George Lucas, 1973 senesinde The Adventures of Indiana Smithi yazdı. Indiana adı Lucasın köpeğinden geliyordu. Lucasın niyeti 1930lardaki serileri anımsatan, eğelence odaklı bir film yaratmaktı. Yıldız Savaşlarının gösterime girdiği günlerde arkadaşı ve meslektaşı Steven Spielberg ile Hawaiiye tatile giden Lucas, ona projesinden bahsetti. James Bond türü bir film yapmak isteyen Spielberge fikirler vermeye başladı. Sonradan Indiana Jones adını alan karakter, fiziki yönden çok güçlü bir arkeologdu. Spielberg fikri çok beğendi. Lucas ile tek bir film için değil, üç film için anlaştı. Bir senaryo yazması için Lawrence Kasdanı kiraladı ve ardından Frank Marshall da yapımcı olarak projeye katıldı. Senaryo, Lucasın Philip Kaufman ile beraber yazdığı metne dayanıyordu. Kasdan, Lucas ve Spielberg birkaç kere üç günlük münazaralar yaptı. Üçü de filmdeki diyalogların en sevdikleri filmlerdeki gibi olmasını istiyordu. Kasdan senaryoyu yazarken Spielberg de Californiada 1941 filmini çekiyordu. Spielberg, bir ofisi olmayan Kasdana senaryoyu kendi ofisinde yazmasını teklif etti. Kasdan senaryoyu daktilo kullanmadan eliyle yazıyordu. Kasdan ilk taslağı altı ayda yazdı. Lucas ve Spielberg, metni çok beğendiler ama bundan 40 sayfayı çıkarmasını rica etti. Duruma çok şaşıran Kasdan ikinci taslağı yazdı. Çekimlere başlanmadan önce bazı şeyler senaryoya geri konuldu. Kasdan toplamda yedi taslak yazdı. Başlangıçta Indiana Jones bir profesör, mezar hırsızı ve çapkındı. Ancak daha sonra çapkınlığı biraz azaltıldı. Kasdan bu konuda 'Orijinalinde Marcus, Indyi görmeye geldiğinde o bir partiden yeni gelmişti ve yanındaki kız da sıvışmaya çalışıyordu. Bu sahne çekildi ama sonradan çıkarıldı. Indynin çift kişiliği olması yeterliydi sanıyorum' dedi.Lucas, Spielberg ve Kasdan, izleyicinin onunla beraber örümcekler ve bubi tuzaklarının içine girmesini istiyordu. Lucas 'Onun o mağaralara neden girdiği hiç önemli değili. Sadece giriyordu. Herşeye özgüven ile yaklaşılmasını istedik, amacımız seyircinin de Indiana ile beraber bşr yandan rahat hissetmesi, diğer yandan da bazen sendelemesiydi' dedi. Spielberg ve Lucas, Indiana Jonesu süper kahraman geleneğine uygun yaratırken, aynı zamanda kimliğini oluşturan ve onu ayrıksı kılan zaaflar verdi. İkisi de Indiana Jonesun James Bondun daha pejmürde versiyonu olmasını istiyordu. Jim Sterankonun kaleminden orijinal Indiana Jones konseptiKonsept sanatçılığı için Steranko ile anlaşıldı. Lucas, Kasdanın senaryosundan birkaç ana sahneyi çizmesi için Sterankoya verdi. Lucasın bunu yapmasının sebebi; projeyi stüdyoya satabilmek ve filmin karakterlerinin ve dekorunun görüntüsünü belirlemekti. Steranko ve Spielberg, filmin görselliğinden sohbet etti. Spielberg ona filmin biraz 'kara film' tadında olmasını istedğini açıkladı. Lucas çizilmesini istediği sahneleri anlatırken çok mimik bir detaydan bahsetti. Lucas, Indiana Jonesa The Treasure of the Sierra Madre filmindeki Humphrey Bogartın karakteri Fred C. Dobbstan esinlenerek fötr bir şapka, deri bir ceket ve Zorro Fightting Legion filmindeki kahramana benzer şekilde kamçı verdi. İşe Indiana Jonesun çöldeki çiziminden başlayan Steranko, Jonesa bir Sam Browne kemeri verdi.Lucas, yapım işleri ile uğraşmak için yönetmenliği Spielberge bıraktı. Lucas daha sonra verdiği bir röportajda 'O zamanlar gerçekten Kutsal Hazine Avcıları gibi bieşwy yoktu, hepimizde filmin çok başarılı olacağına dair bir güven bulunuyordu. İlk kez hit olacağını bildiğim bir film yapıyordum' dedi. Lucas, çekimler boyunca Spielberge pekçok konuda yardımcı oldu. Bu sayede Spielberg seyircinin sevebileceği bir filmi finansal açıdan makul biçimde bitirmeye odaklandı. Diğer yürütücü yapımcı ise Kathleen Kennedyydi. Kennedy, David Tomplin ile reklam bölümünde çalıştı. Ayrıca storyboardları düzenliyordu. Kutsal Hazine Avcıları, Spielberg storyboard ile en fazla çalıştığı filmlerden biri oldu.