adolescent male fantasy- yeni yetme erkek fantezisi’ olup çıkıyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Görsel anlamda tatmin edici bir film “Shazam!”. Ama çok özgün fikirler etrafında döndüğü söylenemez. Özellikle Djimon Hounsou'nun oynadığı yaşlı Sihirbaz Shazam ve yedi günahı temsil eden canavarlar çok demode bir fantazi dünyasından geliyorlar. Komediyle aksiyonu birleştiren, aile seyircisine yönelik bir sevgi ve dostluk filmi “Shazam!”... Mizah duygusu ve hafifliği itibarıyla özellikle haftasonu için kötü bir tercih olmayacağını düşünüyorum. Son olarak, Shazam rolünde Zachary Levi'nin yanı sıra filmin genç oyuncularından, Freddie rolündeki Jack Dylan Grazer'ın performansını beğendiğimi belirteyim.
Hurriyet
Eski bir DC Comics karakteri olan Shazam’ı karşımıza getiren ‘Shazam: 6 Güç’; ‘Lights Out’ ve ‘Annabelle: Creation’ gibi gerilim yapımlarıyla tanınan David F. Sandberg imzasını taşıyor. Kendisiyle dalga geçen ‘Süper’ kahramanlar ailesinin bu yeni üyesinin filmi sürekli selfie çektirmek, eylemlerini sosyal medyada paylaşmak gibi ‘şimdiki zamanlar’ refleksleriyle donatılmış... Öte yandan filmi ‘Superman’la ‘Deadpool’un bir karışımı olarak tanımlamak da mümkün.
Sabah
Shazam: 6 aslında nasıl çocuk yetiştirmek gerek sorusuna cevap vermeye çalışan bir yapım. Evlatları arasında ayrım yapan, otoriter bir babanın evladır Dr. Thaddeus Sivana. İçindeki öfke onu kötülüğün karanlığına çeker. Billy Batson ise annesinin onu terk ettiğini bilmeden hep onu arar. Tüm bu süreçte koruyucu ailelerin ona karşı olan şefkatini pek anlamaz ama onların o şefkati Batson'ın kalbinin hep temiz kalmasına neden olur. Kıssadan hisse anne ve babalar için net bir mesajı var filmin: Ne ekersen onu biçersin. DC evreninin son yıllardaki iddialı ve vasat altı filmlerinin yanında Shazam: 6, daha naif ve eğlenceli bir yapım olarak öne çıkıyor. Galiba DC Comics'in yüzü ilk defa güleceğe benziyor.
Gazete Duvar
“Shazam”, belki onlu yaşlarını sürenler için eğlenceli olabilir ama bundan da emin olmak zor. Marvel’in özellikle de “Deadpool” ile yakaladığı, diğer filmlerinde de kullandığı komedi unsurunu DC’nin oturttuğunu söylemek güç. Burada da karakterin genç halinin depresyonu ile güçlerini harekete geçirince ortaya çıkan zevzek arasındaki uçurum yabancılaşma efekti yaratıyor önce. Ama asıl sıkıntı filmin ergenliğe dair bir komedi olması değil de, bizzat ergen bir film olması galiba. Kötü adam karakterinde Mark Strong elinden geleni yapsa da Shazam karakterinde Zachary Levi bir türlü sempatik hale gelemiyor. Komik olsun diye yazılan ve çekilen kimi sahneler itici duruyor çoğu zaman. Türkiye’de de gösterime giren orta karar korku filmleri “Işıklar Sönünce” (2016) ve “Anabelle: Kötülüğün Doğuşu” (2017) ile tanınan David F. Sandberg’in senaryosuna da katkı sunduğu bu film için de ‘orta karar’ diyebiliriz. Tabii filmin ABD’de göreceği ilgiyi kestirmek zor. Yoğun bir ilgi yönetmenini yukarılara taşıyabilir.
T24
Çizgi-roman uyarlamada DC şirketi büyük rakibi Marvel Comics’in gerisinde kalıyor. Yani bana göre... Bu kez bize yine bir yeni kişiliği benimsetmeye ve genç beyinleri tavlayacak bir atmosfer ve seriye dönüşebilecek bir kahraman yaratmaya çabalıyorlar. Komik ögeyi baskın biçimde kullanmaları ise filme bir tür Superman parodisi havası getiriyor. Ama bence başarılı bir sonuca ulaşmadan... Ve işler yürümüyor. En azından çocukluğunu geride bırakmışlar için... Çünkü bu dur-durak bilmeyen tempo, bu insanların bir sözcükle birkaç kuşak daha genç veya yaşlı olabildiği saçma sapan hikâye, bu inanılmaz özel efekt fırtınası, insanı yer yer yüzeysel biçimde oyalasa da sonunda sadece sıkıyor ve yoruyor. Ve film bir yabancı eleştirmenin dediği gibi sadece bir ‘adolescent male fantasy- yeni yetme erkek fantezisi’ olup çıkıyor.