Son zamanlarda özellikle yabancı magazin sayfalarının gözdesi, "Arkadaştan Öte (Friends With Benefits)" filminin çekimlerinin ardından Mila Kunis ve Justin Timberlake arasında başladığı iddia edilen aşk haberleriydi. Geçtiğimiz günlerde Mila Kunis, bu söylentileri yalanlayıp, Timberlake ile sadece arkadaş olduklarının altını çizse de "Arkadaştan Öte"yi izlediğimizde bahsedilen aşk haberlerinin niçin yayıldığını rahatlıkla anlayabiliyoruz. Çünkü Will Gluck yönetmenliğindeki filmin en dikkat çekici yanı Mila Kunis ve Justin Timberlake arasındaki çekim gücü.
Bir romantik komedi filminin başarılı sayılabilmesi için başrol oyuncuları arasındaki uyumun kuvvetli olması oldukça önemli bir faktör. Nitekim Nora Ephron'un unutulmaz romantik komedi klasiklerini, Richard Curtis imzalı "Aşk Her Yerde (Love Actually)," "Bridget Jones'un Günlüğü (Bridget Jones's Diary)" ve "Aşk Engel Tanımaz (Notting Hill)" gibi iddialı örnekleri ya da "Söz ve Müzik (Music and Lyrics)" gibi daha güncel yapımları akıllara kazıyan başlıca unsur, başrol oyuncuları arasındaki elektriğin izleyicileri etkisi altına almayı başarabilmesi.
"Arkadaştan Öte" de başrol oyuncusu bakımından oldukça şanslı bir film. Özellikle Mila Kunis, beyaz atlı prensini arama yolunda telef olmuş şehirli kadın rolünün altından "Sex and the City (Sex and the City - The Movie)"vari bir sığlığa geçit vermeden başarıyla kalkıyor. Kunis, canlandırdığı Jamie karakterinin heyecanını, ataklığını, gizli kapaklı duygusallığını, açık sözlülüğünü ve onu işinde başarılı yapan tüm özellikleri performansında harmanlıyor. Justin Timberlake ise zaman zaman problemli bir performans sergilese de Mila Kunis ile son derece uyumlu bir etkileşim tutturabiliyor. "Arkadaştan Öte"de yan rollerde izlediğimiz Patricia Clarkson, Woody Harrelson ve Jenna Elfman da başrol oyuncularının zorlandığı ya da eksik kaldığı noktalarda sazı ellerine alarak filmin kendine has temposunu korumayı başarıyorlar.
"Arkadaştan Öte," filme emek veren herkesin iş birliği içinde olduğu, izleyenlere pozitif enerji aşılayan bir yapım. Evet, Justin Timberlake yer yer Dylan'ın duygusal hasarlarını beyazperdeye taşımakta güçlük çekiyor ve potansiyel olarak derinleşmeye müsait bir karakterin daha yüzeysel bir seviyede seyretmesine neden oluyor. Ancak bu tip anlarda, oyuncu performanslarının yanı sıra filmin özenle tasarlanmış, karakterleri ve oyuncu kadrosunu iyi tanıyan senaryosu da devreye giriyor ve Dylan'ın geçmişte yaşadığı problemler ve duygusal çelişkiler başka karakterlerin/oyuncuların ağzından seyredenlere aktarılıyor. Böylelikle "Arkadaştan Öte," tüm film ekibinin her daim omuz omuza çalıştığı bir yapım olduğunu da kanıtlıyor.
Will Gluck'ın bugüne kadar çektiği en iddialı yapım olma özelliğini taşıyan filmin bir diğer başarılı unsuruysa dengeli ve hayatın içinden bir duygu yoğunluğuna sahip olması. "Arkadaştan Öte," çoğu zaman karakterlerini hem cinsel hem de duygusal bir enerjiyle donatmasını bilse de aralarındaki ilişkiyi buram buram bir aşk macerasına dönüştürmekten kaçınıyor; hatta yavan romantik komedi filmlerine yaptığı esprili referanslar sayesinde sinemaseverleri büyüleyen abartılı aşk hikayeleriyle dalgasını da geçiyor. Anlayacağınız "Arkadaştan Öte"de kusursuz bir beyaz atlı prens ya da tek amacı aradığı aşkı bulmak olan bir iyi aile kızına rastlamak mümkün değil. Diğer yandan, "Arkadaştan Öte"nin karakterlerini alışıldık romantik komedi balonundan çıkarıp, gerçek hayata yakınlaştırmak için aralarındaki elektriği bütünüyle ortadan kaldırmak gibi bir niyeti de yok; ki bu haliyle film, Ashton Kutcher'lı vasat "Bağlanmak Yok"a cevap niteliğinde.
Sonuç olarak "Arkadaştan Öte," bir ömür boyu aklımızda yer edecek bir başyapıt değil. Ancak hem komedinin, hem romantizmin, hem de hüznün dozunda yaşandığı, ne anlatmak istediğini gayet iyi bilen ve anlattığı yan hikayelerde bile vermek istediği mesajın özünü kaybetmeyen başarılı bir çalışma. Bir Hollywood romantik komedisi olarak izleyenlerin hoşça vakit geçirmelerini sağladığı gibi içi boş mesajlarla da dolu olmayan "Arkadaştan Öte"yi özellikle romantik komedi sevenler kaçırmamalı.